تاریخ انتشار :يکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۲۰
۰
plusresetminus
در دیدار با استاندار کرمان عنوان شد:

رشد ۲۲ درصدی صادرات طی ۱۰ ماه در کرمان

مدیرکل گمرکات استان کرمان گفت: طی ۱۰ ماه اخیر، صادرات ۳۴۰ هزار تن کالا به ارزش ۴۱۶ میلیون دلار انجام شد که نسبت به سال قبل ۲۲ درصد افزایش داشته‌ایم. 
رشد ۲۲ درصدی صادرات طی ۱۰ ماه در کرمان
به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان» و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، محمدمهدی فداکار ظهر امروز در دیدار مدیرکل گمرکات استان در محل استانداری کرمان  عنوان کرد: گمرک بخش جدای‌ناپذیر فرآيند تجاری کشور در حوزه صادرات و واردات و اهرم مهمی برای وارد کردن محصولات استاندارد و مجاز به استان است. 

وی افزود: گمرک برای دولت یک منبع درآمد محسوب می‌شود و از آنجایی که استان دارای ظرفیت‌های صادراتی زیادی است، که باید از این ظرفیت در استان به صورت ویژه بهره برد.

فداکار در خصوص نیروی انسانی مورد نیاز این‌سازمان گفت:  گمرک با تجار و سرمایه‌گذاران ارتباط زیادی دارد، کار زیاد و نیروی‌انسانی کم باعث ایجاد اختلال در کارها می‌شود و شاید یکی از دلایل مهم دپوی خودرو در ارگ جدید همین کمبود نیروی انسانی باشد. 

محمد دولتی مدیرکل گمرکات استان کرمان در این دیدار به استاندار کرمان گفت: ۵ گمرک در استان کرمان وجود دارد که در ۱۰ ماهه سال جاری یک هزار و ۳۱۲ شرکت فعال اقتصادی اعم از واردکننده، صادرکننده و شرکت‌های حمل و نقل بوده در قالب ۱۴ هزار اظهارنامه گمرکی فعالیت‌های خود را انجام داده‌اند که عمده این فعالیت‌ها مربوط به شرکت‌های تولیدی بوده است.

وی در ادامه توضیح داد: طی ۱۰ ماه اخیر صادرات ۳۴۰ هزار تن کالا به ارزش ۴۱۶ میلیون دلار انجام شد که نسبت به سال قبل ۲۲ درصد افزایش به لحاظ وزنی داشته‌ایم. 

دولتی افزود: در این مدت واردات نیز ۲۴۰ هزار تن به ارزش ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بوده که عمده کالاهای وارداتی ماشین‌آلات مکانیکی و مواداولیه قطعات و ماشین‌آلات برای شرکت‌های بزرگ است. 

انتهای خبر/ طهماسبی

  https://armanekerman.ir/vdcjvoevvuqetoz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما