تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۳۲
۰
plusresetminus
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان خبر داد:

سنگ‌اندازی دستگاه‌های خدمات‌رسان در طرح الحاق

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: ۱۴ نقطه را برای شهر کرمان در نظر گرفته‌ایم تا الحاق کرده و مشکل زمین را حل کنیم که همه آنها مورد مخالفت دستگاه‌ها قرار گرفته است.
سنگ‌اندازی دستگاه‌های خدمات‌رسان در طرح الحاق
رضا حافظی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان» به تشریح آخرین وضعیت زمین در طرح‌ها نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت پرداخت و گفت: برای این دو طرح یک قطعه ۱۰۸ هکتاری در کرمان و یک قطعه در جوپار و یک سایت بزرگ هم در ماهان اختصاص داده‌ایم.

وی ادامه داد: بعد از تأمین زمین و واگذاری یا ساخت، نیازمند ایجاد زیرساخت‌های مناسب هستیم اما در سایت ماهان حتی قبل از واگذاری زمین ما قطعات زمین را قرعه‌کشی کرده‌ایم تا هم مردم خیالشان راحت باشد که آورده اولیه آنها از بین نرفته است، هم ما به راحتی برای آماده‌سازی آن وقت داشته باشیم.

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان کرمان افزود: قطعه زمین محی‌آباد کار انتخاب پیمانکار آن به اتمام رسیده است و برای قرعه‌کشی واگذاری آماده‌ هستیم که به زودی واگذار می‌شود، در سایت جوپار نیز روند به همین منوال است.

رضا حافظی تأکید کرد: زمین ماهان ۳۰۰ قطعه، محی‌آباد ۴۰۰ قطعه و سایت جوپار نیز ۶۰۰ قطعه بوده است که می‌توان آن‌ها را به جوانی جمعیت اختصاص داد.

وی با بیان اینکه قریب به نصف یا بیشتر از نصف، از سهمیه طرح جوانی جمعیت کرمان را پوشش داده‌ایم، اذعان کرد: در شهرستان باغین نیز ۱۲۷هکتار زمین را الحاق کرده‌ایم که در مباحث جوانی جمعیت مورد استفاده خواهد گرفت، در شهرستان ماهان نیز یک سایت دیگر هم بررسی‌های اولیه‌اش را انجام داده‌ایم که یک قطعه ۱۲۷ هکتاری است، که باید به ماهان الحاق شود، تا در این طرح مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان اذعان کرد: با مطالب ارائه شده در قسمت قبل اگر این تعداد زمین الحاق و توزیع شود ما مشکل تأمین زمین در طرح جوانی جمعیت را به‌کل حل خواهیم کرد و تنها برای طرح نهضت ملی مسکن باید وقت‌گذاشته شود.

رضا حافظی تأکید کرد: در شهر کرمان بزرگترین مانع ما مشکل آب است، هرجا دست روی زمینی می‌گذاریم یا زون آب و یا سفره‌های آبی اولین مسائلی است که مطرح می‌شود و کار را برای تأمین زمین در حوزه الحاق سخت می‌کند.

وی ادامه داد: ما در شهر کرمان ۱۴ نقطه را برای الحاق در نظر گرفته‌ایم و طرح‌های مطالعاتی آن را آنجام داده‌ایم اما با هر ۱۴ نقطه مخالفت شده است.

انتهای خبر/ طهماسبی

  https://armanekerman.ir/vdcipvazzt1apw2.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین