تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۴۰
۰
plusresetminus
با حضور استاندار کرمان، فرمانده سپاه ثارالله و جمعی از مسؤولان و فعالان اقتصادی، از دستگاه حفاری اکتشافی معدن، ساخت داخل در کرمان رونمایی شد.
دستگاه حفاری اکتشافی ساخت داخل در کرمان رونمایی شد
به گزارش پایگاه خبری «راه آرمان» به نقل از ایسنا؛ محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان امروز (پنجشنبه، ۲۳ آذر ماه) در آیین رونمایی از این دستگاه در شهرک صنعتی کرمان، اظهار کرد: کرمان، استانی معدنی است و نزدیک به نیمی از حقوق دولتی معادن کشور از این خطه وصول می‌شود.
وی بر لزوم افزایش اکتشاف‌های معدنی در این استان تاکید کرد و افزود: این دستگاه بومی‌سازی‌شده، ظرفیتی برای کشور است. کیفیت این دستگاه از نمونه‌های مشابه بهتر است.
استاندار کرمان گفت: درباره زمین‌های دولتی که هر کسی گرفته و از آن استفاده نمی‌کند، برای فسخ قراردادشان اقدام کنید، پس گرفتن زمین‌های بدون استفاده قانون است.
سردار محمدعلی نظری، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان نیز در این مراسم اظهار کرد: برخی شرکت‌های بزرگ فقط مصرف‌گرا و هزینه‌بر هستند و دستگاه‌های مورد نیاز خود را به جای آنکه نمونه آن را در داخل تولید کنند، وارد می‌کنند؛ اما برخی شرکت‌های کوچک خلاق هستند.
وی با تاکید بر اینکه باید از تولیدات با کیفیت داخلی حمایت کرد، بیان کرد: اصل جنگ امروز ما، جنگ اقتصادی است.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان خطاب به مجموعه تولیدکننده دستگاه حفاری اکتشافی معدن، گفت: این کار آغاز عملیاتی است که شروع کردید و امروز قله و هدف را گرفتید و مجاهدت کردید.
اکتشاف، یکی از راهبردهای توسعه‌ای کشور 
امیر حسن‌زاده، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان نیز در این مراسم با اشاره به ذخایر معدنی این استان، گفت: شرکت‌های بزرگ استان برای اکتشاف کاری نکرده‌اند.
وی اکتشاف را یکی از راهبردهای توسعه‌ای کشور دانست و بیان کرد: با کمک شرکت‌های خصوصی می‌توانیم کارها را پیش ببریم و توقع داشتیم شرکت ملی مس اکتشافات استان را انجام می‌داد. پهنه‌های بزرگ معدنی در اختیار شرکت‌های بزرگ است و کاری پیش نبرده‌اند؛ اما برخی شرکت‌های کوچک در مدت دو سال اکتشاف‌های محدوده در اختیار خود را انجام داده‌اند.
بابک اسماعیلی، سرمایه‌گذار نیز در این مراسم از برخی سنگ‌اندازی‌ها گلایه کرد و گفت: قطعه چینی به نام قطعه ایتالیایی به ما می‌فروشند، زیرا مستقیم نمی‌توانیم آن را بخریم.
وی با بیان اینکه زمان طراحی و تولید این دستگاه در اینجا، دو برابر سایر کشورهای بوده است، اظهار کرد: باید بیش از نیمی از سود خود را در R&D هزینه کنیم تا بتوانیم در بازارهای جهانی برنده شویم.
حسین میجانی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان نیز گفت: تکمیل زیرساخت در شهرک صنعتی شماره ۲ به سختی انجام می‌شود و برق، مشکل اصلی ماست.
محمدرضا پورابراهیمی، رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان هم اظهار کرد: مشکل تامین گاز واحدهای فولادی و به طبع آن واحدهای سیمانی استان کرمان حل شد.
وی با اشاره به تلاش‌ها برای ارتقای توسعه اقتصادی، اظهار کرد: استان کرمان در حال جهش‌های صنعتی و اقتصادی است و این روند با سرعت پیش خواهد رفت و اجازه کند شدن آن را نخواهیم داد.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به تلاش‌های مهندسان ایرانی برای ساخت دستگاه حفاری اکتشافی، بیان کرد: مجموعه سازنده دستگاه، رویکرد دانش‌بنیان و حرفه‌ای دارد، ظرفیت و توانمندی این دستگاه حفاری اکتشافی بهتر از نمونه چینی آن است. شرکت‌هایی که با نگاه علمی، نوآوری و دانش‌بنیان در مقیاس بزرگ کار می‌کنند، می‌توانند از ظرفیت اعتبار مالیاتی بهره بگیرند.
به گزارش ایسنا، حداکثر عمق حفاری دستگاه حفاری اکتشافی ۶۰۰ متر و ظرفیت بالابری آن ۴۶ هزار نیوتن و وزن این دستگاه ۶۱۰۰ کیلوگرم است.
زمان طراحی آن چهار ماه و زمان ساخت و مونتاژ دستگاه حفاری اکتشافی ساخت داخل ۱۳ ماه طول کشیده و ۲۷۸۰ قطعه در آن به کار رفته است. با ساخت دستگاه حفاری اکتشافی، حدود ۸۹ هزار دلار صرفه‌جویی ارزی برای کشور شده است.
انتهای خبر/پسند https://armanekerman.ir/vdcgyu9qwak9w34.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما