تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۳
۰
plusresetminus
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان خبر داد:

کاشت ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار اصله نهال در کرمان

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: تا امروز ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار بذر و نهال برای بیش‌از ۱۹ هزار هکتار زمین در استان آماده و کاشته شده است.
کاشت ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار اصله نهال در کرمان
به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ صبح امروز مراسم مشترک روز درختکاری نیروهای مسلح در سراسر کشور برگزار شد، همزمان این مراسم نیز در ستاد سپاه ثارالله کرمان با حضور مسئولان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی اجرا شد.
 
سردار محمدعلی نظری فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در این رابطه اظهار کرد: امروز پانزدهم اسفند مصادف با صدور دستور تاریخی رهبر معظم انقلاب مبنی‌بر کاشت یک میلیارد نهال درخت است، این دستور در سراسر کشور عملیاتی شد.
 
وی افزود: با‌توجه‌به بالا بودن حجم کار مقرر شد تا کاشت این یک میلیارد نهال در طول چهار سال صورت گیرد، بر این اساس به هر استانی سهمیه خاصی تعلق گرفت.
 
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ابراز کرد: سپاه بر اساس رسالتی که دارد، با الگو گرفتن از دستور رهبر معظم انقلاب، به کمک همکاران در جهاد کشاورزی و منابع طبیعی از ابتدای سال جاری امکان‌سنجی صورت گرفت با کمک گروه‌های جهادی، شبکه بسیج و اقشار مردم تولید بذر، نهال و کاشت آن‌ها در دستورکار قرار گرفت.
 
نظری عنوان کرد: تا امروز ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار بذر و نهال برای بیش‌از ۱۹ هزار هکتار زمین آماده شده است و امیدواریم تا پایان سال ۸ میلیون بذر و نهال برای کاشت آماده می‌شود.
 
وی ادامه داد: این اقدام ادامه پیدا می‌کند تا اینکه در چهار سال آینده ۴۲ میلیون نهال درخت غرس شود و استان کرمان در راستای تثبیت و ثمردهی پیشگام باشد.
 
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: امیدواریم که با انجام این اقدام گام بزرگ در راستای اشتغال‌زایی هم برداشته شود و بعدا از چوب این درختان برای مصارف مختلف استفاده شود.
 
نظری در پایان خاطرنشان کرد: امروز در گلزار شهدای کرمان به تعداد شهدای حمله تروریستی نهال درخت کاشته می‌شود و ۱۱۰ هزار اصله نهال توسط مسئولان جهاد کشاورزی در شهداد و در جوار کارخانه سیمان ممتازان کاشته خواهد شد.
 
انتهای خبر/س
 
https://armanekerman.ir/vdch6wnzk23nxmd.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما