تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۰۲
۰
plusresetminus
اولین مرکز نگهداری افراد دارای معلولیت جسمی‌ حرکتی مرد بالای ۱۴ سال امروز در شهرستان کرمان افتتاح شد.
افتتاح اولین مرکز نگهداری افراد معلول جسمی‌ حرکتی مرد در کرمان
به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری راه آرمان؛ علیرضا وحید‌زاده، مدیر کل سازمان بهزیستی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه اولین مرکز نگهداری افراد دارای معلولیت جسمی‌حرکتی مرد بالای ۱۴ سال ابراز کرد: بخشی از مازاد مشکلات معلولان که در سطوح مختلف دارای معلولیت هستند را پیگیر و در حال رفع آنها هستیم و این مهم جز رسالت‌های مهم سازمان بهزیستی به شمار می‌رود و ما ضمن مشارکت‌گیری از بخش غیر‌دولتی به نوعی این مازاد را مدیریت می‌کنیم.
وی ادامه داد: ما در بحث نگهداری دارای مراکز معلولیت جسمی‌حرکتی و اعصاب و روان مراکز متعددی هستیم، که این افراد از خدمات تخصصی سازمان بهره‌مند می‌شوند.
 
وی با تشکر از نهادهای یاریگر در این مسئله ابراز کرد: اکنون نیز مؤسساتی پای کار هستند که واقعا جنس کار خیلی سخت است و همه افرادی که در گونه مکان‌ها فعالیت دارند واقعا از نظر جسمی و روحی در آینده دچار مشکلات فراوانی می‌شوند.
 
وی با تأکید بر این‌که این حوزه نیازمند حمایت‌های گسترده است، تصریح کرد: نیازمند حمایت‌های بسیاری هستیم و باید همه ما این حمایت را انجام دهیم و همه در تلاش هستیم که با پشتیبانی و حمایت خود به تناسب جایگاه اجتماعی کاری انجام دهیم تا خانواده‌ها به‌نوعی از بار این زندگی آزاد شوند و به زندگی روزمره خود برسند.


وی در ادامه توصیه‌هایی نیز به مدعوین داشت و ابراز کرد : اینجا مرکزی است برای افرادی که یک اختلال را تجربه می‌کنند و باید حتماً بحث‌های تخصصی و به تجهیزات به روزمجهز شود و این موضوع خیلی جدی است اگر اتفاق ناگواری رخ دهد ما باید پاسخگو باشیم پس باید از همه تجربیات استفاده کرد تا به‌نحو صحیح این مرکز مدیریت شود.
 
مروجی مدیرکل سازمان صنعت‌معدن و تجارت جنوب کرمان، نگهداری این افراد را یکی وظیفه شرعی دانست و افزود: دیگر وظیفه قانونی در این کار تبعیت از قوانین و مقررات این امر است که باید آنان را سرلوحه کار خود قرار دهیم.
 
وی ادامه داد: باید تلاش کنیم که کمک‌های غیرمرتبط جذب شود تا بتوانیم بهترین خدمات را ارائه دهیم.
 
 
حمید فاریابی، ضمن تشکر از خانواده مروجی در انجام این کار خیّرانه، ابراز کرد: خانواده مروجی کار بسیار زیبایی انجام دادند و این‌گونه نام خود را برای همیشه در تاریخ ماندگار کردند.
 
خیّرمالی نیز در این مراسم که نمی‌خواست نام او فاش شود ابراز کرد: این مرکز یک شروع بود و امیدواریم همه حمایت کنند تا این مجموعه و حرکت خوب پابرجا بماند 
و ادامه یابد ما نیز کمک خواهیم کرد تا این مجموعه سال‌های سال پابرجا بماند.
 
انتهای خبر/ تاج‌الدینی
https://armanekerman.ir/vdcepo8zfjh8xzi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما