تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۵
۰
plusresetminus
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

کشاورزان منتظر حذف تعرفه‌ها باشند

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از حذف علی‌الحساب تعرفه پیاز تا اطلاع ثانوی خبر داد و گفت: اگر ظرف دو هفته آینده افزایش عرضه و تقاضای پیاز در استان‌های تولیدکننده باعث ایجاد تعادل شود، تعیین و ابلاغ تعرفه منتفی خواهد شد.
کشاورزان منتظر حذف تعرفه‌ها باشند
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان» ذبیح‌الله اعظمی با اشاره به تمهیدات پیش‌بینی شده در جلسه «قرارگاه امنیت غذایی» وزارت جهادکشاورزی با محوریت تنظیم بازار محصولات کشاورزی بیان کرد: براساس پیشنهادات و نظرات ارائه شده، فعلاً از وضع تعرفه صادرات پیاز جلوگیری شده و ادامه این روند مستلزم این است اگر ظرف دو هفته آینده افزایش برداشت و عرضه پیاز جنوب کرمان، شرق هرمزگان و دزفول باعث ایجاد تعادل در بازار شود، تعیین و ابلاغ تعرفه به طور کلی منتفی خواهد شد.

وی همچنین تعادل بخشی بازار عرضه و تقاضای محصول سیب‌زمینی را مورد تاکید قرار داد که باید به‌شکلی برنامه‌ریزی شود تا زمینه رغبت کشاورزان در امر صادرات فراهم شود و افزود: در راستای تعادل‌بخشی بازار عرضه و تقاضای محصول سیب‌زمینی باید در گام اول افزایش فرآوری سیب‌زمینی‌های انباری در دستور کار قرار گیرد و در کنار تمهیدات لازم باید ارز پایه صادرات این محصول نیز کاهش یابد تا صادرکنندگان رغبت بیشتری نسبت صادرات داشته باشند.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی بهبود وضعیت بازار گوجه‌فرنگی را از دیگر مطالبات تولیدکنندگان دانست که باید در راستای تحقق شعار سال موردتوجه قرار گیرد و با بیان پیشنهادات لازم جهت تسریع تعادل در بازار، اظهار کرد: افزایش صادرات گوجه‌های زراعی (غیرگلخانه‌ای)، فعال‌شدن اغلب کارخانجات رب گوجه‌فرنگی جنوب کرمان و دیگر مناطقی که تولیدکننده گوجه‌فرنگی هستند در دستور کار و پیگیری قرار دارد که با توجه‌به پیک برداشت محصوب، باید این روند با شتاب بیشتری دنبال شود. 

اعظمی از همه مسئولان و نهادهای ذی‌ربط خواست نسبت‌به ساماندهی بازار هندوانه در رفع و کاهش موانع صادرات کمک کنند و افزود: هیچ نهادی به‌بهانه صادرات آب مجازی حق ندارد مانع صادرات هندوانه شود و از طرفی انتظار می‌رود واحد بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در زمینه تسهیل صادرات هندوانه و گوجه فرنگی اقدامات لازم را انجام دهد تا از ضرر و زیان تولیدکنندگان جلوگیری شود. 

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که قیمت محصولات کشاورزی مورد رضایت تولیدکنندگان قرار گیرد زیرا در تامین امنیت‌غذایی به‌صورت مستقیم تاثیرگذار هستند. 

وی از اهتمام ویژه نسبت‌به تحقق اهداف شعار سال خبر داد و گفت: محصولاتی از جمله خرما، پرتقال، سیب درختی و کیوی که میزان ذخیره آن‌ها در سردخانه‌ها کافی و جای نگرانی نیست، باید از احتکار و افزایش غیرمنطقی برخی محصولات از جمله کیوی جلوگیری شود.

منبع: ایسنا
انتهای خبر/ پسند https://armanekerman.ir/vdcaiwn6w49nyu1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین