تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۶
۰
plusresetminus
رئیس‌کل دادگستری مطرح کرد:

استان کرمان پیشتاز رفع تصرف اراضی ملی

رئیس‌کل دادگستری استان کرمان با بیان این مطلب که استان کرمان در زمینه رفع تصرف اراضی دولتی در کشور پیشتاز بوده، گفت: در سال جدید با همکاری سازمان‌های متولی از تصرف غیرقانونی اراضی ملی و منابع طبیعی کشور جلوگیری خواهد شد و با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.
استان کرمان پیشتاز رفع تصرف اراضی ملی
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان» حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی ۱۹ فروردین‌ماه در جلسه شورای معاونان دادگستری استان کرمان اظهار کرد: در سال گذشته اقدامات خوبی در دادگستری استان صورت‌گرفت و در بسیاری از شاخص‌ها پیشتاز بوده است البته نقاط ضعفی هم وجود داشت که بایستی با کار جهادی در جهت حل مشکلات و موانع گام برداشت.

وی کنترل و کاهش وقوع جرائم، دعاوی و آسیب‌های اجتماعی را از اهداف دادگستری‌کل استان کرمان در سال جدید نام برد و گفت: در راستای این هدف، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم برنامه‌های مدون و کاربردی را در پیش رو دارد.

حمیدی اقدامات شورای حل اختلاف در سال گذشته را مطلوب خواند و اظهار کرد: از دیگر اهداف پیش‌روی دادگستری کل استان کرمان و معاونت توسعه حل اختلاف، در سال جدید، حل خصومت و توسعه صلح و سازش است.

رئیس‌کل دادگستری استان کرمان بر نظارت و پیگیری بیشتر پرونده‌های حقوق عامه تاکید کرد و گفت: شورای حفظ حقوق بیت‌المال در سال جاری باتوجه‌به اهمیت پرونده‌های مربوط به محیط زیست، منابع طبیعی، توزیع عادلانه آب، هوای پاک و رفع تصرفات اراضی ملی و کشاورزی، این موارد در دستور کار قرار می‌دهد.

وی نظارت بر امور ثبتی و حدنگار، نظارت بر امور فرهنگی و اجتماعی، نظارت بر امور تولیدی و اقتصادی و نظارت بر امور مرتبط با دستگاه‌های اجرایی را از دیگر موضوعات حقوق عامه‌ای دانست که در سال جدید پیگیری خواهد شد.

حمیدی با بیان این مطلب که استان کرمان در زمینه رفع تصرف اراضی دولتی در کشور پیشتاز بوده، تصریح کرد: در سال جدید با همکاری سازمان‌های متولی از تصرف غیرقانونی اراضی ملی و منابع طبیعی کشور جلوگیری خواهد شد و با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

رئیس‌کل دادگستری استان کرمان وجود پرونده‌های مسن را یکی از دلایل نارضایتی مردم برشمرد و گفت: در سال گذشته مقرر بود ۲ هزار و ۳۰۰ پرونده مسن تعیین تکلیف شود، اما با تلاش همکاران قضایی و اداری موفق به کسر ۳ هزار و ۳۵۴ پرونده شدیم.

وی ارتقاء کیفیت رسیدگی و اتقان‌آرا را از دیگر اهداف دادگستری‌کل استان کرمان برشمرد و گفت: در این رابطه یکی از کارهایی که در سال گذشته در عدلیه کرمان شروع شد، موضوع برگزاری دادگاه‌های آنلاین بود که در ایجاد شفافیت در فرآیند رسیدگی و صدور آراء قضایی نقش موثری خواهد داشت.

رئیس شورای قضایی استان کرمان گفت: موضوع کاهش حجم کاری قضات و بهبود کمی پرونده‌ها از دیگر اهداف پیش‌رو در سال جاری است.

وی افزایش سلامت اداری، سطح رضایت‌مندی و انگیزش کارکنان و اشخاص مرتبط و تکریم ارباب رجوع را از دیگر اولویت‌های دادگستری‌کل استان کرمان در سال جدید خواند.

حمیدی بر اجرای اثربخش و سریع احکام قضایی تاکید کرد و گفت: بایستی ضمن رصد مجرمان حرفه‌ای، کمیته ویژه‌ای در جهت تسریع و جلب محکومان تشکیل شود.

منبع: ایسنا
انتهای خبر/ پسند https://armanekerman.ir/vdcen78znjh8ewi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین