تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۲۸
۰
plusresetminus
دبیر علمی هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر:

بخش ویژه‌ای به نام «غزه» در جشنواره شعر فجر وجود ندارد

دبیر علمی هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر گفت: به‌دلیل این‌که در یک ماه گذشته شب شعر ویژه‌ای به نام غزه در تالار وحدت و در بُعد بین‌المللی برگزار کردیم، در جشنواره شعر فجر دیگر بخشی به‌نام غزه نداریم.
بخش ویژه‌ای به نام «غزه» در جشنواره شعر فجر وجود ندارد
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان» علیرضا قزوه شاعر و دبیر علمی هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر در گفتگو با خبرنگار فرهنگی راه دانا در خصوص عدم‌وجود بخش ویژه‌ای به نام «غزه» در جشنواره شعر فجر امسال، گفت: ما درست یک ماه پیش با همکاری وزارت ارشاد، حوزه هنری، سازمان فرهنگ و ارتباطات، صدا و سیما و شهرداری تهران یک ویژه برنامه‌ای با محوریت شب شعر برای «غزه» آن‌هم در بعد بین‌المللی در تالار وحدت برگزار کردیم و به همین خاطر دیگر نیازی ندیدیم تا دوباره این بخش در این جشنواره تکرار شود.
دبیر علمی هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر در حاشیه نشست خبری این جشنواره و در پاسخ به سوال خبرنگاری درخصوص ارزیابی دبیر جشنواره از وضعیت کیفی اشعار امسال گفت: وضعیت شعر ما حداقل در یک دهه گذشته بسیار والا و چشم‌گیر بوده است اما راضی‌کننده نه! بسیاری از مدیران و سیاست‌گذاران حوزه شعر در این سال‌ها در برخی موارد کوتاهی کرده‌اند که شاید حتی عمدی باشد!

وی افزود: وضعیت فعلی ادبیات ما به لحاظ توان ادبی بسیار بالاست و این را می‌شود از جشنواره‌های مختلف احصا کرد. اما سهم آن‌ها به لحاظ معرفی این افراد و شعرا در سطح جامعه بسیار ضعیف است. ما از در آشتی، این جشنواره‌ها را برگزار می‌کنیم و با هر دیدگاهی به شاعران احترام می‌گذاریم و با آغوش باز از آن‌ها برای حضور در جشنواره دعوت کرده‌ایم اما وضعیت برای ما خیلی راضی‌کننده نیست.
انتهای خبر/ پسند
  https://armanekerman.ir/vdcfecdyyw6dmca.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما