تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۱۳
۰
plusresetminus
در کارگروه اشتغال چند شهرستان جنوب کرمان چه گذشت؟

از هدایت به سمت اشتغال پایدار تا تکیه بر توان بومی

معاون اقتصادی استاندار گفت: سقف تسهیلات محدود اما به سمت اشتغال بیشتر و پایدار هدایت شده است.
از هدایت به سمت اشتغال پایدار تا تکیه بر توان بومی
به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه خبری راه آرمان؛ در این جلسه ضمن بررسی موانع و مشکلات شهرستان‌های جنوبی استان، راه‌کارهای حل مشکلات سرمایه‌گذاران و ارائه تسهیلات اشتغال به آنان نیز امکان سنجی شد که پرداخت به بخش‌های کشاورزی و نیز صنعت و معدن به صورت همزمان و ترغیب بومیان منطقه برای کارآفرینی و اشتغال بیشتر مورد تاکید قرار گرفت.

همچنهین در مورد شهرستان قلعه گنج نیز وضعیت محصولات صادراتی این شهرستان مطرح و برخی فعالان اقتصادی آن نیز به بیان مشکلات خود پرداختند.

اما معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی قلعه گنج و در دیدار با تعدادی از سرمایه گذاران این شهرستان گفت: تسهیلات تبصره ۱۸ امسال سقف دارد و در شهرستان قلعه گنج به تعداد محدودتری اما با رویکرد متفاوت که به اشتغال بیشتر بیانجامد پرداخت می‌شود بنابراین فرماندار مدیریت و طرح های نیمه فعال را برای دریافت تسهیلات معرفی کند.

امیر حسن‌زاده اظهار کرد: تسهیلات تبصره ۱۸ در بخش صنعت هنوز ابلاغ نشده اما برای مشاغل ابلاغ شده و در جلسه کارگروه اشتغال ۱۳ دستگاه حمایتی و بانک های عامل برای پرداخت تسهیلات مشخص شده اند.

وی افزود: امسال دستگاه ها باید به سمت کارفرمایی بروند و از پرداخت وام های خُرد به شهروندان خودداری کنند، یعنی متقاضی باید طبق ضوابط  چند شغل ایجاد و تسهیلات اشتغالزایی دریافت کند.

معاون استاندار کرمان گفت: تأکید داریم که پرداخت تسهیلات به کارفرمایان طبق ضوابط مشخص به اشتغال مدنظر برسد و  هدفمند باشد.

وی تاکید کرد: توسعه اشتغال و ارایه تسهیلات این بخش باید همزمان در بخش کشاورزی و نیز معدن و صنایع ، متناسب با ظرفیت های جنوب کرمان صورت گیرد، همچنین این مهم باید توسط سرمایه‌گذاران بومی همین منطقه باشد.

حسن‌زاده در حاشیه بازدید از طرح‌های صنعتی نیمه تمام در شهرک صنعتی قلعه گنج، طرح سردخانه نگهداری و بسته‌بندی و فرآوری محصول خرما،  طرح تولید نوارتیپ و طرح بسته‌بندی محصولات کشاورزی را برای پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ به اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی معرفی کرد و مقرر شد دبیر تبصره ۱۸ این طرح‌ها را برای حمایت بررسی و پیگیری کند.

سورتینگ محصولات صادراتی قلعه گنج در ارومیه
علی احمدی از متقاضیان طرح بسته‌بندی و فرآوری محصول خرما در این دیدار گفت: در حال حاضر هندوانه باکیفیت قلعه گنج به اروپا صادر می‌شود اما خط سورتینگ آن در ارومیه راه‌اندازی شده است و محصول هندوانه قلعه گنج در این شهر سورتینگ می‌شود.

سورتینگ فرآیند خودکار مرتب سازی محصولات با استفاده از دوربین ها یا لیزر است.
وی افزود: ما هنوز از اعتبارات صندوق توسعه ملی و اعتبارات تبصره ۱۸ دولتی استفاده نکرده ایم و این تسهیلات در اختیار سرمایه‌گذاران قلعه گنجی گذاشته نشده است.

احمدی ادامه داد: بعضی افراد غیربومی در سال‌های گذشته از تسهیلات بنیاد مستضعفان برای احداث کارخانه و صنایع تبدیلی استفاده کرده اما کارخانجات را الان تعطیل کرده و رفتند.

وی افزود: نمی‌توانم طرح خود را تکمیل کنم و منتظر حمایت دولت و تسهیلات هستم که باید دستگاه‌های حمایتی برای تکمیل و توسعه طرح‌های کارفرمایی اقدام کرده و پای کار بیایند.

یعقوب احمدی از کارخانه داران بومی شهرستان قلعه گنج هم در این نشست گفت: من چندین سال قبل از شهرک صنعتی زمینی به صورت اقساط گرفتم که طرح خط تولید رب گوجه راه‌اندازی کردم.

وی افزود: الان و (بعد از به تعویق افتادن اقساط) شهرک صنعتی برای پرداخت هزینه زمین درخواست حدود هفت میلیارد ریال کرده است و مقرر شده این مساله در کمیته رفع موانع تولید با حضور مدیرکل تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان پیگیری و رفع شود.

همچنین اسماعیل صمیم از دیگر متقاضیان و سرمایه‌گذاران بومی قلعه‌گنج با طرح بسته‌بندی و فرآوری محصولات خرما نیز خواهان افزایش میزان تسهیلات بود.
قلعه‌گنج در فاصله ۴۵۰ کیلومتری جنوب مرکز استان کرمان قرار دارد.
  https://armanekerman.ir/vdcgzu9qwak9wn4.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما