تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۲ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۹
۰
plusresetminus
فرماندار رفسنجان گفت: هیئت‌های مذهبی، تکایا، مساجد، حسینیه‎ها و دیگر تشکل‌های مذهبی برای اجرای برنامه‌های ماه محرم و صفر باید پیش‌برد اهداف نهضت حسینی(ع) را سرلوحه قرار دهند.
برنامه‌های عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) در رفسنجان ساماندهی می‌شوند
به گزارش سرویس فرهنگی راه آرمان به نقل از روابط عمومی فرمانداری رفسنجان؛ فرماندار رفسنجان صبح امروز در جلسه شئون فرهنگی با موضوع ماه محرم اظهار کرد: با فرا رسیدن ماه محرم‌الحرام شیعیان نقاط مختلف جهان درصدد برپایی مراسم سوگواری امام حسین(ع) برمی‌آیند و حضور در این مراسم اولویت اصلی اقشار مختلف مردم قرار می‌گیرد، اما در این برنامه‌ها نباید برخی از انحرافات و عدول از اهداف راستین نهضت حسینی(ع) اتفاق بیافتد.
وی با اشاره به وجود ۲۰۰ هیئت مذهبی دارای مجوز در رفسنجان افزود: مجالس عزای امام حسین(ع) سبب ماندگاری پیام نهضت مقدس عاشورا شده و بسیاری از انقلاب‌ها به خصوص انقلاب اسلامی ایران بر اساس این نهضت شکل گرفته و به پیروزی رسیده است.
رضایی عنوان کرد: آئین‌های علم‌گردانی، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و هرآنچه که با برنامه‌های محرم و صفر ارتباط دارد باید ساماندهی شوند.
وی خاطرنشان کرد: در خیابان‌ها و کوچه‌ها نباید برگزاری آئین‌ها آلودگی صوتی  به بار آورد که موجبات نارضایتی مردم را فراهم می‌آورد.
فرماندار رفسنجان ضمن تقدیر از دستگاه‌های اجرایی اعم از شهرداری و نیروی انتظامی که همیشه در همه برنامه‌ها پای کار هستند گفت: در ماه‌های محرم و صفر امسال نیز این برقراری امنیت و تنظیف معابر را در اجرای برنامه‌های اقامه عزای حسینی(ع) انجام خواهند داد.
وی افزود: تجلیل از پیرغلامان شهرستان انجام می‌شود ضمن اینکه گردهمایی پیرغلامان استان کرمان قرار است در شهرستان سیرجان طی هفته آینده برگزار شود.
انتهای پیام/
https://armanekerman.ir/vdcawmn6049ne01.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما