تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۵۶
۰
plusresetminus
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی کرمان:

۱۱۱ درصد تعهد اشتغال استان کرمان رقم خورد

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: تعهد اشتغال استان کرمان ۴۶ هزار و ۱۴۸ شغل بوده است که تاکنون بیش از ۵۱ هزار شغل ایجاد و ثبت سامانه رصد شده است.
۱۱۱ درصد تعهد اشتغال استان کرمان رقم خورد
به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان» عصر امروز ۶امین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کرمان در محل سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان برگزار شد.

مجتبی مصباح در ابتدای این کارگروه ضمن ارائه گزارش عملکردی از آخرین وضعیت اشتغال استان کرمان عنوان کرد: ایجاد و ثبت ۴۶ هزار و ۱۴۸ شغل، تعهد اشتغال استان کرمان در سال ۱۴۰۲ بوده است، که تاکنون بیش‌از ۵۱ هزار شغل از میزان تعهد استان کرمان ایجاد و ثبت سامانه رصد شده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمان اذعان کرد: ما در سطح استان توانسته‌ایم ۱۱۱ درصد تعهد اشتغال را محقق کنیم که بسیج سازندگی با ایجاد هزار و ۳۸ شغل از نهادهایی است که رتبه برتر در ایجاد اشتغال در را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: طبق بخشنامه‌ای که وزارت‌خانه صادر کرده است ما برای سال ۱۴۰۳  ۳۹ هزار و ۳۰۳ نفر  شغل ایجاد و در سامانه رصد به‌ثبت برسانیم و این میزان تعهدی است که به‌عنوان سهمیه اشتغال استان کرمان درنظر گرفته شده است.

مصباح ضمن ابراز خرسندی از کاهش میزان سهمیه تعهد اشتغال استان کرمان در سال آینده عنوان کرد: تعداد فارغ‌التحصیلان بیکار در استان کرمان زیاد است که البته این موضوع و چالشی کشوری است درحالی‌که کار برای کارگران ساده و در سطح دیپلم فراوان است اما برای افراد تحصیل‌کرده این امر محقق نشده است و باید تمام تمرکز ما برای سال آینده بر این سطح باشد تا به‌توان برای این قشر ایجاد اشتغال کرد.

مصباح با بیان اینکه تعهد اشتغال همه دستگاه‌های استان کرمان در سال ۱۴۰۳ کاهش پیدا کرده است، گفت: این موضوع شامل ۳۳ دستگاه دولتی اعم از راه و شهرسازی، اقتصاد و... در استان کرمان می‌شود.

۳۰ درصد تسهیلات طرح‌های معرفی شده به بانک‌ها پرداخت شده است
صادق سلطانی‌نژاد مدیرکل امور اقتصادی استان کرمان نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه ۱هزار و ۳۵۶ میلیارد تومان سهمیه تسهیلات تبصره ۱۸ استان کرمان است، گفت: تاکنون ۲هزار و ۷۴ میلیارد تومان طرح اشتغال به بانک معرفی شده که حدود ۳۰ درصد آن توسط بانک‌ها پرداخت شده است.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات ۶۷۶ طرح با مبلغ ۴۱۲ میلیارد تومان، در پایان خاطر نشان کرد: کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد برکت در مجموع ۲ هزار و ۳۳۱ میلیارد تومان تسهیلات ابلاغی تبصره ۱۸ داشته‌اند که تاکنون ۱هزار و ۴۱۸ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

انتهای خبر/ طهماسبی
  https://armanekerman.ir/vdceoo8z7jh8xni.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین