تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۵۴
۰
plusresetminus
معاون سابق بازرسی کل سپاه پاسداران گفت: سردار زاهدی، یک بسیجی تمام عیار و از همرزمان شهید حاج قاسم سلیمانی در سوریه و لبنان بود.
ناگفته‌های مقام سابق سپاه پاسداران درباره سردار زاهدی
به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ سردار رضا محمدسلیمانی معاون سابق بازرسی کل سپاه پاسداران گفت: سردار زاهدی فرمانده‌ای بی‌ریا، مخلص، متواضع و دوست داشتنی بود. او هرگز اهل دیده شدن نبود؛ کم‌حرف، اما پُرتلاش و اهل کار بود و همواره ایده و نظرات تکنیکی و تاکتیکی مختلفی ارائه می‌کرد.

محمدسلیمانی ادامه داد: سردار زاهدی یکی از فرماندهان موثر و مهم است که او را بسیار کم می‌شناسند درحالی‌که مانند بسیاری از همرزمان شهیدش از جمله شهید خرازی و شهید سلیمانی همواره در اوج و در قله بود؛ از این رو مورد هدف رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه سردار زاهدی از رفقای صمیمی شهید عماد مغنیه فرمانده نظامی لبنان نیز بود، افزود: سردار زاهدی با وجود جراحت بسیار همواره با عشق در میدان حاضر بود تا اینکه سرانجام مقارن با ایام شهادت مولای متقیان امام علی(ع) به آرزوی دیرینه خود رسید و شهید شد.

معاون سابق بازرسی کل سپاه پاسداران ادامه داد: سردار زاهدی همانند همرزمان خود به دست شقی‌ترین افراد یعنی رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

وی افزود: همه عمر سردار زاهدی در فداکاری، مجاهدت، مجروحیت و گمنامی سپری شد و خداوند پاداش واقعی و آنچه استحقاق آن را داشت به او عطا کرد.

 سردار محمدرضا زاهدی عصر دوشنبه ۱۳ فروردین در حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق به شهادت رسید.

او از فرماندهان باسابقه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که در کارنامه خود مسئولیت فرماندهی لشکر ۱۴ امام حسین (ع) اصفهان، نیروی زمینی سپاه، فرماندهی نیروی هوایی سپاه و معاونت عملیات کل سپاه را بر عهده داشت.

سردار زاهدی متولد ۱۱ آبان ۱۳۳۹ در اصفهان، در سال ۱۳۵۹ به سپاه پاسداران پیوست و در طول جنگ تحمیلی از فرماندهان میانی سپاه بود.

او همچنین در سال‌های اخیر در نیروی قدس فعالیت می‌کرد و فرمانده سپاه سوریه و لبنان بود.

رژیم صهیونیستی برخلاف عرف دیپلماتیک و قوانین بین‌المللی، کنسولگری کشورمان در دمشق سوریه را به وسیله هواپیمای جنگنده‌های اف‌۳۵ هدف ۶ موشک قرار داد و منجر به شهادت چند تن از کارکنان این دفتر و مستشاران نظامی کشورمان شد.

سردار محمدرضا زاهدی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شاخه سوریه و لبنان، سرتیپ حسین امین‌الله رئیس ستاد کل نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شاخه سوریه و لبنان و سرلشکر محمد حاج‌رحیمی جانشین سردار زاهدی در شمار این شهدا هستند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/م https://armanekerman.ir/vdcc0xqsp2bq0s8.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما