تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۲۵
۰
plusresetminus
نخبه قشر بانوان فرهیخته جیرفت:

حجاب یکی از ضروریات دین مبین اسلام است

نخبه قشر بانوان فرهیخته شهرستان جیرفت گفت: در جامعه اسلامی حجاب یکی از ضروریات و واجبات دین مبین اسلام به شمار می‌آید.
حجاب یکی از ضروریات دین مبین اسلام است
به گزارش پایگاه خبری راه آرمان؛ به نقل از پایگاه خبری دقیانوس؛ شفیقه شفیعی گفت: بد‌حجابی براساس عدم‌آگاهی و تقلید کورکورانه از فضای مجازی و فرهنگ‌های اشتباه غربی است.

نخبه قشر بانوان فرهیخته جیرفت بیان کرد: حجاب یکی از ضروریات و واجبات دین مبین اسلام است که در آیات و روایات متعدد به آن تأکید ویژه‌ای شده است.
 
وی مطرح کرد: حفظ حجاب و رعایت شئونات اسلامی همچون نماز و روزه بر هر مسلمانی واجب است و این موضوع مختص زمان و مکان خاصی نیست و همه بانوان باید حجاب خود را در چارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی رعایت نمایند.
 
شفیعی عنوان کرد: بانوان باید در همه عرصه‌های مختلف اجتماعی حجاب خود را کامل رعایت کنند و در این حوزه می‌طلبد که مطالعه بیشتری داشته باشند.
 
نخبه قشر بانوان فرهیخته جیرفت با اشاره به مشکلات خانواده‌ها و عدم آگاهی بانوان از رعایت حُجب و حیا در جامعه تصریح کرد: یکی از دلایلی که باعث ایجاد اختلاف در خانواده‌ها می‌شود عدم رعایت حدود شرعی حجاب است.
 
شفیعی در ادامه اذعان کرد: دستورالعمل‌های بسیار خوبی درخصوص عفاف و حجاب در ادارات شهرستان جیرفت قرار دارد و این بیانگر اهمیت به جایگاه والای عفاف و حجاب است و جامعه ما باید بانوان با حجاب را تکریم کند.
 
وی افزود: دشمن در حال تلاش برای از‌بین‌بردن و کم‌رنگ کردن حجاب و عفاف در جامعه اسلامی است که بانوان ما باید هوشیار باشند و نسبت به این موضوع اهمیت ویژه‌ای قائل شوند و حجاب خود را کامل طبق دین مبین اسلام رعایت نمایند.
 
شفیعی بیان کرد: جامعه ما به‌خصوص بانوان باید تلاش کنند که مقوله حجاب و عفاف به‌طور تمام و کمال رعایت شود و در این راستا بایستی زمینه‌ای فراهم شود که بانوان را آموزش دهیم.
 
شفیعی بیان کرد: گسترش فرهنگ فریضه امر‌به‌معروف و نهی‌از‌منکر بسیار حائز اهمیت است و باید همه ما نسبت به این امر تلاش مضاعف کنیم تا خداوند متعال از همه ما راضی و خشنود باشد.
 
وی نقش رسانه را در مقوله حجاب و عفاف بسیار تأثیرگذار دانست و افزود: رسانه نقش به‌سزایی در مورد حجاب و عفاف دارد و رسانه‌ها باید بیشتر به نقش مؤثر حجاب در جامعه بپردازند و گسترش فرهنگ حجاب و عفاف بنابر احادیث و روایات ائمه اطهار (ع) بسیار حائز اهمیت است.

انتهای خبر/ امیری https://armanekerman.ir/vdcgtu9q7ak9w34.rpra.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما