تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۲ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۸
۰
plusresetminus
روز ۱۷۷ بعد از طوفان‌الاقصی چه رخ داد؛

شهادت ۴۰۰ نفر در اطراف بیمارستان الشفاء

درحالی نزدیک‌به ۶ ماه از جنگ در غزه می‌گذرد که رژیم صهیونیستی همچنان بیمارستان‌ها را هدف حملات خود قرار داده است.
شهادت ۴۰۰ نفر در اطراف بیمارستان الشفاء
به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان» ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی برای صدوهفتادوهفتمین روز به جنگ وحشیانه خود در نوار غزه ادامه می‌دهد، درحالی‌که این جنگ روزانه صدها شهید و زخمی برجای می‌گذارد؛ اشغال‌گران بخش بهداشت و درمان و بیمارستان‌های غزه را هدف قرار می‌دهند.

در تازه‌ترین آمار شهدا و مجروحان، وزارت بهداشت غزه دیروز شنبه اعلام کرد که قربانیان تجاوزات رژیم صهیونیستی از هفتم مهرماه سال گذشته تاکنون به ۳۲ هزار و ۷۰۵ شهید، و ۷۵ هزار و ۱۹۰ مجروح رسیده است. این وزارتخانه اعلام کرد که تعدادی از قربانیان هنوز زیر آوار و در جاده‌ها هستند و امدادگران نمی‌توانند به آنها دسترسی پیدا کنند.

بیش از ۴۰۰ شهید در اطراف بیمارستان الشفاء

دفتر رسانه‌های دولتی در غزه اعلام کرد که در طول ۱۳ روز حمله به مجتمع بیمارستانی الشفاء، ارتش اشغال‌گر مرتکب جنایات تخریب، سوزاندن و هدف قرار دادن هزار و ۵۰ خانه، کشتار بیش از ۴۰۰ نفر و دستگیری و شکنجه صدها بیمار، آوارگان و کادر درمانی شده است.

در این بیانیه آمده است‌ که ۱۰۷ بیمار در داخل مجتمع الشفاء در شرایط غیرانسانی به‌سر می‌برند که ۳۰ تن از آن‌ها بیمار معلول و تقریبا ۶۰ نفرشان کادر پزشکی هستند و نظامیان صهیونیست مانع خروجشان می‌شوند.

از سرگیری مذاکرات

رسانه‌‌های مصری دیروز شنبه گزارش دادند که مذاکرات با هدف دستیابی‌به توافق میان رژیم اشغال‌گر اسرائیل و جنبش حماس در غزه، در جدیدترین تلاش برای دستیابی‌به توافق، امروز یکشنبه در قاهره ازسر گرفته می‌شود.

یک مقام صهیوینیستی نیز به خبرگزاری رویترز گفت؛ که این رژیم هیأتی را به قاهره می‌فرستد، اما یکی از مقامات حماس به رویترز گفت که این جنبش ابتدا منتظر خواهد ماند تا میانجی‌گران مصری درباره نتیجه مذاکراتشان با طرف اسرائیلی، به حماس گزارش دهند.

هلال احمر فلسطین: اوضاع روزبه‌روز بدتر می‌شود

سخنگوی هلال احمر غزه با بیان اینکه وضعیت بهداشتی در نوار غزه روبه وخامت است و موج ورود آوارگان آن را تشدید می‌کند، تاکید کرد: «تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی منجربه شهادت بسیاری از پرسنل پزشکی شده است.

او همچنین گفت؛ که رژیم صهیونیستی مانع از رسیدن آب و غذا به بیماران و کادر درمانی در بیمارستان الشفاء می‌شود.

هشدار گروه‌های مقاومت در کرانه باختری به تشکیلات امنیتی محمود عباس‌، گروه مقاومت «کتیبه قفین» (وابسته به سرایا القدس- شاخه نظامی جهاد اسلامی) و کتائب «شهداء الاقصی» به‌طور جداگانه به سازمان امنیتی تشکیلات خودگردان درخصوص بازداشت نیروهای مقاومت هشدار دادند.

در بیانیه گروه مقاومت «کتبیه قفین» آمده است: «اقدامی که سرویس امنیتی امروز درقبال نیروهای مقاومت انجام داد، شنیع و کمک‌به رژیم اشغال‌گر بود.

 به مقامات تشکیلات خودگردان می‌گوییم که به‌دنبال جنگ داخلی نیستیم، که تنها اسرائیل و جاسوس‌هایش از آن سود می‌برند.

گروه مقاومت شهداء الاقصی» نیز گفت: «مجاهدین ما خط قرمز هستند و هرگونه اقدامی علیه آن‌ها با پاسخ دردناک مواجه خواهد شد؛ از سرویس امنیتی می‌خواهیم تا نیروهای مقاومت را که بازداشت کرده است، آزاد کند.

فرانسه قطعنامه پیشنهادی ارائه می‌دهد

«استفان سژورنی» وزیر خارجه فرانسه که در قاهره به‌سر می‌برد، در یک کنفرانس خبری گفت؛ که پاریس قصد ارائه قطعنامه پیشنهادی به شورای امنیت سازمان ملل در خصوص آتش‌بس دائمی در غزه را دارد.

به‌گفته وزیر خارجه فرانسه، این قطعنامه شامل «راهکار دو دولتی» و «الزام‌به آتش‌بس دائمی در غزه» است.

منبع: تسنیم
انتهای خبر/ طهماسبی

  https://armanekerman.ir/vdcez78z7jh8ezi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما