تاریخ انتشار :پنجشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۴۹
۰
plusresetminus
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: راهبرد ما در خدمت به محرومان، توانمندسازی نیازمندان، به صحنه آوردن تمام ظرفیت‌های مردمی در مسیر احسان است.
راهبرد کمیته امداد در خدمت به محرومان، به صحنه آوردن همه ظرفیت‌هاست
به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان» حبیب‌الله آسوده امروز سوم اسفندماه در جلسه ستاد احسان و نیکوکاری و جشن رمضان در کرمان اظهار کرد: این استان آوازه جهانی دارد و شهید سلیمانی با خلوص، ایثار و فداکاری به مردم خدمت کرد و خداوند نیز به او عزت داد و کرمان متعلق به مردم ایران و انسان‌های آزاده و استکبارستیز است.

وی مردم باوری و ایمان به مردم را پایه اساسی پیشرفت و توسعه کشور دانست و بیان کرد: تا مردم را باور نداشته باشیم و صرفاً با شعار مردمی بودن، به توسعه نمی‌رسیم، لذا باید آن را در خود تقویت کنیم زیرا انقلاب مردم‌پایه و کمیته امداد ذاتاً مردمی است و کسی که در کمیته امداد خدمت می‌کند اگر مردم باوری را در خود تقویت نکند، نمی‌تواند مردم را پای کار خیر و احسان آورد.

آسوده تصریح کرد: رسالت و مأموریت ما در راستای خدمت به محرومان و توانمندسازی نیازمندان، راهبری خیر و احسان است نه صرفاً تصدی‌گری، راهبرد کمیته امداد به صحنه آوردن تمام ظرفیت‌های مردمی، تشکل‌ها، نهادها و سازمان‌ها در مسیر خیر و احسان است، به‌همین دلیل از سال گذشته موضوع زکات را شروع کردیم؛ امسال تشکل‌ها را و سال آینده فعالان اقتصادی را پای کار می‌آوریم.

وی با بیان اینکه به دلایل مختلفی که مهمترین آن تحریم‌ها و دشمنی دشمنان با انقلاب و ولایت است، مشکلات اقتصادی و چالش‌هایی ایجاد شده، افزود: وظیفه ما در کمیته امداد به عنوان نیروهای خدمت‌رسان مردم و نظام و در تأمین امنیت نرم این است که فارغ از بسیاری از چهارچوب‌ها و قواعد باید در کنار مردم باشیم و شبانه‌روز تلاش کنیم تا مردم بیشتر از این رنج نکشند. 

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد بر استفاده از فرصت مناسبت‌های ملی مذهبی برای نیکوکاری تأکید کرد و گفت: جشن نیکوکاری، ۲۲ بهمن، ایام عید و ماه رمضان و ... از جمله مناسبت‌هایی هستند که باید از آنها استفاده کرد و این فرصت‌ها را برای رزق رساندن به نیازمندان قدر بدانیم.

وی افزود: در ۱۰ ماهه امسال رشد ۳۶ درصدی در مجموع کشور داشتیم و با توجه شرایط سخت اقتصادی و تورم، مردم همیشه پای کار بودند اما تبیین، شفاف‌سازی، دقت، شناسایی نیازمند واقعی، تکریم نیکوکاران و نیازمندان عواملی هست که باید عملیاتی شود.

آسوده تصریح کرد: امروز مردم پای کار هستند و ما مسئول به میدان آوردن و بسیج نیروهای مردمی در مسیر خیر و احسان هستیم. کمیته امداد از طرف ولایت و حاکمیت وظیفه دارد بسیج مردمی را انجام داده و بال عاطفی نظام را در پهنه جمهوری اسلامی بگستراند و سهم تأمین امنیت نرم را در کنار امنیت سخت ایفا کرده تا آن همبستگی اجتماعی و حکمرانی ولایت‌مدارانه شکل بگیرد.

وی افزود: امیدواریم با همراهی رسانه‌ها، نهادهای دولتی و انقلابی، آستان قدس، بنیاد مستضعفان و... در عید پیش رو کمک‌های ما و مردم در این شرایط سخت شبیه به مقاومت و دفاع سختی بر استکبار باشد زیرا دنیای استکبار وضعیت اقتصادی مردم را هدف گرفته و این‌بار ما سرداران و افسران این صحنه هستیم.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد در پایان به اهمیت حضور در انتخابات نیز اشاره کرد و گفت: حضور در انتخابات وظیفه همه ماست.

ناصر عسکری‌نژاد مدیرکل کمیته امداد استان کرمان نیز در این نشست با بیان اینکه دیار کریمان از استان‌های پهناور و دارای ۳۷ اداره اجرایی است، اظهار کرد: تقریبا ۹ درصد از جمعیت استان از خدمات حمایتی و معیشتی مجموعه امداد استفاده می‌کنند و حدود ۹۵۰ نفر از امدادگران در سراسر استان مشغول خدمت‌رسانی به مددجویان هستند.

وی به موضوع مشارکت‌های مردمی در استان اشاره کرد و افزود: در سال جاری علی‌رغم مشکلات اقتصادی در زکات رشد خوبی داشتیم و حدود ۳۵ درصد رشد و ۱۱۱ درصد تحقق برنامه‌ها را شاهد بودیم، در حوزه اکرام، ۳۹ درصد و در حوزه صدقات ۲۲ درصد رشد داشتیم.

عسکری‌نژاد از آمادگی برای برگزاری جشن نیکوکاری در آستانه سال جدید در استان کرمان خبر داد و با بیان اینکه برنامه‌های جشن و ماه رمضان هم‌پوشانی دارد، تصریح کرد: تلاش ما بر این است تا با هم‌افزایی نهادهای مربوطه بتوانیم بیش از پیش کمک‌های مردمی را جمع‌آوری کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان در پایان با بیان اینکه سال گذشته در حوزه تعامل امداد و اصحاب رسانه یک انقلاب بود، اظهار کرد: این تعامل تأثیر خوبی در افزایش کمک‌های مردمی داشت که امیدواریم ادامه یابد.

انتهای خبر/ طهماسبی

منبع: ایسنا https://armanekerman.ir/vdcdkn0fkyt0ss6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما