تاریخ انتشار :شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۲۷
۰
plusresetminus
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد:

قانون دادرسی مالیاتی اصلاح و اجرای آن آغاز شده است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اتاق بازرگانی در رابطه با سیاست‌های پولی و ارزی نظر خود را صریح اعلام کند تاکنون نظر رسمی درباره این موضوع ندیده‌ایم.
قانون دادرسی مالیاتی اصلاح و اجرای آن آغاز شده است
به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی راه آرمان؛ محمدرضا پورابراهیمی صبح امروز ۹ دی‌ماه در نود و سومین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان اظهار کرد: تمهیدات لازم برای حضور گسترده مردم در مراسم سالگرد شهادت حاج‌قاسم سلیمانی اندیشیده شده است.

وی در بخش دیگر سخنانش با بیان این مطلب که اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم از دولت به مجلس ارائه شده، افزود: بدون حضور بخش‌ خصوصی هیچ تصمیمی نخواهیم گرفت.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به زمان باقی‌مانده از عمر مجلس یازدهم، اظهار کرد: بعید می‌دانم در زمان باقیمانده لایحه اصلاح قانون به این مجلس برسد و در مجلس آینده توسط نمایندگان آن دوره پیگیری خواهد شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان با بیان اینکه از دولت در خصوص مدیریت بازار ارز تقدیر می‌کنیم، تصریح کرد: اما سیاست‌های صادراتی منجر به افزایش ظرفیت‌های صادراتی کشور خواهد شد.

وی درباره سیاست‌های پولی نیز گفت: در سیاست انقباضی باید از بنگاه‌های اقتصادی که به دلیل عدم منابع دچار چالش می‌شوند، مراقبت کنید، اکنون بخش‌های مختلف در حوزه تولید با چالش روبه‌رو شده‌اند، هرچند نرخ رشد تورم و نقدینگی در کشور کاهش پیدا کرده اما نباید این سیاست منجر به نابودی بنگاه‌های اقتصادی شود.

پورابراهیمی بیان کرد: سیاست‌های ارزی ناصحیح و پولی ناکارآمد مورد بررسی قرار می‌گیرد و سه‌شنبه هفته جاری نشست مشترک نمایندگان مجلس با حضور مدیران اقتصادی و بانک مرکزی تشکیل می‌شود، اتاق بازرگانی در رابطه با این سیاست‌ها نظر خود را صریح اعلام کند متأسفانه هیچ نظر رسمی در این خصوص ندیده‌ایم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص مسائل مالیاتی نیز گفت: به نفع فعالان اقتصادی قانون دادرسی مالیاتی را اصلاح کردیم و اجرای آن آغاز شده است.

وی ادامه داد: طبق قانون مبنای اخذ مالیات براساس اطلاعات سامانه باید باشد، تاکنون براساس ممیزی اعمال می‌شد که این موضوع فسادآور است.

پورابراهیمی بیان کرد: در دولت قبل و کنونی سازمان امورمالیاتی در اجرای این قانون کوتاهی کرده و از اول دی‌ماه امسال قانون جدید ابلاغ و رسماً کار خود را آغاز کرده است، پرونده هر فعال اقتصادی فقط از طریق سامانه قابل رصد و سامانه باید مبنا باشد که این امر باعث کاهش دعوی خواهد شد.

انتهای پیام/ طهماسبی

منبع: ایسنا https://armanekerman.ir/vdcawan6w49ne61.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما