تاریخ انتشار :شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۵۶
۰
plusresetminus
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ مطرح کرد:

تشدید برخورد با پلاک‌های مخدوشی

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: پلیس راهور با برنامه‌های جدید به جلوگیری از تخلفات ترافیکی و حفظ امنیت شهروندان می‌پردازد.
تشدید برخورد با پلاک‌های مخدوشی
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان» فیروز کشیر معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا اعلام کرد با افرادی که ارقام و پلاک وسیله نقلیه خود را مخدوش یا دست‌کاری می‌کنند برخورد قاطع خواهند داشت.

 کشیر افزود: بر اساس ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی، دست‌کاری و تغییر در ارقام و مشخصات پلاک به‌عنوان یک جرم محسوب می‌شود و در واقع افرادی که با آگاهی این کار را انجام می‌دهند به عنوان مجرم شناخته می‌شوند و علاوه بر فرار از قانون مسئولیت اقدام غیرقانونی‌شان را به عهده شهروندان دیگر می‌اندازند، بنابراین، قانون مجازات حبس از شش ماه تا یک سال را برای افرادی که اقدام به تغییر در ارقام و مخدوشی پلاک می‌نمایند، تعیین نموده است.

این مقام نظامی با اشاره به اهمیت اقدامات پلیس در رصد و شناسایی خودروهایی که اقدام به دستکاری پلاک می‌کنند، بیان کرد: پلیس راهور به صورت مستمر نسبت به رصد و شناساسی خودروهای پلاک مخدوش اقدام و ضمن شناسایی و احصاء مشخصات واقعی پلاک مراتب را جهت سیر مراحل قضایی به دادسرا ارجاع خواهد داد و این امر از طریق کنترل و رصد تصاویر دوربین‌های سطح شهر و جداسازی پلاک‌های مخدوش و همچنین به صورت کنترل نامحسوس نیز صورت می‌گیرد.

وی افزود: با توجه به این‌که برخی از رانندگان توجهی به این موضوع ندارند و نسبت به مخدوش کردن پلاک خودرو با روش‌های مختلف از قبیل دست‌کاری ارقام، سیاه‌کردن پلاک و استفاده از طلق‌های دودی اقدام می‌کنند که لازم است برای جلوگیری از ارتکاب رانندگان به این تخلف و سوءاستفاده‌های احتمالی، برخورد لازم با این رانندگان صورت گیرد.

وی تأکید کرد: این اقدامات نه تنها به جلوگیری از اعمال غیرقانونی کمک می‌کنند، بلکه باعث حفظ امنیت و حقوق شهروندان نیز می‌شوند.

کشیر با بیان اینکه اکثر پلاک‌های مخدوش توسط پلیس قابل شناسایی هستند، افزوده: افرادی که به این تخلفات مجرمانه اقدام می‌کنند، نمی‌توانند از نظر امنیتی از دیدگاه پلیس فرار کنند و از رصد چشمان پلیس دور نخواهند ماند.
انتهای خبر/ پسند
https://armanekerman.ir/vdcjtoevouqethz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما