تاریخ انتشار :پنجشنبه ۷ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۲۲
۰
plusresetminus
وزیر آموزش و پرورش گفت: تقویت هنرستان‌ها از سیاست‌های مهم دولت خدمت‌گزار است و حدود ۴۰ درصد دانش‌آموزان ما در هنرستان‌ها تحصیل می‌کنند که این آمار باید به ۵۰ درصد برسد، چرا که هنرجوها سریع‌تر وارد بازار کار می‌شوند.
سیاست مهم دولت تقویت هنرستان‌ها است
به گزارش پایگاه خبری «راه آرمان» رضامراد صحرایی امروز هفتم دی ماه در مراسم افتتاح هنرستان دخترانه فنی‌وحرفه‌ای ۱۲ کلاسه خیرساز «راضیه شورویی» در شهرک سعیدی کرمان اظهار کرد: افتتاح مدرسه یکی از شیرین‌ترین اتفاق‌هاست، بذر هر پیشرفتی در مدرسه کاشته و آینده کشور در مدرسه ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه عنصر همت ویژگی اول در ساخت این مدرسه است، گفت: بخشی از اتفاق امروز ناشی از اخلاص یوسف نوری وزیر سابق آموزش و پرورش است که در کمتر از یک سال قبل کلنگ احداث این هنرستان را در این شهرک به زمین زد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دومین عنصر سازنده این هنرستان عشق است، افزود: عشق است که بین کرمانی‌ها متمایز است، حاج قاسم نماد عشق به مردم است و مردم را مانند خانواده‌اش دوست داشت.

صحرایی خطاب به همسر و خانواده زنده یاد «راضیه شورویی» اظهار کرد: هر مهرماه، مرحوم مغفور راضیه شورویی در این مدرسه تکثیر می‌شود و هر دختری در این مدرسه درس می‌خواند، به یاد آن بانوی خوش‌نام است و این هنر بزرگی است.

وی بیان کرد: تقویت هنرستان‌ها از سیاست‌های مهم دولت خدمت‌گزار است و حدود ۴۰ درصد دانش‌آموزان ما در هنرستان‌ها تحصیل می‌کنند که این آمار باید به ۵۰ درصد برسد، چرا که هنرجوها سریع‌تر وارد بازار کار می‌شوند و روحیه بهتری هم دارند، بنابراین درب بی‌کاری را از هنرستان‌ها باید بست، نه از دانشگاه‌ها.

وزیر آموزش و پرورش خطاب به دختران هنرجوی هنرستان گفت: تمام دغدغه مسئولان کشور آینده شماست، یک درخواست از شما دارم، اینکه هر پنجشنبه‌ای که توانستید بر مزار مرحوم راضیه شورویی حاضر شوید برای وی فاتحه‌ای بخوانید و به یادش باشید.

گفتنی است: مراسم افتتاح هنرستان دخترانه ۱۲ کلاسه خیرساز «راضیه شورویی» که آذر ۱۴۰۱ توسط یوسف نوری وزیر سابق آموزش و پرورش کلنگ‌زنی شده بود، با حضور رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش، اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی وزیر، محمدرضا خان محمدی رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، نمایندگان مردم شهرستان‌های کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استان و خانواده زنده‌یاد راضیه شورویی برگزار شد.
انتهای خبر/پسند https://armanekerman.ir/vdcirvazyt1apu2.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین