تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۲ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۲
۰
plusresetminus
رئیس شورای اسلامی شهر کرمان مطرح کرد:

۱۲ فروردین اولین انتخابات ایرانی‌ها پس‌از انقلاب

رئیس شورای اسلامی شهر کرمان گفت: ایران تنها کشوری است که کمتر از دو ماه بعد انقلاب، نظام جدید را به رأی عمومی مردم گذاشت.
۱۲ فروردین اولین انتخابات ایرانی‌ها پس‌از انقلاب
علیرضا نادری در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی راه آرمان در خصوص روز دوازدهم فروردین‌ماه گفت: این روز به نام جمهوری اسلامی ایران نام‌گذاری شده است اما در اصل روزی است که اولین انتخابات مردم ایران بعد از انقلاب اسلامی انجام شد.

وی عنوان کرد: در روز دوازدهم فروردین‌ماه نظام جمهوری اسلامی ایران به رأی عمومی ملت ایران گذاشته شد و بیش از ۹۸ درصد ملت ایران به آن رأی آری دادند.

رئیس شورای اسلامی شهر ایران اذعان کرد: مردم به واژه جمهوری اسلامی ایران رأی دادند که به تعبییر امام نه یک جمله بیش‌تر و نه یک کلمه کم‌تر بود، در تمام نظام‌ها و یا تغییر نظام‌های حکومتی سابقه نداشته است که در کمتر از دوماه بعد از کنار رفتن نظام قبلی، مبنا را رأی مردم برای انتخاب جدید نظام حکومتی گذاشته باشند.

نادری اذعان کرد: انتخاب نام نظام بر اساس رأی مردم برای اولین‌بار در جهان در ایران انجام شده است و تا کنون چه قبل و چه بعد از آن هیچ کشوری سابقه چنین کاری را نداشته است و نظام جدید را به رأی عمومی مردم گذاشته باشند.

وی تأکید کرد: عمده اهمیت روز دوازده فروردین به این دلیل که هم مسئولان نوع حکومت و نظام جدید را به رأی گذاشته باشند و هم مردم مشتاقانه به آن آری گفته باشند و حضور پیدا کنند و بالای ۹۸ درصد رأی مثبت داده باشند، این فقط مختص ایران است.

رئیس شورای شهر کرمان افزود: در آن دوران بنده دانشجو بودم و اولین ترم بعد از انقلاب را شروع کرده بودیم و مسئله‌ای که وجود داشت آن زمان گروه‌های مختلف سیاسی هرکدام یک عنوانی را برای نظام جدید عنوان می‌کردند.

نادری ادامه داد: نام‌های متعددی را ما شنیدیم، برخی جمهوری دموکراتیک، برخی جمهوری دموکراتیک اسلامی و غیره... را پیشنهاد می‌کردند و عملا بازار انواع تحلیل‌ها و انتخاب نام‌ها گرم بود، اما حضرت امام‌خمینی(ره) عنوان کردند؛ «جمهوری اسلامی ایران» نه یک کلمه کم‌تر و نه یک کلمه بیش‌تر، زیرا وقتی نام جمهوری دومکراتیک اسلامی مطرح بود امام راحل  کلمه «دموکراتیک» را قبول نداشتند، بنابراین تنها واژه «جمهوری اسلامی ایران« به رأی گذاشته شد.

وی اذعان کرد: در روز دوازده فروردین ۵۸ من نیز مسئول صندوق رأی بودم و از نزدیک شاهد حضور مشتاقانه مردم بودم که برای رأی دادن به نام نظام جدید صف‌های طولانی تشکیل داده بودند، بنابراین انقلاب با تثبیت انتخاب مردمی همراه شد.

رئیس شورای شهر کرمان اذعان کرد: وقتی یک نظام جدید را قرار است در بعد سیاسی و جهانی مطرح کرد و آنها باید مراودات جدیدی با آن آغاز کنند، نگاه می‌کنند که این نظام جدید چقدر مورد مقبولیت مردم آن کشور است، بنابراین وقتی حضور مردم را در صحنه می‌بینند و این‌طور شاهد پشتیبانی قوی مردم هستند دیگر نمی‌توانند کوچک‌ترین خدشه‌ای به این نظام وارد کنند.

نادری در پایان خاطر نشان کرد: بعد از رأی‌گیری و انتخاب ۹۸ درصدی مردم ایران کشورهای منطقه و جهان، نظام جمهوری اسلامی ایران را پذیرفتند و در برابر این انتخاب هیچ حرفی نتوانستند بزنند و این امر بسیار بر قدرت جهانی نظام مؤثر بود.

انتهای خبر/ طهماسبی

  https://armanekerman.ir/vdce778zzjh8ezi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما