تاریخ انتشار :يکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۳۳
۰
plusresetminus
رئیس جهاد کشاورزی جنوب کرمان خبر داد:

از روند تکمیل زنجیره تولید مرغ تا میوه شب عید

رئیس جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: از میوه‎‌ شب عید سیب خریداری و ذخیره‌سازی شده و پرتقال هنوز روی درخت نگهداری می‌شود.
از روند تکمیل زنجیره تولید مرغ تا میوه شب عید
احمد احمدی‌پور در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان» در خصوص آخرین وضعیت تأمین اقلام شب عید در جنوب استان عنوان کرد: نزدیک به دو‌سال است که دولت مستقیماً به عرصه خرید میوه ورود نمی‌کند و عملاً خرید و فروش را برون‌سپاری کرده است.

وی ادامه داد: خرید میوه شب عید به بخش خصوصی از سوی دولت واگذار شده است، که شامل اتحادیه‌های تعاون روستایی است و مباحث مربوط به خرید، توزیع و فروش را پیگیری می‌کنند و جهادکشاورزی نقشی در این عرصه ندارد.

رئیس جهاد کشاورزی جنوب کرمان افزود: طبق آمار اعلام شده سیب خریداری و ذخیره‌سازی شده است اما در خصوص پرتقال با توجه به اینکه خود شهرستان تولید کننده است در اواخر اسفند ماه از باغداران منطقه خریداری و ذخیره‌سازی می‌شود که معمولا همزمان بحث توزیع را هم آغاز می‌کنیم.

احمدی‌نژاد ادامه داد: در جنوب استان پرتقال به‌اندازه کافی وجود دارد و دچار کمبود نیستیم و با این روال منابع مالی هم در استان تأمین و در اختیار تعاون روستایی گذاشته شده است، سال قبل بهترین مدت زمان خودش را طی کرد زیرا هم میوه شب عید را تأمین کرد هم به موقع بعد از خرید پول باغداران نیز پرداخت شد.

وی اذعان کرد: ما در سال گذشته بخش خصوصی و پیمانکاران دیگر وارد نشدند و تنها تعاون روستایی بود که بحث تنظیم بازار را پیش برد و حتی منابع از دولت تحت عنوان سهیمه نیز تخصیص داده نشد و ما بهترین نوع مدیریت را داشتیم و انشاءالله امسال نیز همین اتفاق رقم بخورد.

رئیس جهاد کشاورزی جنوب کرمان در خصوص وضعت مرغ در این منطقه عنوان کرد: جنوب کرمان جایگاهی در عرضه مرغ و مرغ‌داری ندارد زیرا از قبل واحدی برای تولید و حتی کشتارگاهی برای ذبح و بسته‌بندی نداشته است.

احمدی‌نژاد ادامه داد: تعهد ما نسبت به نیاز کشور چهار صدم درصد است و عددی نیست اما ما پیگیریم که یک بخش مستقل ایجاد کنیم زیرا در جنوب کرمان زنجیره تأمین مرغ از کشتارگاه صنعتی در آخرین مرحله زنجیره و نه انبار نگهداری نهاده در اولین حلقه تولید کامل نیست.

وی تأکید کرد: ما از سال گذشته تصمیمی قاطع برای تکمیل زنجیره تولید مرغ انجام داده‌ایم که شرکت کشت و صنعت برای ایجاد کشتارگاه صنعتی پای کار آمده است و شرکت سیمر‌غ نیز برای همکاری اعلام امادگی کرده است اما محدودیتی که جنوب با آن روبه‌رو است بحث تأمین آب است.

رئیس جهاد کشاورزی در پایان خاطر نشان کرد: تاکنون از وزارت نیرو مکاتباتی انجام شده است و پیگیریم تا برای تکمیل زنجیره تأمین و تولید مرغ متراژ مکعبی آب اختصاص یابد که امیدواریم به زودی این چالش نیز مرتفع شود.

انتهای خبر/ طهماسبی

  https://armanekerman.ir/vdcg779qxak9wu4.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما