تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۰۵
۰
plusresetminus
وصیت‌ شهید «منوچهر اسماعیل‌زاده آشینی»؛

تا آخرین قطره خونم در جبهه می‌جنگم

اینجانب داوطلب جبهه‌های حق علیه باطل می‌روم که تا آخرین قطره خونم در جبهه بجنگم و با پیروزی کامل برگردم.
تا آخرین قطره خونم در جبهه می‌جنگم
به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه خبری «راه آرمان» شهید «منوچهر اسماعیل‌زاده آشینی» سوم تير ۱۳۳۵، در روستای صوغان از توابع شهرستان بافت به‌دنيا آمد. تا پايان دوره ابتدايی درس خواند. وی كارگر معدن بود. سال ۱۳۶۰ ازدواج كرد و صاحب دو پسر شد. به عنوان بسيجی در جبهه حضور يافت. پنجم آبان ۱۳۶۲، در مريوان توسط نيروهاي عراقی بر اثر اصابت تركش به شهادت رسيد. مزار وی در گلزار شهدای زادگاهش واقع است.

در ادامه نگاهی به وصیت‌نامه شهید «منوچهر اسماعیل‌زاده آشینی» داریم:

اینجانب داوطلب جبهه‌های حق علیه باطل می‌روم که تا آخرین قطره خونم در جبهه بجنگم و با پیروزی کامل برگردم تا این صدام و صدامیان و همکاران کثیفش سرکوب کنیم و از پدر بزرگوار و مادر و اخوی‌ها و تمام اقوام که دنبال سر بنده هستند هیچ‌گونه ناراحتی نداشته باشید.

پس شما اگر ناراحت باشید چه فایده از جبهه رفتن من و جبهه رفتن من یکی، هزاران هزار از قبیل ماهاست و نه من، اگر احتیاج به شما هم باشد باید داوطلب و با جان و دل بیایید و از پدرم و اخوی‌های خود خواهش دارم که این مدت بنده می‌روم جبهه فقط شما زحمتی می‌کشید سررسی به بچه‌های من کنید و چون شما بزرگ‌تر هستید به بچه‌های من دل‌داری بدهید و نه راه من است راه هر کسی است پس اگر من بروم آسایش شما درست است. فکرهای باطل نکنید.

پدر جان در ضمن درست است ما برای جنگ می‌رویم و نباید ما انتظار شهیدشدن داشته باشیم و انسان باید دفاع کند. درست است ما سعادت شهادت نداریم و شهادت نصیب هر کسی نمی‌شود و اگر اتفاقی افتاد و شهادت نصیبم شد سررسی بچه های من کنید و پشت سر من ناراحتی نکنید و اگر اتفاق افتاد بعد از وفات بنده گریه نکنید که گریه شما قلب بنده را به درد می آورد هر چه شما شاد و خوشحال باشید.

روح من هم همین‌جور است فقط شما کاری که می‌کنید طرفداری اسلام و همکاری کنید که این منافقان از خاک ایران بروند.

منبع: نوید شاهد

انتهای خبر/ پسند https://armanekerman.ir/vdca0wn6o49nyu1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین