تاریخ انتشار :شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۵۴
۰
plusresetminus
برای نخستین بار در کشور رقم خورد؛

آغاز طرح کتابت قرآن توسط ۹۰ دانش‌آموزان رفسنجانی

همزمان با ماه مبارک رمضان طرح کتابت قرآن کریم با مشارکت ۹۰ نفر از دانش‌آموزان دختر رفسنجانی در گلزار شهدای لاهیجان آغاز شد.
آغاز طرح کتابت قرآن توسط ۹۰ دانش‌آموزان رفسنجانی
به گزارش گروه فرهنگی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ رضا نوروزی دبیر اجرایی طرح کتابت قرآن کریم در رفسنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خداوند را شاکریم که این توفیق را عنایت کرد تا بتوانیم کار قرآنی منحصر به‌فردی را انجام دهیم.

نوروزی با بیان این‌که کتابت قرآن با خودکار انجام می‌شود، افزود: قرار است کتابت قرآن در چهار نسخه تنظیم شود که یک نسخه در مشهد مقدس در حرم مطهر علی‌بن‌ موسی‌الرضا(علیه السلام) قرار می‌گیرد. یک نسخه به حرم حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها و یک نسخه نیز در مسجد مقدس جمکران اهدا شده و در موزه این مسجد قرار خواهد گرفت. نسخه دیگر نیز پس از آماده شدن به بیت رهبری فرستاده می‌شود و به دست رهبر معظم انقلاب خواهد رسید.

وی بیان کرد: در طرح کتابت قرآن حدود ۱۰۰ نفر مشارکت دارند که ۹۰ نفر آنها دانش‌آموزان مدارس مختلف و ۱۰ نفر نیز عوامل اجرایی هستند. گروهی کار طراحی، مُهر زدن و صحافی، گروهی بحث خطاطی و گروهی نیز رنگ‌آمیزی را بر عهده دارند.

دبیر اجرایی طرح کتابت قرآن در رفسنجان تصریح کرد: از این قرآن کتابت شده روز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها و آغاز دهه کرامت رونمایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: خدا را شاکریم که توانستیم یک کار فرهنگی انجام دهیم و نیت خود را به آقا امام زمان(عج) برسانیم.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/م https://armanekerman.ir/vdcdon0ffyt0sj6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما