تاریخ انتشار :شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۷
۰
plusresetminus
مدیرکل امور اقتصادی کرمان:

سهم مالیات کرمان باید بازنگری شود

مدیرکل امور اقتصادی کرمان گفت: سهمیه مالیات استان کرمان در مقایسه با استان‌های دارای اقتصاد‌های بزرگتر نیاز به بازنگری دارد.
سهم مالیات کرمان باید بازنگری شود
به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری راه آرمان، صادق سلطانی‌نژاد مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان صبح امروز در نود‌و‌سومین شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان که در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان برگزاری شد، گفت: درآمد‌های مالیاتی برای استان کرمان ۳۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تعیین شده است که ۱۱۲ درصد عملکرد طی ۹ ماهه نخست سال جاری داشته‌ایم و ۵۸ درصد رشد نسبت به‌مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

وی افزود: اگر تهران را در نظر نگیریم، استان کرمان بیشترین مالیات مصوب را در سال جاری داشته است و سهمیه مالیات استان کرمان در مقایسه با استان‌های دارای اقتصاد‌های بزرگتر نیاز به بازنگری دارد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان با اشاره به اینکه در زمینه مازاد درآمد نیز استان دوم در سطح کشور هستیم، ابراز کرد: از سال ۱۴۰۰ باوجود اینکه میانگین رشد افزایش درآمد‌های کشور حدود ۶۲ درصد بود، اما در سال ۱۴۰۱ رشد ۱۲۸ درصدی در کرمان اتفاق افتاد؛ در‌حالی‌که پایه‌های مالیاتی و یا عنوان مالیاتی اضافه نشد، اما مازاد درآمد بالا موجب شد پایه مالیاتی استان در سال بعد قرار بگیرد و از پایه‌های درست فاصله بگیریم.

سلطانی‌نژاد اظهار کرد: در کرمان تلاش شد تا رقم مالیات استان را در سال جاری کمتر از میانگین کشور مصوب کنیم تا بتوانیم به‌تناسب در سال‌های بعد آثار منفی که بر اقتصاد استان داشته است را کاهش دهیم.

وی درآمد‌های عمومی استان کرمان را بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان ذکر کرد و ادامه داد: سهم مشاغل در پرداخت مالیات نیز سه درصد و برابر با ۸۲۲ میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان تصریح کرد: با تاکید استاندار کرمان تمام مولفه‌هایی که مانع توسعه و بهبود فضای کسب‌و‌کار می‌شود را بررسی می‌کنیم و اتاق بازرگانی استان در این زمینه به ما کمک می‌کند.

سلطانی‌نژاد همچنین افزایش رتبه فضای کسب و کار کرمان از ۳۱ به ۱۲ را نتیجه همکاری و هم‌افزایی تیم اقتصادی استان برشمرد.

در ادامه سید مهدی طبیب‌زاده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با اعلام اینکه نظام دادرسی مالیاتی از سازمان مالیاتی جدا شده که کمک بسیار بزرگی‌ است، گفت: خواستار این هستیم که بخش خصوصی در تدوین آیین‌نامه مالیاتی نقش و دخالت داشته باشد تا آیین‌نامه‌ها تعدیل شود و نظام دادرسی عادلانه‌ای داشته باشیم.

وی بیان کرد: با برگزاری دوره‌های آموزش و همچنین تنوع‌بخشی به‌دنبال رسیدگی قوی و عادلانه به مسائل بخش خصوصی هستیم تا بخش خصوصی احساس کند، مسائل در سیستم عادلانه‌ای مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان هم گفت: دستگاه قضایی در ۲۵ اداره نماینده دارد و قاضی با وجود دریافت نظرات، اما به عنوان یک مرجع مستقل، انشای رای می‌کند.

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی در پایان خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهید عدالت در هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی اجرا شود باید مسئولیت رای به قاضی و یا نماینده دادگستری داده شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای خبر/س https://armanekerman.ir/vdcb0wb80rhbfgp.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما