تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۰۰
۰
plusresetminus
مدیرکل ثبت احوال استان کرمان مطرح کرد:

سهم ۵/۴ درصدی کرمان از ولادت‌های کشور

مدیرکل ثبت احوال استان کرمان گفت: ۵/۴ درصد از سهم ولادت‌های کشور متعلق به استان کرمان است ضمن این‌که کرمان در بسیاری از شاخص‌های جمعیتی نزدیک به شاخص‌های کشوری است.
سهم ۵/۴ درصدی کرمان از ولادت‌های کشور
محمد قاسمی در خصوص روند رشد جمعیت استان کرمان به خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان» گفت: برآورد جمعیت استان کرمان تا پایان بهمن ۱۴۰۲؛ ۳ میلیون و ۴۰۳ هزار و ۳۲۴ نفر است که ۵۱ درصد مردان و ۴۹ درصد آن را زنان تشکیل می‌دهند.
 
قاسمی ادامه داد: تعداد ولادت ثبت شده در بهمن ماه ۴ هزار و چهار مورد و نسبت‌به سال قبل که ۳ هزار و ۹۸۸  بوده ۰/۴ درصد افزایش داشته است.
 
مدیرکل ثبت احوال استان کرمان عنوان کرد: ۱۱ ماهه امسال ۴۴ هزار و نه نفر ولادت در کرمان ثبت شده که در مدت مشابه نسبت‌به سال قبل ۴۲ هزار و هشت نفر و یعنی  ۷/۴ درصد رشد نسبت‌به سال گذشته داشته‌ایم.
 
قاسمی میانگین ولادت ماهانه سال گذشته را ۳ هزار و ۸۱۹  نفر مطرح کرد و گفت: میانگین ولادت ماهانه امسال ۴ هزار و یک مورد بوده است همچنین ولادت ثبت‌شده در کشور در یازده ماهه امسال ۹۷۵ هزار و ۴۳۳  نفر است که در استان کرمان ۴۴ هزار و نه مورد بوده است.
 
وی ادامه داد: ۵/۴ درصد از سهم ولادت‌های کشور متعلق به استان کرمان است ضمن این‌که کرمان در بسیاری از شاخص‌های جمعیتی نزدیک به شاخص‌های کشوری است.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمان افزود: کشور دارای ۷۶ درصد رشد جمعی و استان کرمان نیز ۷۴ درصد رشد جمعی داشته است همچنین کشور ۲۴ درصد رشد روستایی و استان کرمان نیز همچون کشور ۲۴ درصد رشد روستایی داشته است، در کشور ۵۲ درصد ولادت‌ها را مرد و ۴۸ درصد را زنان تشکیل می‌دهند که استان کرمان نیز در این مورد مشابه کشور است.

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان» جمعیت به‌عنوان یکی از مسائل مهم کشور بر روی بسیاری از مؤلفه‌ها اثر می‌گذارد؛ پیشرفت در زمینه‌های اقتصاد، فرهنگ، دفاع، بهداشت و ... می‌تواند همه در سایه جمعیت شکل بگیرد.

انتهای خبر/ پسند
 
  https://armanekerman.ir/vdcezo8zfjh8xpi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین