تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۲ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۱۱
۰
plusresetminus
نماینده ولی‌فقیه در کرمان عنوان کرد:

افزایش منزلت شب قدر با شهادت امیرالمومنین(ع)

نماینده ولی‌فقیه در کرمان گفت: امشب شب شهادت امیرالمومنین علی(ع) است که هم‌زمانی آن با شب بیست‌و‌یکم ماه رمضان اهمیت این شب قدر را بیشتر می‌کند.
افزایش منزلت شب قدر با شهادت امیرالمومنین(ع)
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌ سلیمانی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان» در خصوص اهمیت ماه رمضان و شب‌های قدر عنوان کرد: اگر انسان می‌خواهد خودش را طاهر و پاک کند، باید طهارت‌های مختلفی همچون وضو، غسل و غیره.. را جسمی و روحی(توبه و استغاثه) یکی پس از دیگری در دستور کار قرار دهد، بنابراین ماه رمضان بستر مناسبی برای طهارت و پاکی انسان است.

وی با بیان اینکه حضرت علی(ع) وضعیت خروجی یک انسان که همان گفتار و رفتارش است را در یک سیر منطقی عنوان کرده است، افزود: امام اولی شیعیان فرموده‌اند؛ «العُقولُ أئمَّةُ الأفكارِ، و الأفكارُ أئمَّةُ القُلوبِ، والقُلوبُ أئمَّةُ‌الحَواسِّ، والحَواسُّ أئمَّةُ الأعضاءِ»( عقل کنترل می‌کند افکار را، و افکار کنترل می‌کند قلب را و قلب‌ها کنترل می‌کنند حواس را و در نهایت حواس مراقبت می‌کنند بر اعضا بنابراین هر فکر در نهایت به عمل تبدیل خواهند شد.

حجت‌الاسلام علیدادی افزود: براساس این روایت مطرح شده در سطر قبل، مدیریت فکر انسان دست عقلش بوده و عقل نیز نقطه مقابل نفس است و بسیاری از مردم عقلشان حاکم بر وجودشان نیست و عملاً مدیریت فکر، ذهن، کلام و رفتارشان را بر عهده نمی‌گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در کرمان ضمن اشاره به این امر که امام علی(ع) طاهرترین جسم و روح را داشتند، افزود: در مقابل کسانی که نفس مدیریت جسم و روحشان را بر عهده می‌گیرد، برخی دیگر همه مدیریت را دست عقل می‌دهند و عمرشان را با حساب و کتاب سپری می‌کنند که در رأس ائمه و اولیاءالله از این دسته‌اند.

حجت‌الاسلام علیدادی با تأکید بر اینکه اگر کسی می‌خواهد در ماه رمضان پاک شود و به معنی واقعی کلمه، این ماه در روحش اثرگذار باشد؛ باید با معصیت وداع کند، افزود: وسواس یعنی القائاتی که آدم‌های نااهل روی فکر و ذهن انسان دارند به گونه‌ای که او را از مسیر دور می‌کنند و به انحراف می‌کشانند درحالی که از نفس سرچشمه می‌گیرند.

وی با بیان اینکه وسواس شامل هر سنی می‌شود و فقط مخصوص جوان‌ها نیست، گفت: هر انسانی یک مقاومتی دارد که قابل شکستن است و مقاومت افراد باهم متفاوت است برخی مقاومتشان با سه بار وسوسه می‌شکند و برخی بعد از ۱۰ یا ۲۰ بار بنابراین ماه مبارک رمضان یک تمرین خوب برای تقویت عبودیت در وجود انسان خواهد بود.

نماینده ولی فقیه با اشاره به اینکه بعد از یک دوره روزه‌داری شب قدر فرا می‌رسد، گفت: انسانی که تمرین خود را در پاکی جسم و روح و مقاومت در برابر وسوسه انجام داده است، وارد شب‌هایی می‌شود که در آن قرآن نازل شده است و همزمانی پیدا کرده با شهادت مولایمان امیرالمومنین که خودشان قرآن ناطق هستند و عملاً فرصتی بسیار مهم برای تنظیم و تعیین سرنوشتش است.

حجت‌الاسلام علیدادی تأکید کرد: کسانی که توفیق شب زنده‌داری پیدا می‌کنند و این شب را احیا می‌گیرند صاحب قدر و منزلت می‌شوند و یکی از دلایلی که به این شب، شب قدر می‌گویند به‌واسطه قدر و منزلتی است که این شب‌زنده‌داران در پیشگاه خداوند دارند.

وی افزود: امیرالمومنین حضرت علی(ع) تجسم و مظهر برقراری عدالت در عالم است و شب قدر در یکی از سه شب نوزدهم، بیست‌و‌یکم و بیست‌و‌سوم ماه رمضان که زمان ضربت خوردن و به شهادت رسیدن این امام همام است، واقع شده است و عملاً شب قدر در این سه شب پنهان شده است.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به روایتی از امام صادق‌(ع) عنوان کرد: خداوند تقدیر انسان را در شب نوزدهم قرار داده است که تثبیت تقدیر انسان در شب بیست‌و‌یکم انجام شده و در شب بیست‌وسوم که شب قدر است این تقدیر الهی امضا می‌شود.

نماینده ولی فقیه در کرمان با بیان اینکه امشب شب شهادت امام علی(ع) است که هم‌زمانی آن با شب بیست‌و‌یکم ماه رمضان اهمیت این شب قدر را بیشتر می‌کند، افزود: شب قدر همان شبى است که در تمام سال شبى به خوبى و فضیلت آن نمى‌رسد و عمل در آن بهتر است از عمل در هزار ماه بنابراین در این شب‌ها از خداوند بخواهیم که بهترین‌ها را که همان ظهور امام زمان (عج) است را برایمان رقم بزند.

انتهای خبر/ طهماسبی

  https://armanekerman.ir/vdcdzz0fzyt0of6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما