تاریخ انتشار :شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۱۵
۰
plusresetminus
آخرین وضعیت یک شرکت دانش‌بنیان؛

وقفه یک ماهه لاوان تابلو کرمان یک ساله شد

مدیر کسب و کار اتاق بازرگانی استان کرمان گفت: بعد از مشخص شدن مالک جدید، طبق آخرین صورت‌جلسه فعال‌سازی دوباره لاوان برعهده پویش صالحین است.
وقفه یک ماهه لاوان تابلو کرمان یک ساله شد
به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان» شرکت دانش‌بنیانی که رتبه برتر جشنواره امتنان و صنعت‌گری را در عرصه صادرات کسب کرده بود از سال ۱۳۹۷ به یکباره دچار مشکلاتی که از سوی استانداری وقت امنیتی نامیده شد روبه‌زوال و تعطیلی رفت و حتی موجب اعتراض کارگران در خصوص عدم پرداخت حقوق و دستمزدی که ۹ ماه از آن می‌گذشت، شد.

در آن دوران دبیر اقتصادی راه آرمان پا به پای این واحد تولیدی بارها اخباری را در عدم حمایت از صنایع منتشر کرد اما مسئولان وقت حتی به خود اجازه ندادند تا مشکلات آن را بررسی کنند چه برسد به احیای دوباره این واحد تولیدی که مهر دانش‌بنیانی داشت، اما لاوان یکباره با بی‌مهری مسئولان از جرگه تولید عقب ماند.

گرچه مشکلات اصلی این کارخانه را مدیران وقت استان ایرادات مدیریتی و شراکت عنوان کردند اما قول مساعد برای بازگشت به تولید دوباره داده شده بود.

ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری کرمان سال گذشته در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در خصوص این واحد تولیدی عنوان کرده بود: مالک جدید برای سال آینده قول آغاز به کاری این واحد تولیدی را با ۲۰۰ کارگر داده است.

حال یک سال از این موضوع گذشته برخی مدیران و اعضای هیئت مؤسس این مجموعه دانش‌بنیان بازداشت و با قرار موقت آزاد شدند اما مالک جدید هنوز حرکتی در راه‌اندازی این کارخانه انجام نداده است، همین امر سبب شد تا از آخرین وضعیت این واحد تولیدی جویا شویم.

عباس عسجدی مدیر اجرائی کسب و کار اتاق بازرگانی استان کرمان که حکمیت این واحد تولیدی در احیاء دوباره را بر عهده داشته است به خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان» گفت: براساس آخرین صورت جلسه‌ای که صورت گرفته قرار بود تا بعد از این‌که مجموعه لاوان به پویش صالحین واگذار شد این مالک جدید، کارخانه را فعال کند.

وی ادامه داد: راه‌اندازی دوباره مجموعه لاوان وظیفه‌ای بوده است بر عهده پویش صالحین که در اولین فرصت باید اجرایی می‌شد، ما آخرین کاری را که به عنوان نماینده اتاق انجام دادیم، تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه‌کاره و سفارشی شده بوده است.

مدیرکسب و کار استان کرمان اذعان کرد: مجموعه لاوان چهار پروژه را در دست اجرا داشت که سفارش مشتریان بود بعد از مناقشه‌ای که صورت گرفت و مالک جدید حکم توقیف کارخانه را صادر کرد، صاحبان پروژه‌ها که دو نفر آنها کرمانی و دو نفر غیر کرمانی بودند، درخواست دادند تا اقلامی را که در اختیار کارخانه دارند در هر مرحله‌ای که هستند، به آنها بازگردانده شود.

عسجدی تأکید کرد: طی یک صورت‌جلسه‌ای با تفاهم و توافق طرفین و با حضور نمایندگان آنها از هر سه طیف مشتریان، نماینده کارخانه(هیئت مؤسس) و نماینده پویش صالحین، اقلام مربوط به این چهار پروژه را از کارخانه جدا و خارج کردیم.

وی ادامه داد: مجموعه لاوان سفارشی کار می‌کرد و بر اساس پروژه‌هایی که می‌گرفت با شرط تأمین مواداولیه از کارفرمایان، اقدام به تولید می‌کرد اما با مشکلی که بروز کرد، صاحبان پروژه که معطل مانده بودند، کالاهای خود را نیمه‌تمام خارج کردند.

مدیر کسب و کار استان کرمان در پایان خاطر نشان کرد: بعد از تحویل کالاهای مشتریان فعال‌سازی بر عهده مالک جدید(پویش صالحین) که از سوی دادگاه و مستندات ارائه شده مشخص شد و عملاً مجموعه لاوان را در اختیار گرفت، است.


انتهای خبر/ طهماسبی
  https://armanekerman.ir/vdcirvazvt1ap32.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما