تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۲۳
۰
plusresetminus
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان:

درختکاری ریشه در فرهنگ ملّی و دینی ما دارد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: درختکاری ریشه در فرهنگ ملّی و دینی ما دارد که باید آن را تداوم بخشید
درختکاری ریشه در فرهنگ ملّی و دینی ما دارد
به گزارش پایگاه تحلیلی خبری راه آرمان؛ قاسم رحیمی‌نیا صبح امروز یک‌شنبه در نشستی به مناسبت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در اداره کل منابع طبیعی جنوب کرمان گفت: ما همه ساله به پاس سُنت حسنه درختکاری که ریشه در فرهنگ ملّی و دینی ما دارد، ۱۵ اسفندماه به‌عنوان روز درختکاری در تقویم کشورمان نامگذاری شده و از طرفی ۱۵ لغایت ۲۱ اسفندماه نیز هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در سراسر کشور مطرح شده تا معرفی پتانسیل‌ها، ظرفیت‌ها و فعالیت‌هایی که این نهاد در سطح کشور و به‌خصوص جنوب کرمان انجام داده معرفی شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان افزود: امسال بحث هفته منابع طبیعی مقارن شده با بحث کاشت در مقوله طرح محوری کاشت یک میلیارد درخت در سال قبل تولید نهال را داشتیم که قرار است ما طی چهار سال ۲۰ میلیون اصله نهال در سطح جنوب استان کرمان همزمان با سراسر کشور کشت شود.

وی بیان کرد: خوشبختانه نهال استاندارد و بومی منطقه طی امسال آماده شد و الآن به مرحله کاشت رسیده، از طرفی دیگر تاکنون نزدیک به یک میلیون اصله نهال صرفاً نهال کشت شده در قالب طرح‌هایی احداث بادشکن بیولوژیک حدودا ۶۳۰ کیلومتر کار کردیم.

رحیمی‌نیا عنوان کرد: بحث زراعت چوب داریم که حدوداً ۴۳۰ هکتار زراعت چوب انجام شده و همچنین در اراضی ملّی به جهت غنی‌سازی و احیای عرصه‌های جنگلی حدوداً ۵۴۰ هکتار جنگل‌کاری با گونه‌های بومی منطقه انجام دادیم.

وی اذعان کرد: ۹۰۲ هکتار بحث بذرکاری در مراتع و در ییلاق در ساردو و جبالبارز انجام دادیم بذر پاشی در مراتع در مناطقی که کشت دارویی بوده با همیاری و کمک جوامع محلی و بهره برداران محلی انجام شده یکی از محسنات این طرح استفاده از ظرفیت مردم به خصوص نیروهای بسیجی که خوشبختانه بسیج سازندگی پای کار آمده و در تمام طرح‌ها و پروژه‌های ما با علاقه وافر و حالت جهادی دارند کمک می‌کنند که اتفاقات خوبی در کاشت انجام شود.

رحیمی‌نیا در ادامه ابراز کرد: یکی از موضوعاتی که باید مطرح کنم مردم جنوب کرمان نیاز دارند انتظار داریم از تمام مسئولین کشوری و استانی و فرمانداران محترم در بحث پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری کمک کنند، در هفته منابع و آبخیزداری ۳۲ پروژه با اعتبار ۸۲۰ میلیارد ریال آماده افتتاح و بهره‌برداری داریم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در پایان خاطر نشان کرد: ما در حد توان اگر اعتبارات تزریق شود بتوانیم پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری که نیاز روز مردم و همچنین بحث جلوگیری از سیل با توجه به خشکسالی تغذیه سفره‌های آب زیر زمینی و جلوگیری از ریزگردها و بحث فضای سبز و افزایش سرانه جنگل‌ها اقدامات لازم را انجام دهیم.

انتهای خبر/ امیری

منبع: پایگاه تحلیلی خبری دقیانوس https://armanekerman.ir/vdcdnn0fnyt0sk6.2a2y.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما