تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۱۲
۰
plusresetminus
معاون امور رسانه‌ای وزیر ارشاد:

موافق توسعه کیفی رسانه‌ها هستم

معاون امور رسانه‌ای وزیر ارشاد گفت: معتقد به توسعه کمی رسانه‌ها نیستم و بهتر است که توسعه کیفی صورت بگیرد.
موافق توسعه کیفی رسانه‌ها هستم
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان» شامگاه چهارشنبه ۱۶ اسفندماه، نشست فرشاد مهدی‌‌پور معاون امور رسانه‌ای وزیر ارشاد با اصحاب رسانه کرمان برگزار شد.
 در این نشست مدیر مسئولان رسانه‌ای کرمان ضمن بیان مشکلات در حوزه خبری، مطالبات خود را نیز بیان کردند.

در ادامه مهدی‌پور عنوان کرد: مردم بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی کشور هستند، در همه افکارسنجی‌ها شاهدیم که مردم به آینده امیدوارند و ما نیز امیدواریم که میراث‌دار خوبی برای شهید سلیمانی باشیم؛ او با فداکردن جانش برای همه ما تکلیف ایجاد کرد.

وی با اشاره به این‌که در وضعیت رسانه‌های امروز با افق‌ها، دستاوردها و چالش‌هایی روبه‌رو هستیم، عنوان کرد: مرجعیت رسانه‌های داخلی ازبین نرفته و براساس نظرسنجی‌ها بخش بزرگی از مصرف اجتماعی مردم از سایت‌ها و رسانه‌های خبری است.

معاون امور رسانه‌ای وزیر ارشاد تاکید کرد: چند رسانه معاند در تلاش هستند تا این اندیشه را ثابت کنند و از طریق آن اعتماد به‌نفس و کارایی رسانه‌های داخلی را از بین ببرند اما باید دانست که با هیچ عدد و رقمی این ادعاها ثابت نمی‌شود.

مهدی‌پور توضیح داد: کشوری هستیم که صدها شبکه ماهواره‌ای و هزاران صفحه در صفحات مجازی علیه ما اقدام می‌کنند علیه  و هیچ کشوری در دنیا چنین شرایطی ندارد، بزرگترین جنگ ترکیبی در شهر گذشته علیه کشور ما انجام شد.

وی افزود: در چنین فضایی حرکت می‌کنیم و دوستان بدانند که در این شرایط مردم به آن‌ها اعتماد دارند و اعتماد مردم به آن‌ها بعد از کرونا رو به رشد شد.

معاون امور رسانه‌ای وزیر ارشاد ابراز کرد: مسائل و مشکلات بوجود می‌آیند، برخی مسائل ازبین می‌روند و مسائل جدید شکل می‌گیرند و برخی  مشکلات حل‌ کردن‌شان سخت است.

مهدی‌پور در بخشی از سخنان خود به اعتراض مدیرمسئولان کرمانی در خصوص آگهی‌های دولتی اشاره کرد و گفت: اگر در خصوص اگهی‌های دولتی تخلفی صورت گرفته با آن برخورد شود اگر این موضوع در استان حل نشد از ظرفیت کشوری بهره بگیرید.

وی در خصوص حمایت از ایجاد موزه رسانه در کرمان توضیح داد: تعداد قابل توجهی موزه فعال در کشور وجود دارد، اما داشتن موزه در هر استان ضروری است و ما نیز حمایت خواهیم کرد.

معاون امور رسانه‌ای وزیر ارشاد با اشاره به تعداد رسانه‌ها و خبرنگاران کرمان، عنوان کرد: معتقد به توسعه کمی رسانه‌ها نیستم و بهتر است که توسعه کیفی صورت بگیرد.

مهدی‌پور افزود:  ۴۱۷ رسانه مجوزدار و ۱۰۰ درخواست صدور مجوز در استان کرمان وجود دارد و ۴۰۰ نفر از خبرنگاران استان عضو سامانه هستند در حالیکه سال ۱۴۰۰ اعضا ۸۰ نفر بود.

وی با تاکید به ایجاد پیوست رسانه‌ای برای هر استان گفت: در استان‌ها به مرور پیوست رسانه‌ای تصویب و ابلاغ می‌شود و کرمان نیز با ابتکار آن را انجام دهد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف به پیش‌نویس پیوست رسانه‌ای شود.

معاون امور رسانه‌ای وزیر ارشاد در خصوص مسکن خبرنگاران گفت: در این رابطه چند دسته کار می‌شود انجام داد که یکی ملی است و همان نهضت ملی مسکن است و راه دوم اقدامات استانی است و از زیرساخت‌های استانی استفاده شود.
انتهای خبر/ پسند https://armanekerman.ir/vdcdsn0foyt0s96.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما