تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۶
۰
plusresetminus
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان خبر داد:

دستگا‌ه‌های دولتی سد راه الحاق زمین به شهر کرمان

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: متأسفانه برای طرح نهضت ملی مسکن به واسطه کارشکنی دستگاه‌ها نتوانسته‌ایم یک متر زمین به شهر کرمان الحاق کنیم.
دستگا‌ه‌های دولتی سد راه الحاق زمین به شهر کرمان
رضا حافظی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان» در خصوص وضعیت طرح نهضت ملی مسکن عنوان کرد: دو  تکلیف اساسی بر دوش دولت سیزدهم قرار گرفته است که اصل آن شامل معیشت و سبد هزینه‌های مردم است که تحت‌لوای دو طرح نهضت ملی مسکن و طرح حمایت از جوانی جمعیت می‌شود.

وی با بیان اینکه متولی و مدیریت دو طرح مسکن و جوانی جمعیت بر عهده وزارت راه و شهرسازی است، افزود: برای رشد سریعتر این مسئله دستگاه‌های خدمات‌رسانی هم ما را یاری می‌کنند و بنیاد مسکن در روستاها این وظیفه را بر عهده دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان ادامه داد: بنیاد مسکن در دو مقوله ما را یاری می‌کند ساخت مسکن برای روستاییان و شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر گرچه شهر هستند اما بر عهده این نهاد گذاشته شده‌اند زیرا جمعیت کمی دارند.

حافظی عنوان کرد: دستگاه‌هایی که تأمین زیرساخت‌ها(آب، برق، گاز) را بر عهده دارند نیز باید در دو تکلیفی که بر دوش ما گذاشته شده است، نهایت همکاری را داشته باشند زیرا زمین خشک‌و خالی دردی از مردم دوا نخواهد کرد.

وی اذعان کرد: اراضی که تعیین می‌شوند باید روندی را برای محقق شدن طرح برروی آنها طی کنند زیرا اراضی دولتی در محدوده شهرها برای ما وجود ندارد و اکثر زمین‌های اختصاص یافته متعلق به خارج از محدوده شهری هستند که باید زیر ساخت‌های مورد نیاز را برای آنها تأمین کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با بیان اینکه اراضی دولتی هر آنچه که در محدوده شهری بوده است مورد استفاده قرار گرفته است، گفت: در سال‌های گذشته در قالب اجاره به شرط تملیک، استیجاری، واگذاری‌های متعددی که انجام شده است، عملاً زمینی که داخل محدوده شهری باشد، نداریم. 

حافظی ادامه داد: شهرک الغدیر، ایرانمنش، باهنر، مطهری و غیره .. همه اراضی دولتی بودند که برای طرح‌های مسکن دولتی مورد استفاده قرار گرفته‌اند، بنابراین بانکی به نام بانک‌زمین دولتی در کرمان وجود ندارد.

وی ادامه داد: تنها راه‌کار برای شهرهایی که زمین دولتی ندارند، الحاق است، که ۳۶ دستگاه دولتی و اجرایی باهم به یک اتفاق نظر می‌رسند که یک نقطه از شهر به میزان حداقل هزار هکتار را به شهر الحاق کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان افزود: متأسفانه هر دستگاهی یک دلیلی برای الحاق نکردن ارائه‌ می‌کنند و عملاً ۱۴ استعلام مثبت صادر شود تا نقطه مورد نظر برای الحاق تصویب شود.

حافظی ادامه داد: متأسفانه در استان کرمان برای طرح نهضت ملی مسکن به واسطه کارشکنی دستگاه‌ها نتوانسته‌ایم یک متر مربع زمین به شهر کرمان الحاق کنیم زیرا حتی اگر یک دستگاه مخالف باشد زمین از چرخه الحاق و بررسی خارج می‌شود.

وی اذعان کرد: ماه گذشته در موضوع تأمین زمین در شهر کرمان چهار معاون وزیر و هیئت بازرسی مشترک وزارت کشور و راه و شهرسازی به استان آمدند که با تمام این کش‌و قوس‌ها و دو سال دوندگی توانستیم ۱۰۰ هکتار ادامه شهرک شهید همت را به شهر کرمان الحاق کنیم که این امر با دستگاه‌های داخل استان نبودف بلکه  با فشار وزار و تیم‌های وزارت‌خانه‌ها بود.

مدیرکل راه و شهرسازی عنوان کرد: متأسفانه روند اجرایی در سطح استان کرمان ضعیف است، برای همین ۱۰۰ هکتار هم ۶ ماه زمان لازم است تا در شورای عالی معماری و شهرسازی شهر کرمان آنچه که در سطح استان مصوب شده است را تصویب کنند.

حافظی در پایان خاطر نشان کرد: هنوز برای اقدام در این ۱۰۰ هکتار زود است زیرا شورای معماری باید تصویب کند که آنچه در سطح استان در نظر گرفته شرایط لازم برای الحاق را دارد و بعد از آن عملیات اجرایی شروع شود که در این زمینه یک روند فرسایشی را شاهد خواهیم بود.

انتهای خبر/ طهماسبی


 

  https://armanekerman.ir/vdcaaan6w49nee1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما