تاریخ انتشار :جمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۵۳
۰
plusresetminus
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان:

پویش ۴ ساله احیای هلیل تا جازموریان برگزار می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: همزمان با سراسر کشور آغاز رسمی کاشت طرح مردمی یک میلیارد درخت در جنوب کرمان اجرا می‌شود.
پویش ۴ ساله احیای هلیل تا جازموریان برگزار می‌شود
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری راه آرمان؛ و به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان؛ قاسم رحیمی‌نیا گفت: با عنایت به آغاز  رسمی کاشت طرح مردمی یک میلیارد درخت در راستای تحقق منویات مقام معظّم رهبری و دستورات رئیس دولت سیزدهم برای نیل به هدف ایران سرسبز_ ایران قوی جنوب استان کرمان نیز همزمان با سراسر کشور نسبت به برگزاری مراسم درختکاری و اجرای پویش احیای هلیل تا جازموریان اقدام می‌کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با اشاره به اینکه پویش احیای هلیل تا جازموریان در یک بازه زمانی ۴چهارساله اجرا می‌شود، افزود: این پویش در راستای طرح مردمی و با هدف حفظ و احیاء عرصه‌های منابع طبیعی در هشت شهرستان جنوبی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه معیشت و زندگی بسیاری از مردم جنوب کرمان وابسته به هلیل و جازموریان است، اظهار کرد: یکی از آثار زیان‌بار تخریب این منابعِ طبیعی و خدادادی تخریب سرزمین است، که به همین دلیل تصمیم گرفته شد تا در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، پویش احیای هلیل تا جازموریان را برنامه‌ریزی کرده و از همه آحاد مردم دعوت کنیم تا ضمن پیوستن به این پویش در امر خداپسندانه کاشت درخت نیز مشارکت کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان بیان کرد: این پویش همزمان با آغاز طرح کاشت یک میلیارد درخت در سراسر کشور در یازدهم آذرماه سالجاری به طور نمادین آغاز شده و همه اقشار مردم به ويژه نوجوانان و جوانان در آن مشارکتی فعال خواهند داشت.

رحیمی‌نیا با اذعان به این مطلب که منابع طبیعی بستر حیات و توسعه است افزود: از جمله آثار و برکات درختکاری و افزایش پوشش سبز در عرصه‌های ملّی جنوب کرمان، می‌توان به جلوگيری از بیابانی شدن اراضی، تلطیف آب و هوا، افزایش نزولات آسمانی، احیای هلیل و جازموریان، افزایش نفوذ رواناب سطحی به سفره‌های آب زیرزمینی، پر آب شدن چاه‌ها و قنوات و در نتیجه رونق تولیدات زراعی و باغی در بخش کشاورزی اشاره کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان ضمن دعوت از عموم مردم، طبیعت دوستان و اصحاب رسانه جنوب کرمان جهت مشارکت در این پویش، تأکید کرد: بایستی تمامی گروه‌های جهادی، تشکل‌های مردم نهاد، دستگاه‌های اجرایی، دهیاری‌ها در این امر مهم همکاری و همراهی لازم را با مجموعه منابع طبیعی داشته باشند.

شایان ذکر است آیین آغاز رسمی کاشت طرح مردمی یک میلیارد درخت و طرح پویش احیای هلیل تا جازموریان شنبه یازدهم آذرماه ساعت ۹ صبح با حضور مسئولین استانی، شهرستانی و طبیعت دوستان در کیلومتر ۱۸ جاده جیرفت کهنوج، روبروی شهرک آزادگان، گلخانه هیدروپونیک کشت و صنعت، نرسیده به کوه فجر طی مراسمی برگزار می‌شود.

انتهای خبر/ امیری https://armanekerman.ir/vdcgtu9qzak9wt4.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما