تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۵۶
۰
plusresetminus
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان بیان کرد:

حضور ۶۴۰ امدادگر در جاده‌های استان کرمان در ایام نوروز

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: در ایام نوروز ۴۱ پایگاه ثابت و موقت با حضور ۶۴۰ نفر امدادگر در طول جاده‌ها، حوادث را پوشش می‌دهند.
حضور ۶۴۰ امدادگر در جاده‌های استان کرمان در ایام نوروز
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان» رضا فلاح ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این‌که بیست‌وچهارمین طرح ملی خدمات را آغاز از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ آغاز و تا ۱۷ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ به‌واقع در روزهایی که مردم در حال سفر هستند، اجرا می‌شود.

وی با اشاره به شعار« جوانان،سفیران ایمنی، سلامت و نشاط اجتماعی» تاکید کرد که جمعیت هلال احمر در حوزه امداد و نجات همراه مردم است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با بیان این‌که در ۱۳ شهرستان مسافرخیز استان کرمان در حوزه جوانان پایگاه نوروزی شده است، توضیح داد: شهرستان‌های بم، انار، کرمان، راور، بردسیر، جیرفت، ماهان، راین، رابر، سیرجان، شهربابک، شهداد و راور این پایگاه‌ها درحال فعالیت هستند.

فلاح با تاکید بر این‌که در حوزه امداد و جوانان کاهش تلفات، بهبود رفتار ترافیکی و پوشش حوادث دارای اهمیت است، توضیح داد: تاکنون ۳۵۰ نفر از اعضای داوطلب جوانان برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و امدادی این سازمان را دنبال می‌کنند.

وی بیان کرد: در حوزه امداد و نجات ۴۱ پایگاه ثابت و موقت با حضور ۶۴۰ نفر امدادگر در طول جاده‌ها، حوادث را پوشش می‌دهند همچنین تیم‌های سحاب نیز به صورت سیار خدمات امداد و نجات خود را با دوچرخه در مکان‌هایی مانند گلزار شهدا کرمان، باغ شاهزاده، ارگ راین انجام می‌دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان به هشدارهای هواشناسی اشاره کرد و گفت: جمعیت هلال احمر استان آمادگی این را دارد تا به‌صورت ۲۴ ساعته در خدمت مردم باشد و حوادث را پوشش دهد.

فلاح با تاکید بر این‌که تمامی پایگاه‌های جاده‌ای ۲۴ ساعته آماده خدمات‌دهی و پوشش حوادث هستند، عنوان کرد: ۱۴ پست ثابت و هشت پست سیار وجود دارد که ۱۴ پست دوست‌دار کودکان است که سعی شده تا راننده‌ها را پیاده و خانواده‌ها را چند دقیقه‌ای استراحت و کودکان د راین پست‌ها بازی کنند ضمن این‌که امسال برای بزرگ‌سالان تفریحاتی نیز در نظر گرفته شده است.

در ادامه مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان به عملکرد این سازمان در استان کرمان و در دوساله گذشته اشاره و اظهار کرد: در حوزه امداد و نجات ۲ هزار و ۴۳ ماموریت انجام شده و به ۱۲۱ هزار نفر در حوادث امدادرسانی شده، ۱۱ هزار و ۹۲۱ نفر در حوادث اسکان داده شده که بیشترین آمار آن مربوط به سیل است.

وی با بیان این‌که ۸۷۵ نفر از مرگ حتمی نجات یافتند و همچنان رتبه اول رهاسازی مربوط با استان کرمان است، تشریح کرد: حوادثی چون سیل، جاده‌ای و کوهستانی  بالاترین میزان را در استان داشته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان ابراز کرد: زلزله هرمزگان، ریزش متروپل آبادان، زلزله ترکیه، افعانستان و چابهار سیستان بلوچستان حوادث سطح ملی بوده است که نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمان در آن حضور پیدا کرده‌اند.

فلاح به توسعه ۴۰ درصدی کمی و کیفی انبارها و توسعه ۵۰ درصدی کمی و کیفی لجستیک اشاره و اظهار کرد: خوشبختانه توانسته‌ایم زمان پاسخگویی به حوادث  رابه ۹ دقیقه کاهش دهیم

وی به پایگاه‌هایی که راه‌اندازی شده‌اند و خدمات می‌دهند اما در هفته هلال احمر افتتاح می‌شوند، اشاره کرد و گفت: محورهای جیرفت - فاریاب، نوق - یزد، محور سرچشمه - رفسنجان، کوه هزار برای حوادث کوهستانی و پایگاه ریگان - ایرانشهر هم‌اکنون در  حال خدمت‌دهی هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در خصوص خدمات این سازمان در حوزه بهداشت و درمان عنوان کرد: خدمات‌دهی به بیش از ۷۰۴ هزار نفر، ایجاد مرکز جامع توانبخشی در سیرجان و رفسنجان و مرکز درمانی در شهربابک، ۳۴۰ میلیارد تومان فروش دارو و تجهیزات، ۷ میلیارد تومان کمک دارویی و درمانی، واکسیناسیون ۳ هزار نفر از حجاج و عوامل حج سال گذشته، راه‌اندازی ۹ مرکز نوانبخشی در استان، تولید ۱۶ هزار اندام مصنوعی برای افراد توانخواه، از جمله اقدامات دو سال گذشته جمعیت هلال احمر بوده است.

انتهای خبر/ پسند

  https://armanekerman.ir/vdcevo8zvjh8xvi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما