تاریخ انتشار :پنجشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۳
۰
plusresetminus
درپی حادثه واژگونی نیسان و مصدومیت ۱۳ کارگر معدن کرومیت؛

کارفرمای معدن کرومیت بافت به مرجع قضایی معرفی می‌شود

بررسی‌های میدانی بازرسین روابط کار نشان داد که نواقص اعلامی از سوی کارفرما مورد توجه قرار نگرفته و وی به مراجع قضایی معرفی می‌شود.
کارفرمای معدن کرومیت بافت به مرجع قضایی معرفی می‌شود
به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان» واژگونی وانت نیسان حامل ۱۳ کارگر معدن کرومیت حوالی منطقه گدارسبز روستای گوشک در شهرستان بافت و مصدومیت این افراد طی سه روز گذشته درحالی خبرساز بود که عده‌ای علت وقوع چنین حوادثی، آن هم در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور که امکان رصد پلیس راهنمایی در آنها وجود ندارد را متوجه مدیران معدن می‌دانند.

بعد از این حادثه مشخص شد که کارگران معدن هرروز پشت وانت به معدن و محل سکونت انتقال می‌یابند و نکته قابل تأمل اینکه مدیران معدن می‌گویند هرسال همین بوده و چون منطقه کوهستانی است، راه دیگری وجود ندارد.

خبرنگار ما به‌دنبال بروز این مسأله و بررسی ابعاد بیشتر ماجرا با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت‌وگو کرده است.

مجتبی مصباح رمدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی در خصوص این موضوع عنوان کرد: معدن کرومیت گدار سبز بافت از جمله معادن خصوصی این شهرستان است که تعداد ۶۰ کارگر و بیشتر از بومیان منطقه در آن شاغل هستند و در روستاهای اطراف نیز سکونت دارند.

وی خاطرنشان کرد: اتفاق رخ داده برای کارگران، خارج از محدوده کارگاهی بوده و حادثه ناشی از کار محسوب نمی‌شود، بلکه حادثه ترافیکی است؛ ضمن اینکه در خصوص ایاب و ذهاب کارگران با وانت نیسان به محیط معدن و سایر اصول ایمنی در محیط معدن، به کارفرما تذکرات لازم داده شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان  خاطر نشان کرد: مستندات تذکرات داده شده به کارفرما، صدور ابلاغیه‌های متعدد رفع نقص این اداره در شهرستان بافت برای این کارفرما است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در عین حال بررسی‌های میدانی بازرس کار اداره شهرستان بافت نشان از آن دارد که نواقص اعلامی، از سوی کارفرما مورد توجه قرار نگرفته و رفع نشده است که به‌استناد مفاد قانونی کارفرما به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.

انتهای خبر/ طهماسبی

منبع: ایرنا https://armanekerman.ir/vdchkwnzv23nxxd.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما