تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۲۰
۰
plusresetminus
مسئول بسیج فرهنگیان خواهر شهرستان جیرفت:

زن محجبه ایرانی به‌اندازه سرباز میدان جنگ شجاعت دارد

مسئول بسیج فرهنگیان خواهر شهرستان جیرفت گفت: زنان با حجاب و عفاف ایرانی به قدر سرباز میدان جنگ شجاعت دارند.
زن محجبه ایرانی به‌اندازه سرباز میدان جنگ شجاعت دارد
سمانه رابری در گفتگو با گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری تحلیلی«راه آرمان» گفت: واژه حجاب هفت‌بار در قرآن كریم آمده است و معناى كلمه در این هفت مورد، چیزى است كه از هر جهت مانع دیده شدن چیز دیگر شود.

فرمانده بسیج فرهنگیان خواهر شهرستان جیرفت افزود: در آیه ۵۹ سوره احزاب در رابطه با حجاب این چنین آمده است: «یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لِأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلَابِیبِهِنَّ ۚ ذَٰلِكَ أَدْنَىٰ أَنْ یُعْرَفْنَ فَلَا یُؤْذَیْنَ ۗ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِیمًا»، ای پیامبر به زنان، دخترانت و به زنان مؤمنان بگو پوشش‌های خود را بر خود فروتر گیرند این برای آنکه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند (به احتیاط) نزدیک‌تر است و خدا آمرزنده مهربان است.

وی بیان کرد: پیامبر اکرم (ص) فرموده‌اند: «آن هنگام که پوشش، سر زنی باشد، ارزش آن از دنیا و آنچه در آن است، بیشتر است» (نورالشافی فی الفقه الشافعی).

رابری مطرح کرد: مسئله حجاب، به‌معنای منزوی کردن زن نیست، اگر کسی چنین برداشتی از حجاب داشته باشد، این یک برداشت کاملاً غلط است.

فرمانده بسیج فرهنگیان خواهر شهرستان جیرفت ابراز کرد: مسئله حجاب به‌معنای جلوگیری از اختلاط بی‌قید و شرط زن و مرد در جامعه است؛ زیرا اختلاط بی‌قید و شرط، هم به ضرر جامعه و هم به ضرر زن و مرد، به‌خصوص زنان است.

وی گفت: عفّت زن مایه احترام و شخصیت او است زن با برداشتن حجاب خود، با عریان کردن آن چیزى که خداى متعال پنهان بودن آن را از او خواسته، خودش را کوچک کرده و کم‌ارزش جلوه می‌کند.

رابری در ادامه افزود: امّا زن ایرانی به قدر سرباز میدان جنگ شجاعت دارد و با این که جهاد در میدان‌های رزم بر او واجب نیست، اما به قدر یک جهادگر در راه خدا تلاش می‌کند و در تمام صحنه‌ها حضور دارد.

فرمانده بسیج فرهنگیان خواهر شهرستان جیرفت عنوان کرد: توصیه من به زنان و دختران سرزمینم این است که هویت خود را حفظ کرده و خود را دستمایه و بازیچه هوس‌رانان بیمار قرار ندهند چرا که بانوانی که از سلامت روحی و روانی برخوردارند در خود کمبودی احساس نمی‌کنند و در نتیجه تمایلی نیز به جلب توجه دیگران ندارند.

وی خاطر نشان کرد: عفاف سلامت جامعه را به دنبال دارد زیرا جامعه را افراد آن تشکیل می‌دهند و اگر افراد، اصلاح شوند جامعه نیز اصلاح خواهد شد.

رابری تصریح کرد: عفاف موجب مصونیت پسران و دختران جوان از آشفتگی‌های ذهنی، بزهکاری، آوارگی و بلاخره بیماری‌های روحی و روانی می‌شود و از انحطاط اخلاقی جامعه و از هم پاشیدگی خانواده‌ها جلوگیری می‌کند.

فرمانده بسیج فرهنگیان خواهر شهرستان جیرفت عنوان کرد: انسان در سایه عفاف عزّت پیدا می‌کند و کسانی که هرچه می‌خواهند می‌خورند و آنچه می‌خواهند می‌گویند و دائماً‌ به دنبال هوسرانی هستند، نزد دیگران اعتبار و ارزشی ندارند.

وی گفت: جهان، جهان عمل و عکس‌العمل است و هر عمل خیر و شری انعکاس خاصی دارد و قرآن کریم در این زمینه می‌فرماید: ان احسنتم لانفسکم و ان اساتم فلها، اگر نیکی کردی به خویش کرده‌ای و اگر بدی کردی به خویش بدی کرده‌ای و پیامبر اکرم (ص) فرمودند: نیکی کنید تا به فرزندان شما نیکی کنند و نسبت به زنان دیگران عفاف پیشه کنید تا زن‌های شما نیز عفّت داشته باشند پس ان‌شاءالله با رعایت عفاف و حجاب باعث عاقبت بخیری خود و فرزندانمان باشیم.

رابری ابراز کرد: قطعا مسئولین و متولیان امر فرهنگی رسالت سنگینی به دوش دارند اوّل اینکه باید قوانینی که در خصوص عفاف و حجاب تصویب می‌کنند قوانین محکم و قابل اجرایی باشد دوماً متولیان امر اجرا باید با شجاعت و قاطعیت نسبت به اجرای قوانین عفاف و حجاب اهتمام داشته باشند و سوماً اینکه به بانوان عفیف و محجبه اهمیّت داده شود خصوصاً در زمان دادن خدمات اجتماعی نباید شاهد تناقض باشیم در رفتار مسئولین در برخورد با بانوی محجبه و بانویی که حجاب ندارد.

فرمانده بسیج فرهنگیان خواهر شهرستان جیرفت گفت: همه ما به عنوان عضوی از جامعه ایرانی اسلامی وظیفه داریم نسبت به رعایت عفاف و حجاب در جامعه حساس بوده و از مسئولین در خصوص اهمیّت دادن به موضوع عفاف و حجاب مطالبه جدی داشته باشیم.

انتهای خبر/ امیری

منبع: پایگاه تحلیلی خبری دقیانوس https://armanekerman.ir/vdcewo8zfjh8xni.b9bj.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما