تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۴
۰
plusresetminus
مدیرکل ثبت‌احوال استان کرمان از قسمت‌های مختلف اردوگاه ترک اعتیاد کرامت سپاه ثارالله بازدید کرد.
بازدید مدیرکل ثبت‌احوال کرمان از اردوگاه کرامت
به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ صبح امروز محمد قاسمی مدیرکل ثبت‌احوال استان کرمان هیئت همراه از قسمت‌های مختلف اردوگاه ترک اعتیاد کرامت سپاه با حضور مجید ستایش‌نیا مسئول معاونت اجتماعی سپاه ثارالله و مدیر مجموعه ترک اعتیاد کرامت بازدید کردند.

در این دیدار از نحوه درمان مددجویان بازدید به‌عمل آمد و مسئولان در جریان مشکلات مربوط به مدارک هویتی آنان قرار گرفتند.



ستایش‌نیا مسئول معاونت اجتماعی سپاه ثارالله با اشاره به مشکلات مددجویان فاقد شناسنامه گفت: درحال‌حاضر قریب به اتفاق مددجویان در حال درمان و یا بهبودیافته فاقد شناسنامه و مدارک هویتی هستند و پس‌از بهبودی در امر صیانت و اشتغال، خدمات‌دهی بهینه به این افراد با مشکل مواجه می‌شود.

وی ادامه داد: کمک به مددجویان فاقد مدارک هویتی نیازمند نگاه مثبت و جهادی مسئولان استان است تا با تصمیم‌گیری هدف‌مند به زندگی دوباره بازگردند، این افراد به‌دلیل نداشتن مدارک هویتی در اجازه انجام معامله‌، باز کردن حساب بانکی، خدمت سربازی، دریافت یارانه، قرار گرفتن تحت پوشش بیمه و استفاده از خدمات درمانی با مشکل مواجه هستند و این مهم کمک همه‌جانبه و نگاه حمایتی مسئولان را می‌طلبد.



مدیرکل ثبت‌احوال استان کرمان در این دیدار تاکید کرد: از امروز نماینده ثابت ثبت احوال استان به‌صورت ماهیانه در اردوگاه حضور و به مشکلات مددجویان فاقد مدارک رسیدگی شود.

وی از راه‌اندازی و اتصال سامانه استعلام ثبت‌احوال به سامانه اردوگاه ترک اعتیاد سپاه خبر داد و گفت: که اگر کسی وارد اردگاه می شود، عکس و کلیه مشخصات برای اردوگاه ارسال می‌شود.

رضایی مددکار مجموعه اردوگاه کرامت در ادامه این دیدار در‌خصوص مشکلات و خدمات مددکاری به مددجویان فاقد مدارک هویتی به مدیرکل ثبت‌احوال استان و هیئت همراه اطلاعاتی را داد.

وی خاطرنشان کردند با‌توجه‌به اینکه اغلب مددجویان از خانواده طرد شده وبرخی از آنها کارتن‌خواب و متجاهر هستند، سختی‌های زیادی سر راه صدور مدارک هویتی وجود دارد، و ما سعی می‌کنیم با کمک همه جانبه همه ارگان‌های مربوطه راهی پیدا کنیم که این سختی‌ها ازجمله  تأییدیه کلانتری‌ها و داشتن ضامن برای صدور شناسنامه برداشته شود.






انتهای خبر/طالبی https://armanekerman.ir/vdce778z7jh8ewi.b9bj.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین