تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۳۹
۰
plusresetminus
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان:

۲۵ واحد راکد به جرگه تولید در استان بازگشته‌اند

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: بیش‌از ۸۰ واحد صنعتی مانع‌زدایی شده که ۲۵ واحد هم که کامل تعطیل بوده‌اند احیاء شده و به چرخه تولید بازگشته‌اند.
۲۵ واحد راکد به جرگه تولید در استان بازگشته‌اند
 به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی راه آرمان؛ سردار محمدعلی نظری در آیین افتتاح پروژه کارگاهی پردس فناوری همزمان با ایام‌الله دهه‌فجر در جمع اصحاب رسانه عنوان کرد: افتتاح همین مجموعه نشان‌دهنده حمایت از تولید داخل است، زیرا این کارگاه‌های کوچک و دانش‌بنیان برای افرادی که محصول فناورانه و یا دانش‌بنیان دارند اما توان ساخت کارگاه‌ ندارند، از سوی شرکت‌ شهرک‌ها ایجاد شده است.

وی با اشاره به این امر که کارگاه‌ها از سوی مسئولان اقتصادی استان طرحی و ایجاد شده‌اند و در اختیار بخش تولید قرار می‌دهند، افزود: این حرکت حمایت واقعی از بخش تولید است، اما در این عرصه نیز کارگاه‌هایی را داریم که در سنوات گذشته یا تولیدات آنها به فروش نرفته است و یا پشتوانه مالی حمایت‌گر را نداشته‌اند، تعطیل و یا راکد شده‌اند.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان اذعان کرد: واحدهای راکد شده نیز هم به احیاء و هم به کمک مجدد نیاز دارند، بیش‌از ۸۰ کارگاه را شناسایی کرده‌اند که ۲۵ واحد به‌کل تعطیل بوده‌اند و امروز احیاء شده و به جرگه تولید بازگشته‌اند، اما این‌کار باید به‌کمک همه مجموعه اقتصادی استان تداوم یابد.

سردار محمدعلی نظری توضیح داد: بسیج مهندسین صنعت مباحث مربوط به عارضه‌یابی، هم‌افزایی با سایر اقشار و وصل‌ کردن تولید به مصرف‌کننده و حتی صنایع بزرگتر‌ اعم از معادن و صنایع مادر را پیگیری می‌کند و تاکنون تیم اقتصادی استان در کنار هم خوب توانسته‌اند کارهای مربوط به این امر را پیش ببرند.

وی تأکید کرد: طبق آخرین آماری که رئیس قوه مجریه از آغاز به کار واحدهای تولیدی راکد اعلام کرده است تا کنون بیش‌از ۶ هزار کارگاه در سطح کشور احیاء شده‌اند و در کرمان هم با کمک استاندار و تیم اقتصادی همراه او نیز در این مسیر گام‌های خوبی را برداشته‌اند.

سردار محمدعلی نظری اذعان کرد: تیم اقتصادی استان از هم‌افزایی، ارتباط و تعامل همه بخش‌ها با یکدیگر، عارضه‌یابی، رفع موانع تولید، عدم خروج ارز حتی از استان  خرید و فروش صنایع کوچ با صنایع بزرگ و ایجاد اشتغال را تدبیر کرده و این مسیر را درپیش گرفته‌اند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان خاطر نشان کرد: طبق آخرین آماری که اعلام شده است استان کرمان شاهد کاهش نرخ بیکاری بوده است و از ۱۱/۴ درصد به ۷/۴ دهم رسیده است که نشان از رشد کسب‌وکار در این استان دارد که بخشی از این اتفاق به ایجاد همین کارگاه‌های زودبازده و دانش‌بنیان در سطح استان برمی‌گردد.

انتهای خبر/ طهماسبی https://armanekerman.ir/vdcewo8zwjh8x7i.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما