تاریخ انتشار :جمعه ۶ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۵۹
۰
plusresetminus
کارشناس مسائل خانواده تاکید کرد:

لزوم تمهید دورکاری برای مادران شاغل در قانون کار

کارشناس مسائل خانواده گفت: روحیه جدی می‌طلبد که دورکاری برای مادران شاغل برنامه‌ریزی و در قانون کار ذکر شود تا زنان بتوانند به هر دو مسئله اشتغال و فرزندآوری خود برسند.
لزوم تمهید دورکاری برای مادران شاغل در قانون کار
محبوبه اسماعیل‌زاده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان» با اشاره به نقش مادر شاغل و یا خانه‌دار در تربیت فرزند بیان کرد: هر دو نقش، دارای وجوه مشترکی هستند از جمله این‌ که هر دو، مادر هستند و رسالت تربیت فرزند را برعهده دارند، به‌واقع دارای نقشی هستند که هیچ بدیلی ندارد و هیچ جایگزین دیگری نمی‌توان برایش ذکر کرد.

وی ادامه داد: تفاوت این دو نقش یعنی مادر خانه‌دار و شاغل در این است که مادر شاغل باید بخش مهمی از زندگی روزمره‌اش که اتفاقا زنده‌ترین زمان روزانه‌اش است را در بیرون از منزل سپری کند چرا که به دلیل موقعیت شغلی که دارد باید مسئولیتش را به نحو احسنت به انجام برساند.

کارشناس مسائل خانواده با اشاره به این‌که نمی‌توان به طور مطلق گفت که یک مادر خانه‌دار وظایف مادری‌اش و ارتباط با فرزندانش مؤثرتر و موفق‌تر است، توضیح داد: برخی از مادران با وجود این‌که شاغل نیستند و در خانه به‌سر می‌برند اما به اشکال مختلف در مدیریت منزل و فرزندان ممکن است دچار نقطه ضعف باشند و نتوانند آن‌گونه که باید رسالت مادری خود را انجام دهند.
 
اسماعیل‌زاده ادامه داد: از طرفی هم نمی‌توان گفت که هر مادر شاغل فرزندپروری ناموفقی دارد چرا که این نیز مطلق نخواهد بود.

کارشناس مسائل خانواده تشریح کرد: با توجه به سیستمی که در کشور حاکم است و تفاوتی که بین زنان و مردان در شغل‌ها و کارهای رسمی وجود ندارد، با قاطعیت می‌توان بیان کرد که در حوزه فرزندآوری مادران شاغل سبب مشکل شده‌اند.

وی افزود: با توجه به شرایط کنونی باید به‌دنبال یکسری الگوها در مملکت اسلامی خودمان باشیم تا بتوانیم این الگوها را اجرایی کنیم که زنان توانمند با تحصیلات عالیه، خوش‌فکر، خوش‌ایده و خلاق نیز بتوانند در حوزه اجتماعی خوب پیش روند تا در عین حال نیز زندگی شخصی‌شان تحت‌الشعاع قرار نگیرد.

اسماعیل‌زاده ابراز کرد: یک روحیه جدی می‌طلبد که برنامه‌هایی چون دورکاری برای مادران شاغل برنامه‌ریزی و در قانون کار ذکر شود تا زنان بتوانند به هر دو مسئله اشتغال و فرزندآوری خود برسند اما به‌هرحال با سیستم موجود فرزندآوری برای مادران شاغل بسیار دشوارتر است و دغدغه بیشتری از آن‌ها خواهد گرفت و در نتیجه به دلیل آسیب خوردن به شغل زنان سبب می‌شود که فرزندآوری کمتری داشته باشند.
انتهای خبر/ پسند
  https://armanekerman.ir/vdcexv8znjh8xfi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین