تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۳
۰
plusresetminus
رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار کرمان عنوان کرد:

تداخل صنفی بزرگ‌ترین معضل آجیل‌فروشان کرمانی

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار کرمان گفت: اقدام هم‌صنفی‌های ما در فروش آجیل نظارت بر سلامت محصول و قیمت را از سوی اتحادیه دچار مشکل می‌کند.
تداخل صنفی بزرگ‌ترین معضل آجیل‌فروشان کرمانی
مهدی کیوانی‌مقدم در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان» عنوان کرد: آجیل در ایام عید همیشه پرطرفدارترین خوارکی است و معمولا فرصتی برای سودجویان می‌شود.
وی ضمن درخواست از شهروندان کرمانی مبنی بر خرید از آجیل فروشی‌های معتبر و عضو اتحادیه در سطح شهر گفت: خرید از مراکز معتبر تنها سلامتی شهروندان را به خطر می‌اندازد زیرا نظارت بر آنها بسیار سخت است.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار کرمان افزود: آجیل‌فروشی‌های عضو اتحادیه به واسطه نظارت مستمری بر آنها از سوی بازرسان می‌شود هم قیمتت مناسب و هم کیفیت بسیار خوبی را دارند، و به علت اینکه مصرف آن زیادی است و به اصلاح مرتب سبدهای عرضه پر و خالی می‌شوند، رکودی نداشته و از کیفیت نمی‌افتد.

کیوانی مقدم ادامه داد: آجیل معمولا با گذر زمان طعم وبو و مزه‌ خود را از دست می‌دهد و به اصلاح کهنه می‌شود و باعث ایجاد سم افلاتوکسین در این نوع آجیل می‌شود که هم سرطان‌زا است و هم دیگر مرغوب نیست.

وی به شهروندان کرمانی توصیه کرد برای جلوگیری از مبتلا شدن به بیماری‌های حاصل از مصرف آجیل کهنه، حتما از مراکز مورد تأیید اتحادیه خرید شب عید خود را در خصوص انواع آجیل انجام دهند.

رئیس اتحادیه آجیل و خوشکبار کرمان ادامه داد: ما برای نظارت بر بازار گشت مشترکی را متشکل از اتاق اصناف صمت، بهداشت داریم، که تقریبا بر ۳۲۰ واحد مستقل پسته فروشی و ۸۰ واحد مختص آجیل که عضو اتحادیه آجیل و خشکبار هستند، نظارت دارند.

کیوانی مقدم به بزگترین چالش این اتحادیه اشاره کرد و گفت: متاسفانه تداخل صنفی بدترین و نوع و بزرگترین مشکل صنف آجیل و خشکبار است و زمانی که ایامی مانند شب یلدا و عید نوروز آغاز می‌شود همه مغازه‌داران اقدام به فروش آجیل می‌کنند.

وی با بیان‌اینکه همه مغازه‌ها در پیک تقاضا به سمت فروش آجیل حرکت می‌کنند، افزود: این اقدام هم صنفی‌های ما دو معضل ایجاد می‌کنند اول اینکه نمی‌توانیم قیمت و نرخ را کنترل کنیم دوم اینکه نمی‌توانیم بر سلامت محصولات نظارت ویژه داشته باشیم، زیرا اکثر مغازه‌داران بعد از اتمام این ایام آجیلی را که برای فروش گذاشته‌اند به طور کامل نمی‌توانند بفروشند و می‌ماند که مسبب مشکلاتی برای سلامتی شهروندان می‌شود.

انتهای خبر/ طهماسبی



  https://armanekerman.ir/vdcceoqso2bq1m8.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما