تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۱۵
۰
plusresetminus
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان خبر داد:

آغاز همکاری با حوزه‌های علمیه استان در اجرای پویش درخت‌کاری

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان از آغاز همکاری با حوزه‌های علیمه خواهران و برادران کرمان در راستای اجرای پویش درخت‌کاری خبر داد.
آغاز همکاری با حوزه‌های علمیه استان در اجرای پویش درخت‌کاری
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری راه آرمان؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان؛ علیرضا ابوالحسنی در نشست هم‌اندیشی و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک با حوزه‌های علمیه براداران و خواهران استان گفت: براساس این تفاهم‌نامه که با نگاه به برون‌رفت از مشکلات و چالش‌های مختلف حوزه منابع طبیعی مانند آلودگی هوا، فرسایش خاک، ریزگردها، فرونشست زمین و بیابان‌زدایی انجام می‌شود، بنا داریم در راستا توسعه فضای سبز و حفظ پوشش گیاهی بر اساس تعهد سالانه استان کرمان در طرح ملی و مردمی کاشت یک میلیارد درخت طی چهار سال در کشور سالانه ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نهال در استان تولید و کاشته شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان ادامه داد: ارتقا فرهنگ منابع طبیعی، جلب مشارکت حداکثری با استفاده از ظرفیت روحانیون در اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت، تقویت پوشش گیاهی به‌منظور ترسیب کربن و جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه‌ای، افزایش سرانه فضای سبز در استان و هم‌افزایی و توسعه همکاری مشترک با دستگاه‌های اجرایی استان در جهت گسترش فرهنگ حفاظت و صیانت از منابع طبیعی و آبخیزداری از اهداف انعقاد این تفاهم نامه است.

وی بیان کرد: اهداف این تفاهم‌نامه تحقق منویات مقام معظم رهبری در راستای تبدیل فرهنگ منابع طبیعی به معارف عمومی و مشارکت همگانی در اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت طی چهار سال در کشور با شعار هر ایرانی سه درخت، تشویق آحاد مختلف جامعه در امر حفظ و توسعه منابع طبیعی با استفاده از ظرفیت روحانیت و بهره‌مندی از ظرفیت‌های مشترک فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و انسانی حوزه علمیه خواهران و اداره کل است.

حجت‌الاسلام سلمه‌ای مدیر حوزه‌‌های علمیه کرمان با اشاره به اینکه همه باید به موضوع منابع طبیعی و محیط زیست به‌عنوان یک اولویت اهمیت بدهند، مطرح کرد: موضوع درختکاری و نگهداشت درخت ازنظر شرعی، اخلاقی  و دینی مهم است، اسلام به کشاورزی و منابع طبیعی نگاه خاصی دارد که نشان از اهمیت این موضوع دارد.

وی بیان کرد: همیاری و همکاری در فرهنگ‌سازی و اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت باید به‌عنوان یک اولویت در مدارس علمیه مطرح شود.

وی تصریح کرد: امکانات حوزوی باید در ترویج فرهنگ منابع طبیعی، گسترش و حفظ پوشش گیاهی و اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت قرار بگیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه کرمان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص کاشت سه درخت توسط هر ایرانی به منظور موفقیت اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت  طی چهار سال اضافه کرد: برای تحقق  این هدف نیازمند عزم همگانی هستیم و تمام مردم باید پای‌ کار بیایند.

حجت‌الاسلام سلمه‌ای اظهار کرد: تحقق منویات مقام معظم رهبری در راستای تبدیل فرهنگ منابع طبیعی به معارف عمومی، مشارکت در حفظ و مدیریت منابع طبیعی با استفاده از ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه در چارچوب ضوابط و مقررات و بهره‌مندی از ظرفیت‌های مشترک فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و انسانی حوزه علمیه استان و اداره کل منابع طبیعی از اهداف اصلی این تفاهم نامه همکاری است.

مرحمت محمدی مدیر حوزه علمیه خواهران کرمان با اشاره به نقش مهم بانوان در فرهنگ‌سازی و تشریح ظرفیت‌های موجود در مدارس علمیه خواهران استان، گفت: در راستا فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت درخت‌کاری و حفظ منابع طبیعی، خواهران طلبه سراسر استان آمادگی دارند تا در طرح‌هایی مانند کاشت یک میلیارد درخت، سفیران انفال، همیاران طبیعت و سند شجره همکاری کنند.

در پایان مراسم کارت همیار طبیعت به مدیر حوزه علمیه برادران استان حجت‌الاسلام والمسلمین سلمه‌ای و مدیر حوزه علمیه خواهران مرحمت محمدی اهدا شد.

انتهای خبر/م https://armanekerman.ir/vdchx6nzi23nxxd.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین