تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۲۰
۰
plusresetminus
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان خبر داد:

پویش «احیای هلیل تا جازموریان» در جنوب کرمان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: پویش «احیای هلیل تا جازموریان» در جنوب کرمان کلید خورد.
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان؛ قاسم رحیمی‌نیا مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از راه‌اندازی پویش احیای هلیل تا جازموریان با هدف ترویج فرهنگ درختکاری و حفظ و احیاء مراتع و جنگل‌ها جنوب کرمان خبر داد.

رحیمی‌نیا افزود: همزمان با شروع کاشت نهال در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت از آذرماه در جنوب کرمان این پویش نیز آغاز می‌شود. 

وی با بیان اینکه در راستای عملیاتی کردن طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور از آذر ماه سالجاری تا اسفندماه برای احیاء و غنی‌سازی عرصه‌های منابع طبیعی جنوب کرمان براساس تعهدات اقدام خواهد نمود.

قاسم رحیمی‌نیا با بیان اینکه پویش احیای هلیل تا جازموریان همزمان با آغاز طرح کاشت یک میلیارد درخت در سراسر کشور، یازدهم آذرماه به طور نمادین آغاز می‌شود بیان کرد: تاکنون میزان ۲۹۰ هزار اصله نهال جنگلی و بیابانی از اوایل مهرماه در جنوب کرمان بصورت رایگان بین متقاضیان توزیع شده است.

وی افزود: در این پویش قرار است، در مساحتی بیش از ۱٠۶ هزار هکتار با مشارکت مردم و دستگاه‌های اجرایی بذر و نهال کاشته شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در پایان، افزایش پوشش گیاهی، مقابله با ریزگردها و بیابان‌زایی و توسعه سطح جنگل‌ها در منطقه را از اهداف این پویش عنوان کرد.

انتهای خبر/ امیری https://armanekerman.ir/vdcae0n6049neu1.k5k4.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما