تاریخ انتشار :شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۱۲
۰
plusresetminus
در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان کرمان بر تنوع‌بخشی محصولات صادراتی و شناسایی بازارهای جهانی تاکید شد.
از لزوم شناسایی بازارهای جهانی تا بازمهندسی صادرات استان کرمان
به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی راه آرمان؛ محمدمهدی فداکار استاندار کرمان عصر امروز، ۹ دی‌ماه در این جلسه با اشاره به پیمان‌سپاری ارزی بیان کرد: صادرات استان در بخش کشاورزی(عمدتاً خرما و پسته) و مواد معدنی است و تقریباً همه صادرکنندگان تعهد ارزی را پذیرفته‌اند اما سر قیمت ارز اختلافاتی وجود دارد.

وی ادامه داد: بازارهای جهانی را شناسایی و براساس آن کالای مورد نیاز و طبق سلیقه آن کشورها، محصولات صادراتی استان را معرفی و سپس صادر کنید.

 محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار کرد: حدود ۶ استان کشور صادرات غیرنفتی دارند و باید کاهش صاردات غیرنفتی آسیب شناسی شود.

وی با اشاره به تراز تجاری منفی کشور عنوان کرد: متاسفانه حجم صادرات ما به شدت کاهش و برعکس واردات افزایش یافته است.

پورابراهیمی در بخش دیگر سخنانش اظهار کرد: اگر دستگاه‌های اجرایی پیشنهادی برای اصلاح لایحه بودجه دارند تا ساعت ۱۰ فردا به کمیسیون اقتصادی مجلس ارسال کنند.

همچنین امیر حسن‌زاده، معاون اقتصادی استاندار کرمان با اشاره به رایزنی استان با رایزن‌های چند کشور اظهار کرد: بازار کشورهای هند و پاکستان برای صادرات پسته و خرمای استان مناسب است. 

سیدمهدی طبیب زاده زئیس اتاق بازرگانی استان کرمان نیز در این جلسه گفت: صادرات استان کرمان نیازمند بازمهندسی است.

وی بیان کرد: ارزش هر کامیون کالای صادراتی استان کرمان حدود ۱۰۵۲ دلار و ورادرات حدود ۱۰ هزار دلار است لذا صادرات استان کرمان ارزش افزوده بالایی ندارد و باید به سمت تنوع بخشی بازار و کالا و افزایش ارزش افزوده سوق یابد.

انتهای خبر/ طهماسبی

منبع: ایسنا https://armanekerman.ir/vdcgy79q7ak9wz4.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما