تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۵
۰
plusresetminus
دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران از الحاق ۵۰۸ هکتار اراضی به محدوده‌های شهرهای بوشهر و کهنوج برای تولید مسکن خبر داد.
۵۰۸ هکتار اراضی به محدوده شهرستان کهنوج برای تولید مسکن الحاق می‌شود
به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان»  از وزارت راه و شهرسازی، خسرو دانشجو در تشریح این خبر عنوان کرد: مغایرت اساسی با طرح جامع کهنوج با موضوع الحاق ۱۷۰ هکتار به محدوده شهر کهنوج در استان کرمان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن مورد بررسی قرار گرفت.

وی بیان‌ کرد: با توجه به اینکه این زمین الحاقی قرار است در طرح نهضت ملی مسکن مورد استفاده قرار گیرد، اعضای شورا با الحاق این میزان زمین به محدوده شهر کهنوج موافقت کردند.

این مقام مسئول همچنین از بررسی مغایرت اساسی شهر بوشهر و الحاق اراضی به محدوده این شهر برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: این موضوع مورد بررسی قرار گرفت و با موافقت اعضای شورای‌عالی با الحاق ۳۳۸ هکتار به شرط ساخت حداکثر واحدهای مسکونی دو طبقه در این محدوده برای این بافت شهری موافقت شد.

دانشجو عنوان کرد: با این مصوبه و همچنین مصوبات قبلی از جمله مصوبه مربوط به شهر جدید «عالیشهر» نیاز به مسکن متقاضیان بوشهر با پیگیری مسئولان محلی به فوریت برطرف شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مغایرت‌های اساسی شهرداری تهران نیز در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و بر اساس قانون، چنانچه مصوبات کمیسیون ماده ۵ با طرح جامع شهری مغایرت داشته باشد آن مصوبات برای بررسی مغایرت به شورای‌عالی شهرسازی و معماری می‌آید و در این شورا بررسی می‌شود.

انتهای خبر/ طهماسبی

منبع: ایرنا https://armanekerman.ir/vdcjahevauqetiz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما