تاریخ انتشار :جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۱۷
۰
plusresetminus
نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: یکی از الزامات ایران قوی، اقتصاد قوی است؛ باید کسانی به مجلس راه پیدا کنند تا بتوانند در بخش‌های مختلف به قدرت و اقتدار کشور کمک کنند.
نمایندگانی که به اقتدار کشور کمک می‌کنند باید به مجلس راه یابند
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌ سلیمانی امام جمعه کرمان در خطبه اول نماز جمعه امروز گفت: برای شکوفایی استعدادها و به کمال رسیدن در تعلیم و تربیت به دو محور تشویق و تنبیه نیاز دارد؛ هم پاداش و هم کیفر نیاز است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان افزود: از آن‌جایی که انسان دارای ابعاد روحانی و جسمانی است و روحیه انسان انعطاف‌پذیر است و شرایطی که برای انسان پیش می‌آید در روحیه انسان تاثیرگذار است، لذا در تربیت باید هم تشویق و هم تنبیه جدی گرفته شود.

امام جمعه کرمان بیان کرد: قرآن در بحث تشویقی آیات متعدد بهشت را مطرح و در بخش تنبیه به آیات مختلفی که جهنم را ترسیم می‌کند، می‌پردازد.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی عنوان کرد: نکته دوم این است که هیچ‌کدام از این‌ها تنها انسان را به تکامل نمی‌رساند و هرکدام به تنهایی می‌تواند برای انسان خطرآفرین باشد.

وی ادامه داد: تشویق تنها می‌تواند غرور بیاورد و تنبیه تنها می‌تواند که آدم را مایوس و سرافکنده کند، لذا تکامل انسان زمانی است که هر دو در کنار هم دیده شوند؛ قرآن کریم هم این دو دسته آیات را در کنار هم دیده‌ است.

امام جمعه کرمان گفت: بعضی در همین دنیای فعلی یکی از این دو را می‌گیرند و دیگری را رها می‌کنند، حتما خطای بزرگی را مرتکب شده‌اند.

وی مطرح کرد: البته تعدادی از افراد که روحیه‌شان ثواب و کار نیک است، تشویق اثرش برای آن‌ها بیش‌تر است، کما اینکه آن‌ها که آلوده می‌شوند، تنبیه روی آن‌ها اثر بیش‌تری می‌گذارد.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی تصریح کرد: از محور‌های مهم تربیت انسان در نگاه دینی و آیات و روایات توجه به دو جنبه انذار و بشارت است و هر کس یکی از این دو را انتخاب کند، آن تربیت دینی که باید اتفاق بیفتد، نمی‌افتد.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی در خطبه دوم ضمن سفارش به تقوای الهی، با اشاره به رقم خوردن یکی از حماسه‌های بزرگ ملت ایران، گفت: از آغاز امروز حضور در پای صندوق‌های رأی قابل توجه و موجب قدردانی است.

وی بیان کرد: امیدارم در استان پهناور کرمان هم مردم به وظیفه و تکلیف خود جامعه عمل پوشانده و به حق خود هرچه زودتر توجه کنند؛ زیرا دو مجلسی در پیش داریم که هرکدام در جای خود ماموریتی بس مهم دارند.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: امیدوارم با مشارکت بالا و حداکثری نمایندگانی انتخاب شوند که از پشتیبانی جدی شما مردم برخوردار باشند تا ایران قوی را رقم زنند.

وی اظهار کرد: یکی از الزامات ایران قوی، اقتصاد قوی است؛ باید کسانی به مجلس راه پیدا کنند تا بتوانند در بخش‌های مختلف به قدرت و اقتدار کشور کمک کنند.

وی ادامه داد: مورد بعدی که در الزامات قوی بودن یک کشور مهم و موثر هست، عبارت است از مشارکت قوی مردم در همه صحنه‌ها، آن‌جا که مردم باید سرنوشت خود را رقم بزنند، حضور قوی مردم کشور را قدرت‌مند می‌کند؛ حضور قوی یک کشور در منطقه و دنیا هم نیاز به پشتیبانی قوی مردم دارد.

امام جمعه کرمان افزود: لذا بحث مشارکت، بحثی جدی است، امیدوارم در ساعاتی که در اختیار داریم خواهران و برادران ایمانی به نمایندگان و نامزدهایی که مدنظرشان هست، رای دهند و با پشتیبانی قوی وارد مجلس شوند.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی بیان کرد: هم عزیزانی که رأی می‌آورند و هم آن‌ها که در این رقابت شرکت کردند و به هر دلیل رأی مناسب را نیاوردند، هر کدام در نگاه دینی اخلاق را باید رعایت کنند.

وی تصریح کرد: هم اخلاق پیروزی در رقابت و هم اخلاق عدم پیروزی در یک صحنه به وسیله نامزدها به صورت دستور دینی باید رعایت شود.

امام جمعه کرمان افزود: نکته مهم‌تر از آن هواداران، ستادها و کسانی که فعالیت انتخاباتی کردند، شما خواهران و برادران دارین که تنور انتخابات را گرم کردید و بستر را برای مشارکت حداکثری فراهم کردید، اولین وظیفه و مهم‌ترین وظیفه خود که کمک کنید تا مشارکت حداکثری رقم بخورد را به بهترین وجه انجام دادید.

وی ادامه داد: لذا جای خوشحالی دارد که در این صحنه پیروزید؛ بخش دوم نامزد مورد اعتماد و نظر خودتان یا در این صحنه رقابت موفق خواهد شد و یا موفق نخواهد شد، آن‌جاست که باز باید جوری رعایت کنید تا این وظیفه اساسی و اصلی که مشارکت حداکثری است، این در کام مردم همچنان شیرین بماند.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی اظهار کرد: لذا امیدوارم بعد از اینکه نتایج اعلام شد، هواداران و ستادها هم به این امر مهم توجه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: نکته پایانی امروز غزه در شرایط بسیار سخت و حساسی قرار گرفته است، بی‌رحمی و جنایات رژیم جعلی و غاصب را هر روز می‌بینید، رژیم جعلی در مقابل رزمندگان حماس شکست را می‌بینند و به مردم بی‌دفاع حمله می‌کنند؛ امیدوارم خدای تبارک و تعالی هرچه زودتر بستر پیروزی را برای مردم غزه فراهم کند.


انتهای خبر/ کارگرزاده
  https://armanekerman.ir/vdcjvhevtuqetiz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین