تاریخ انتشار :جمعه ۲۴ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۱۵
۰
plusresetminus
در خطبه‌های نماز جمعه استان کرمان مطرح شد:

وتوی آمریکا چراغ سبزی برای جنایات بیشتر است

در نماز جمعه این هفته استان کرمان ،ائمه جمعه وتوی آمریکا در آتش‌بس غزه را چراغ سبزی برای جنایات بیشتر دانستند و تاکید کردند: پیام دیگر وتوی آمریکا، بن‌بست راهبردی صهیونیست‌ها است.
وتوی آمریکا چراغ سبزی برای جنایات بیشتر است
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ آئین عبادی_سیاسی نماز جمعه این هفته در شهرستان‌های سراسر استان کرمان برگزار شد.

در خطبه‌های اول به‌مانند همیشه سخنان، ائمه جمعه در زمینه توجه به تقوای الهی، خودسازی، بیان احادیث و روایات اائمه معصومین علیهم‌السلام بیان شد و در خطبه‌های دوم نماز جمعه، مسائلی در حوزه، موضوعات روز شهرستان‌ها، مسائل مهم ملی کشور، بیانات رهبر معظم انقلاب، اتفاقاتی که از سوی استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی بر علیه مردم مظلوم غزه رخ می‌دهد، عنوان شد.

امام جمعه کرمان:هدف وتوی آتش‌بس در غزه کشتار بیشتر زنان و کودکان است
خطیب نماز جمعه کرمان در خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته  با اشاره به این‌که سازمان ملل تشکیل شده که جلوی جنگ گرفته شود، توضیح داد: با استفاد از حق وتو تا کنون آمریکا ۴۰ بار از این حق به نفع رژیم غاصب استفاده و از آتش‌بش جلوگیری کرده تا کودکان و زنان فلسطینی بیشتری کشته شوند.

وی با تاکید بر این‌که  آتش‌بس در غزه را وتو کردند تا انسانیت را به مسلخ ببرند، توضیح داد: به دنبال این هستند تا مسلمانان را قتل عام کنند و نگاه صهیونیست کودک‌کش این است تا با گلوله، موشک یا آمپول مسلمانان را قتل‌عام کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی در ادامه حضرت زهرا سلام الله علیها را الگو یک زن مسلمان دانست و ابراز کرد: او کسی بود که در فضیلت، بزرگواری، تقوا، رعایت از احکام الهی، دفاع از حق و امامت تا جایی که جان خود را در این راه فدا کرد و شهیده راه ولايت گردید.

خطیب نماز جمعه شهرستان فاریاب: پیام دیگر وتوی آمریکا، بن‌بست راهبردی صهیونیست‌ها است
حجت‌السلام عباس گروهی ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی اظهار داشت: پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل، فرانسه، روسیه، انگلیس، چین و ایالات متحده آمریکا است که دارای حق وتو هستند.
وی عنوان کرد:  قانون وتو، مصداق بارز قانون جنگل است، بیشترین سود از قانون وتو را رژیم صهیونیستی برده است.
وی ادامه داد: در مساله آتش بس در غزه، آمریکای جنایتکار از حق وتو استفاده کرد و نگذاشت آتش بس در غزه برقرار شود، ناکارآمدی نهادهای بین المللی فلسفه‌‌ وجودی شورای امنیت سازمان ملل، حفظ صلح و امنیت بین المللی است.

وی افزود: پیام دیگر وتوی آمریکا، بن‌بست راهبردی صهیونیست‌ها است، زیرا صهیونیست‌ها حقیقتا به بن بست رسیده اند؛ بمباران و جنابات هوایی که هنر نیست؛ در نبردهای زمینی، چیزی به جز شکست، نصیبشان نشده است، در آزادی اسرا هم موفقیتی نداشتند.

امام جمعه بم: نفرت جهانی نسبت به آمریکا بزرگترین دستاورد طوفان الاقصی بود
حجت‌الاسلام قاسم دانشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بم ضمن سفارش مردم و خود به رعایت تقوای الهی بیان داشت: فاطمیه باید عاشورایی برگزار شود.
حجت‌الاسلام دانشی خاطرنشان کرد:حضرت زهرا سلام الله علیها شهیده راه ولایت است.
خطیب نماز جمعه بم بیان کرد: نفرت جهانی نسبت به آمریکا و کشورهای همراه آنها بزرگترین دستاورد طوفان الاقصی بود.
وی گفت: استقامت و پایداری ملت فلسطین رمز نابودی رژیم کودک کش اسرائیل خواهد بود.
حجت‌الاسلام دانشی در ادامه افزود:جنایات در غزه باطن خبیث رژیم صهیونسیتی را نمایان کرده است.

امام جمعه فهرج: قانون وتو، قانون جنگل است
حجت‌الاسلام والمسلمین رضا آقاملایی امام جمعه فهرج در خطبه‌های نمازجمعه امروز، از قانون وتو مصداق بارز قانون جنگل نام برد و بیان کرد: وتوی آمریکا، به معنای بستن دست مردم بی‌دفاع و رها کردن سگ هار اسرائیل است.
وی افزود: در حالی‌که اوضاع غزه از فاجعه انسانی عبور کرده، آمریکا یکبار دیگر با وتوی پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت برای برقراری و آتش‌بس فوری در غزه به رژیم صهیونیستی فرصت بیشتری برای نسل‌کشی فلسطینی‌ها داده است.
امام جمعه فهرج در ادامه با اشاره به سفر دکتر رئیسی به روسیه اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این سفر برطرف شدن مشکلات قانونی و سرمایه‌گذاری پروژه تکمیل راه‌گذر شمال - جنوب بوده است.
آقاملایی همچنین به روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: وحدت حوزه و دانشگاه، عامل شکست توطئه‌ی استکبار است.

امام جمعه رودبار جنوب: وتوی آمریکا چراغ سبزی برای جنایات بیشتر است
حجت‌الاسلام والمسلمین اکبر افشارمنش امام جمعه رودبار جنوب در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به فساد سه هزار دلاری چای دبش اظهار کرد: فساد کم یا زیاد در شأن نظام اسلامی نیست و تبعات منفی آن کاهش اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی نظام است.
امام جمعه رودبار جنوب بیان کرد: دولت سیزدهم همت خود را صرف کشف و مقابله با فساد می‌کند.
وی افزود: تحویل پرونده چای دبش به دستگاه قضایی مایه خرسندی است، اما از دولت انقلابی کافی نیست.
حجت‌الاسلام افشارمنش تصریح کرد: در امر مبارزه با فساد هیچ تبعیضی و استثنایی نباید دیده شود، چون پاک‌دستی و مسئولان امری مهم است.
وی در ادامه به وتوی قطعنامه شورای امنیت توسط آمریکای جهان‌خوار اشاره کرد و افزود: وتوی آمریکا چراغ سبزی برای جنایات بیشتر است و این امر ناکار آمدی و بی‌مصرفی نهاد‌های بين المللی را بیشتر عیان کرد.
امام جمعه رودبار جنوب خاطر نشان کرد: وتو آمریکا موجب تشدید نفرت جهانی از آمریکا و بن‌بست راهبردی صهیونیست‌ها است.

خطیب نمازجمعه شهرستان بافت: رمز جبهه مقاومت، استقامت و امید است 
حجت‌الاسلام محمد محمدزاده ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی اظهار داشت: خداوند اراده کرده جبهه حق پیروز شود و در نهایت هم پیروزی با مردم فلسطین است. 
وی ادامه داد: در جنگ مهم‌ترین ابزار دشمن ابزار تبلیغاتی است و البته در این جنگ هم شکست‌خورده‌اند و ثمره آن را ندیده‌اند.
حجت‌الاسلام  محمدزاده عنوان کرد: امروز مردم مظلوم غزه در جبهه حق قرار گرفته است و طبق وعده الهی پیروز خواهند شد. 
وی گفت: دشمن می‌داند که رمز جبهه مقاومت استقامت و امید است دشمن به دنبال این است که جنگ را فرسایشی کند تا مردم را ناامید کند. 

امام جمعه جیرفت: آینده پژوهش کشور روشن است
حجت‌الاسلام‌والمسلمین میثم تارم امام جمعه جیرفت در خطبه‌های این هفته گفت: پژوهش و تحقیق آینده هر کشور و مملکتی را رقم خواهد زد.
امام جمعه جیرفت افزود: پیشرفت همه کشورها در راستای پژوهش و تحقیق محقق خواهد شد.
خطیب جمعه جیرفت بیان کرد: امروزه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در بحث پژوهش بیشترین پیشرفت را در سطح جهان از آنِ خود کرده‌ایم.
وی عنوان کرد: دانشگاه و حوزه‌های علمیه به عنوان ۲ مرکز مهم در جهت رشد و شکوفایی جوانان به شمار می‌آیند.
حجت الاسلام والمسلمین تارم اظهار کرد: دانشگاه منشاء خیر و برکات و همچنین پیشرفت و ارتقاء سطح علمی خواهد شد.
وی افزود: دانشگاه باید اسلامی و در کنار علم‌آموزی مفید و حائز اهمیت باشد که در کشور عزیزمان ایران اسلامی این‌چنین است.

امام جمعه نگار: پیوند حوزه و دانشگاه پیوند علم و دین است
حجت‌الاسلام حشمت‌الله عباس‌پور امام جمعه نگار ضمن تقدیر از حضور پرشور مردم در یادواره شهدای این بخش و استقبال از شهید گمنام گفت: احترام به شهید در واقع احترام به ارزش‌ها و باورهای انقلاب و اسلام است.
وی افزود: بزرگداشت فاطمیه و غدیر زمینه‌سازی برای ظهور است و باید این ایام بیش از پیش و هم‌تراز با عاشورا برای جهانیان تبیین شود.
خطیب جمعه نگار دانش‌بنیان بودن را اساس پیشرفت کشور دانست و گفت: ایران در دو دهه اخیر در پژوهش غوغا کرده است و دست‌آورد‌های علمی جوانان ما در جهان قابل تحسین است.
وی بیان کرد: پیوند حوزه و دانشگاه، پیوند معرفت، معنویت، وحدت علم و دین است که دشمنان به شدت مخالف این اتحاد هستند و شهادت آیت الله مفتح نیز یکی از مصادیق این مخالفت است.
حجت الاسلام عباسپور نامزدهای انتخاباتی و طرفداران احزاب سیاسی را به حفظ اعتدال در همه امور دعوت کرد و گفت:  اعتدال در فکر، اخلاق، اقتصاد و سیاست از تاکیدات اسلام است.
وی معیار حرکت در انتخابات را  ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی دانست و افزود: نامزدهای انتخاباتی در تبلیغات خود از هر جناحی که هستند از تخریب و دوقطبی‌کردن جامعه پرهیز کنند.

امام جمعه عنبرآباد: در مکتب اسلام و اهل بیت (ع) مهم‌ترین کانون تربیت خانواده است.
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حمید بامری امام جمعه عنبرآباد در خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفت: در مکتب اسلام و اهل بیت علیهم‌السلام اصلی‌ترین مسئله، تربیت است و مهم‌ترین کانون تربیت هم خانواده است. 
وی گفت: در حدیث شریف‌کسا می‌خوانیم وقتی که خداوند متعال می‌خواهد اهل کسا را معرفی کند، از فاطمه سلام‌الله‌علیها شروع می‌کند و ایشان محور اصلی در این خانواده است. 
 
امام جمعه عنبرآباد عنوان کرد: حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها آن شخصیت با عظمتی است که امام زمان علیه‌السلام فرمود: دختر رسول خدا که خود الگوی جهانیان است، برای من الگویی نیکو است و این عظمت مقام و جایگاه فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها است. 

امام جمعه عنبرآباد خاطرنشان کرد: یکی از هنرنمایی‌ها و شاهکارهای فاطمه سلام الله‌علیها این بود که در خانه‌ای کوچک با کمترین امکانات، بیشترین بهره‌برداری در خانواده را در عالم به نمایش گذاشته که یکی از زیباترین و عالی‌ترین پیام‌های زندگی او این است که تربیت صحیح به داشتن امکانات نیست بلکه تربیت نسل نیازمند روش صحیح است.

وی افزود: در خبر فساد شرکت چای دپش چند نکته را عرض می‌کنم اولاً فساد چه کم یا زیاد،
در شأن نظام اسلامی نیست؛ چرا که موجب کاهش اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی نظام می‌شود.

وی افزود: دامن زدن به مباحث جناحی و سیاسی راه‌حل مشکل نیست این نه تنها مشکل را حل نمی‌کند بلکه باعث ناراحتی مردم هم می‌شود بلکه آن چیزی که الان از اهمیت بالایی برخوردار است این است که باید با هم افزایی و همراهی قاطعانه و همدلانه برای برخورد محکم و عادلانه، عرصه مهیا شود. 

امام جمعه عنبرآباد خاطرنشان کرد: خوشبختانه دولت سیزدهم در این دو سال و چند ماه نشان داده که همیشه تلاش می‌کند و همت و توان خود را صرف کشف و مقابله با فساد می‌کند.

وی افزود: قوه‌قضاییه هم باید به سرعت و دقت لازم رسیدگی کند تا عاملان، مسببان و مباشران این فساد را محاکمه و متناسب با قانون و شرع آنها را به اشد مجازات برسانند و افکار عمومی را از آن آگاه کند. 

حجت‌الاسلام بامری عنوان کرد: از نگاه مقام معظم رهبری، مهم‌ترین بایدها و نبایدهای مبارزه با فساد، اول شناخت بسترهای فسادزا و  پیشگیری از آن، دوم عدم تبعیض در برخورد با فساد، سوم مبارزه در درون قوه مجریه، چهارم پاکدستی مسئولان و پنجم اقدام عملی و پرهیز از برخوردهای شعاری است. 

وی گفت: اخیرا شورای امنیت سازمان ملل، راجع به وضعیت غزه نشستی برگزار کرد که خروجی این نشست تصویب قطعنامه‌ای تحت عنوان آتش‌بس فوری در غزه بود که آمریکای خونخوار آن را وتو کرد و این قانون وتو مصداق بارز قانون جنگل است.

امام‌ جمعه کوهبنان: با حضور گسترده در انتخابات در برابر دشمنان جانانه مقاومت کنیم
حجت‌الاسلام حسن ایزدی امام‌جمعه کوهبنان پس از دعوت همگان به تقوای الهی گفت: شهادت جمعی از عزیزان فراجا در حمله تروریستی در شهرستان راسک را تسلیت می‌گوییم دشمن به‌دنبال شیطنت است در حالی که کشور ایران اسلامی در امنیت است.
وی تاکید کرد: در محضر شهید گمنام قرار داریم در حالی که ممکن است والدین این شهید چشم انتظار فرزند خود هستند اما شما مردم کوهبنان میزبان خوبی بودید برای شهدای گمنام مدفون در شهرستان همانند اقوام و خویشان نزدیک هستید.
امام‌ جمعه کوهبنان افزود: شهدا از تمام هستی خود گذشتند رفتند و جانانه از نظام اسلامی دفاع کردند اما شهدا در وصیت نامه خود بر ولایت‌مداری و حضور در صحنه تاکید داشتند.
وی ابراز کرد: در سال جاری انتخابات مهمی را در پیش داریم که جا دارد با حضور پرشکوه و پر رنگ خود از نظام‌اسلامی دفاع کنیم با رای خود در برابر دشمنان بایستیم که این خواسته شهداست.
خطیب جمعه کوهبنان تصریح نمود: باید همانند شهدا پای روی هوای نفس خود بگذاریم و با حضور گسترده در انتخابات در برابر دشمنان جانانه مقاومت کنیم.
حجت‌الاسلام ایزدی افزود: ۳۷۰۰دانش آموز در غزه به دست نیروهای کودک کش صهیونیستی به شهادت رسیدند انشاالله بزودی شاهد افول این غده سرطانی باشیم.

امام جمعه شهرستان راور: مردم غزه نقاب از چهره پلید آمریکا برداشتند
حجت‌الاسلام علی زمانی امام جمعه شهرستان راور گفت: حمله تروریستی شب گذشته به مقر انتظامی در راسک استان سیستان و بلوچستان، تعدادی از بهترین فرزندان وطن‌مان را به شهادت رساند، امیدواریم دستگاه اطلاعاتی و امنیتی کشور به سرعت با شناسایی افراد خائن آن‌ها را مجازات کنند.

وی گفت: این حادثه جان‌کاه را به ملت ایران و خصوص مرزداران سیستان و بلوچستان و خواهران و برادران شیعه و اهل سنت و درجه داران خدوم و شجاع و اقتدار آفرین پلیس عرض تسلیت داشته باشم.

امام جمعه راور گفت: امروز مردم غزه و کرانه باختری با الهام از پیام اسلام و مدرسه تحول آفرین عاشورا برگ زرینی در تاریخ طولانی مجاهدت و ایثار ملت قهرمان فلسطین خلق کردند و نقاب از چهره پلید و سیاه آمریکا و دستیاران اروپایی و صهیونیست‌های خیانت‌کار و متجاوز برداشتند.

انتهای خبر/پسند

  https://armanekerman.ir/vdcfxedyxw6dmea.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما