تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۷ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۹
۰
plusresetminus
در شرایطی که شاهد ورود معدود باشگاه‌های صنعتی استان به رشته ورزشی جودو و افتخارآفرینی آنان در میادین ملی و بین المللی هستیم، مسئولان متولی می‌گویند افزایش حمایت ها باوجود ظرفیت های این رشته سبب رشد و توسعه کمی و کیفی جودو در کرمان می‌شود.
جودو کرمان در انتظار حمایت
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان» به نقل از خبرگزاری ایرنا، ورزش جودو به دلایلی همچون توجه و استقبال کمتر مردم و مسئولان استان جزو رشته‌های نخست کرمان محسوب نمی‌شود اما این رشته المپیکی با سبک رزمی خاص آن علاوه بر تاثیر بر سلامت جسم و روان جامعه، در صورت توجه ظرفیت خوبی برای افتخار آفرینی و مدال آوری است.

تاریخچه ورزش جودو کشور نشان می‌دهد که ایران ورزشکاران خوبی در این حوزه تربیت کرده، ورزشکارانی که مدال آوری‌های زیادی در مسابقات جهانی، المپیک و آسیایی داشتند و ظرفیت‌های بی‌نظیر کشور در این حوزه راه را برای دیگر استان‌ها باز کرده و استان‌ها هم در صورت بها‌دادن و حمایت بیشتر می‌توانند به زمره استان‌های مدال‌آور ورزش جودو اضافه شوند.

برخی از معدود باشگاه‌های صنعتی استان طی سال‌های گذشته به ورزش جودو ورود کرده و توانستند موفقیت‌هایی نیز در این حوزه کسب کنند، که حرکتی فراگیر نبوده است.

در این زمینه می‌توان به تیم مس کرمان اشاره کرد که سال گذشته موفق به کسب عنوان سومی رقابت‌های لیگ برتر کشور شد.

این وضعیت برخی تیم‌های لیگ برتری استان کرمان در ورزش جودو در حالی است که هیات جودو می‌گوید از کمترین امکانات این رشته ورزشی محروم مانده و ورزش عمومی جودو به علت مشکلات مالی از توسعه کمی و کیفی بازمانده است اما این رشته در صورت توجه بیشتر می‌تواند در روند رشد و توسعه ورزش دیار کریمان بسیار نقش آفرینی کند.

عضو هیات رئیسه هیات جودو شهرستان کرمان با تاکید براینکه بقای رشته جودو به حضور جودوکاران علاقه‌مند به این رشته ورزشی بستگی دارد، افزود: در رشته‌های ورزشی نظیر جودو، برخی کم توجهی‌های مسئولان در سال‌های گذشته، موجب شد تا ورزشکاران نتوانند تمام شایستگی‌هایشان را در این عرصه به نمایش بگذارند.

معین رحیمی کرمانی با اشاره به اینکه در هیات جودو شهرستان کرمان به چیزی جز پیشرفت رشته ورزشی جودو فکر نمی‌شود، یادآورشد: لذا مصمم هستیم با مشارکت همه نیروهای علاقه‌مند، این رشته ورزشی را به جایگاه خود بازگردانیم.

وی با تاکید بر اینکه رشته جودو در کرمان به‌دلیل مشکلات مالی و جذب اسپانسر از توسعه کمی و کیفی بازمانده است، ابراز امیدواری کرد: امیدواریم با جلب مشارکت هر چه بیشتر بخش خصوصی و اعتبارات دولتی شاهد پیشرفت ورزش و افزایش سلامت جامعه باشیم.

رحیمی کرمانی با اشاره به اینکه هیات جودو شهرستان کرمان به دنبال ساختن برترین‌ها و بودن در کنار آنهاست، افزود: در تلاش هستیم با برنامه‌ریزی و شناسایی استعدادهای موجود، بتوانیم بستر لازم را برای شکوفایی ورزش جودو در سطح شهرستان کرمان فراهم و قهرمانانی نام‌آور بیشتری را در عرصه‌های بین‌المللی به جامعه معرفی کنیم.

وی یکی از مزایای ورزش رزمی جودو را ایجاد آمادگی ذهنی و جسمی در نوجوانان و جوانان برای روبه‌رو شدن با چالش‌های بزرگ زندگی و شکل‌گیری شخصیت آنان عنوان کرد و از خانواده‌های کرمانی خواست تا در برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت فرزندانشان در تابستان امسال، رشته ورزشی جودو را با جدیت مورد‌توجه قرار دهند.

جودو یک ورزش رزمی ژاپنی است که به فنون پرتابی، گلاویزی و مهار و تسلیم حریف در خاک می‌پردازد. جودو به معانی راه نرمی، شیوه ظریف یا راه ملایمت و مداراست؛ منشأ جودو، هنر جنگی تن به تن سامورایی‌ها، جوجوتسو با پیشینه‌ای چند هزار ساله است.
انتهای خبر/
https://armanekerman.ir/vdccepqsi2bq148.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما