تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۳۹
۰
plusresetminus
آیین روز درختکاری با حضور استاندار، معاونان استاندار و جمعی از مسئولان کرمان در محل کارخانه سیمان ممتازان و برای غرس ۸ هزار نهال برگزار شد.
غرس ۸ هزار نهال درکارخانه سیمان ممتازان کرمان
به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان» . به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، محمدمهدی فداکار استاندار کرمان، معاونان عمرانی و اقتصادی استاندار، فرماندار کرمان و جمعی از مسئولان صبح سه‌شنبه ۱۵ اسفندماه و در نخستین روز از هفته منابع طبیعی در آیین روز درختکاری در محل کارخانه سیمان ممتازان شرکت کردند.

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان از اهتمام این واحد صنعتی برای فضای سبز تقدیر کرد و گفت: تعهد استان در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، سالی ۵.۵ میلیون بوده که اکنون جلوتر از تعهد است.    

وی ادامه داد: صنایع به هر حال دست‌اندازی در طبیعت دارند و جایگزین کردن و تقویت این عرصه کار ضروری است‌، مالچ‌پاشی که در شرق استان صورت می‌گیرد، اقدام موقتی برای نجات زندگی مردم از شن‌های روان است، اما باید به سمت طرح‌های اصولی و واقعی یعنی کاشت درخت برویم.


محمد ربانی، مدیرعامل کارخانه سیمان ممتازان با اشاره به شانزدهمین سال بهره‌برداری از این واحد صنعتی با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون تن گفت: در حال حاضر سیمان ممتازان نیاز داخل کشور را تامین می‌کند و صادرات مجموعه تقریبا قطع شده است.  

وی افزود: وسعت کارخانه ۸۰ هکتار است که معادل نصف این مساحت و در اطراف کارخانه فضای سبز ایجاد کرده‌ایم.

ربانی عنوان کرد: ۲۲ هزار اصله درخت در این وسعت کاشت شده که تماما به صورت قطره‌ای آبیاری می‌شوند و بخشی از کار زیست محیطی سیمان ممتازان محسوب می‌شود.  

مدیرعامل سیمان ممتازان همچنین از تاسیس نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی این واحد صنعتی سخن گفت و افزود: ۲/۵ مگاوات نیروگاه فروردین آینده وارد مدار می‌شود و حتما در آینده اقتصادی که پیش‌رو دارد همراه با محیط زیست است.

علیرضا ابوالحسنی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز به وجود ۲۰ درصد بیابان‌های کشور در کرمان اشاره کرد و گفت: در اجرای طرح‌های بیابان‌زدایی در کشور اول هستیم، مالچ‌پاشی ۲۵۰۰ هکتار از اراضی شرق استان نیز در حال انجام است.  

وی افزود: ۱۷ درصد حوزه‌های آبخیزداری استان کار شده است، ۲۵۲ صنعت و ۸۰۰ هکتار زمین به کارهای صنعتی و کشاورزی تخصیص دادیم.

ابوالحسنی گفت: تولید سالانه ۵/۵ میلیون نهال تعهد شمال استان کرمان است که در سال اول از این تعهد جلوتر رفتیم و بیش از ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار اصله نهال تولید شده است.

«منابع طبیعی با مشارکت مردم و برای مردم» به عنوان شعار امسال هفته درختکاری انتخاب شده است.

انتهای خبر/ طهماسبی https://armanekerman.ir/vdcf11dyyw6dmta.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما