تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۳
۰
plusresetminus
استاندار کرمان گفت: در مجموع بخش دولتی و غیردولتی ۸۶۸ پروژه با اعتبار نزدیک به ۱۹/۵ هزار میلیارد تومان در ایام دهه فجر افتتاح و کلنگ‌زنی خواهند کرد.
افتتاح و کلنگ‌زنی ۸۶۸ پروژه در دهه فجر
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری راه آرمان، ظهر امروز نشست خبری محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در سالن پیامبر اعظم  برگزار شد.
فداکار در این نشست انتخابات را نماد مردم‌سالاری و شاخص مشروعیت دانست و گفت: در استان کرمان نُه حوزه انتخابیه وجود دارد، ۱۰ نماینده برای هر کرسی حداقل ۳۸ نفر ثبت‌نام کرده‌اند و در همه حوزه‌ها رقابت وجود دارد.
وی افزود: ۲ هزار و ۴۳۷ شعبه اخذ رأی ثابت، ۹۶۰ مورد سیار و ۹۲ مورد از شعب سیار اخذ رأی در مناطق صعب‌العبور قرار دارد.
فداکار با بیان این‌که مقدمات اجرای انتخابات را تا کنون انجام داده‌ایم، توضیح داد: بیشترین شعب اخذ رأی در کرمان و کم‌ترین آن در شهر گنبکی وجود دارد.
استاندار کرمان بیان کرد: از سه مانور انتخاباتی تا کنون یک مانور انجام شده است، در انتخابات شناسنامه یکی از مدارک معتبر در کنار دیگر مدارک است.
وی انتخابات پرشور و سالم را از اهداف دولت برشمرد و بیان کرد: از میان همه نمایندگانی که در مجلس شورا و خبرگان تایید صلاحیت شده‌اند، هر یک که انتخاب شوند، مورد قبول همگان خواهد بود.

فداکار با اشاره به ایام‌الله دهه فجر، عنوان کرد: دهه فجر یادآور دوران پیروزی انقلاب است که سعی می‌شود در این دوران اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی بازخوانی شود تا فراموش نکنیم و راه را کج نرویم.

استاندار کرمان دهه فجر را فرصت خوبی دانست تا کارهای انجام شده به مردم گفته شود و توضیح داد: برای مثال در کرمان شاهد کاهش نرخ بیکاری همچنین بهتر شدن رتبه کسب‌وکار هستیم، اکنون کرمان دارای رتبه ۱۲ کسب‌وکار در کشور است البته به این معنا نیست که بیکار نداریم.

وی اجرای نسخه‌نویسی الکترونیکی را یکی دیگر از اقدامات موثر انجام شده، دانست و گفت: در راستای طرح جوانی جمعیت، پرداخت ۹۰ درصد  بیمه ناباروری در کشور تحقق یافته است و  از آن‌‌جا که کاهش نرخ جمعیت تهدیدی برای کشور بود در استان نیز علاوه بر آن‌که طرح‌های کشوری اجرا و پی‌گیری می‌شود صندوق امداد ولایت نیز فعالیت می‌کند.

فداکار به کاهش رشد نقدينگی اشاره کرد و اظهار کرد: نرخ رشد نقدینگی ۴۲ بود و قرار است تا پایان امسال به ۲۵ درصد برسد؛ عضویت در برخی اتحادیه‌های منطقه‌ای و جهانی، انتشار اسامی بدهکاران بانکی برای اولین‌بار در راستای شفافیت از جمله اقدامات مؤثری است که تا کنون انجام شده است.

 استاندار کرمان افزود: هم‌اکنون در بخش دولتی پروژه‌های زیادی افتتاح زیادی داریم؛  ۵۹۴ پروژه دولتی با مبلغ ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان و ۱۹۳ پروژه با اعتبار بیش از ۵ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان کلنگ‌زنی می‌شود؛ در مجموع بخش دولتی و غیردولتی ۸۶۸ پروژه با اعتبار نزدیک به ۱۹/۵ هزار میلیارد تومان در ایام دهه فجر افتتاح و کلنگ‌زنی خواهند کرد.

وی افزود: سایر شرکت‌ها و ادارات از جمله  آب منطقه‌ای ۷۰۰ میلیارد تومان، راهداری شمال و جنوب هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان، شرکت گاز هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای افتتاح پروژه‌ هزینه کرده‌اند.

فداکار به اقدامات انجام‌شده در حوزه آموزش و پرورش استان اشاره کرد و گفت: در آموزش‌ و پرورش ۱۷۹ فضای آموزشی با ۱۵۲ کلاس درس، چهار خوابگاه دانش‌آموزی، ۷۰۰ چشمه سرویس بهداشتی افتتاح شده است.

استاندار کرمان افزود: تعهد اشتغال امسال استان کرمان ۴۶ هزار بوده است و تا کنون ۴۸ هزار شغل ایجاد شده یعنی ۱۰۵ درصد آن تحقق یافته است.

وی به ظرفیت زغال‌سنگ در استان کرمان اشاره کرد و گفت: کرمان ظرفیت خوبی در این رابطه دارد و در زندگی سه شهرستان کوهبنان، راور و زرند اثرگذار است اما کمیت و کیفیت تولید معادن زغال‌سنگ به دلیل این‌که نوسازی نشده‌اند و در این زمینه سرمایه‌گذاری انجام نشده بشدت کاهش یافته است.

فداکار ادامه داد: به دلیل کاهش کمیت و کیفیت زغال‌سنگ تولیدی در زرند و بدهی‌ها بالای این شرکت، تصمیم گرفت این شرکت به زیرمجموعه صدرتامین برود؛ در نهایت این مشکل حل شد و مصوبه هیأت اُمناء تصویب شد و قرار است فرآیند انتقال تا عید حل شود.

استاندار کرمان همچنین به مشکلات فولاد مشیز اشاره کرد و توضیح داد: مالکیت فولاد مشیز متعلق با جهاد نصر بردسیر بود اما با چالش روبرو بود، یک ماه و نیم کاری انجام نمی‌شد و با ۶۰۰ کارگر دارای چالش بود؛ با اجرای یک کار مفصل این شرکت به گهرزمین تحویل داده شد، در نهایت اشتغال ۶۰۰ نفر کارگر که می‌توانست در نزدیکی عید بحران ایجاد کند، حل شد.

وی با اشاره به فعالیت خوب معادن در استان گفت: معادن بشدت درحال فعالیت هستند و امیدورام چند سال دیگر جنوب استان نیز در حوزه صنعت و معدن حرف برای گفتن داشته باشد.

فداکار ابراز کرد: پروژه‌های آبی به خوبی درحال اجرا هستند، در حوزه گردشگری استان دارای ظرفیت بسیار خوبی است، مجموعه‌های گردشگری در استان درحال جان‌گرفتن است، مجموعه‌های گردشگری در گهرپارک، بافت و شهداد اجرا شده‌اند و طراز گردشگری بالا رفته است.

انتهای خبر/ پسند https://armanekerman.ir/vdcaian6049nea1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین