تاریخ انتشار :شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۳
۰
plusresetminus
اداره‌کل هواشناسی استان کرمان پیش‌بینی کرد:

از وزرش باد شدید تا فعالیت سامانه بارشی در سطح استان

اداره‌کل هواشناسی استان کرمان وضعیت آب‌وهوای استان کرمان را در روزهای آینده اعلام کرد.
از وزرش باد شدید تا فعالیت سامانه بارشی در سطح استان
به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ به نقل از اداره‌کل هواشناسی استان کرمان؛ طبق بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز شنبه با وزش باد نسبتاً شدید در استان به‌ویژه مناطق شمال غربی شاهد خیزش گردوخاک افزایش غلظت غبار و کاهش کیفیت هوا خواهیم بود.

در ساعات بعداز ظهر با فعالیت سامانه بارشی، افزایش ابر و بارش پراکنده باران در برخی مناطق مرکزی، غربی، شمالی، شمال‌غربی و جنوب‌غربی خواهیم بود.

طی روزهای یکشنبه و دوشنبه جوی نسبتاً پایدار گاهی همراه با گردوخاک در برخی مناطق شرقی مورد انتظار است.

در روزهای سه شنبه و چهارشنبه وزش باد نسبتا شدید و شدید در استان را خواهیم داشت که شرایط برای خیزش گردوخاک و افزایش غلظت غبار و کاهش کیفیت هوا در اغلب مناطق به‌ویژه مناطق شمالی، شمال‌غربی و جنوب‌شرقی وجود دارد.

در همین مدت از بعداز ظهر سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی به کشور افزایش ناپایداری‌های جوی به‌صورت افزایش ابر، بارش و رگبار باران، گاهی رعد و برق در مناطق مستعد مورد انتظار است.

بیشینه بارش‌ها روز چهارشنبه خواهد بود، لذا آب‌گرفتی معابر، اختلال تردد در برخی مناطق محتمل است.

 گفتنی است لاله زار با دمای منفی پنج درجه سانتی‌گراد سردترین و منوجان با دمای ۳۲ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین مناطق استان طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند. همچنین بیشینه دما شهر کرمان ۲۲ درجه سانتی‌گراد و کمینه دما در شهر کرمان پنج درجه سانتی‌گراد است.


انتهای خبر/م https://armanekerman.ir/vdcdkn0fzyt0sj6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما