تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۱۷
۰
plusresetminus
استاندار کرمان خبر داد:

کرمان رکورددار احداث خطوط شبکه گاز

استاندار کرمان گفت: کرمان با اجرای ۳ هزار و ۳۸ کیلومتر خطوط شبکه گاز طی پارسال، رکورددار احداث خطوط در سطح کشور است.
کرمان رکورددار احداث خطوط شبکه گاز
به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی راه آرمان  و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، عصر روزگذشته محمدمهدی فداکار از شرکت گاز استان کرمان بازدید کرد و ایستگاه سیار تقلیل فشار با ظرفیت ۳۰ هزار مترمکعب بر ساعت، برای استفاده در شرایط اضطراری و بحران با حضور استاندار کرمان رونمایی شد.
 
استاندار کرمان در این بازدید، توسعه را یک ضرورت مهم دانست و گفت: سرمایه‌گذاری مقدمه اصلی برای توسعه است و برای این منظور نیز باید زیرساخت‌های مناسب را فراهم کرد.
 
فداکار با اشاره به ظرفیت صنعتی و معدنی استان و مصرف انرژی آن‌ها عنوان کرد: گاز از ضروریات زیرساخت برای صنایع معدنی در کنار آب و برق محسوب می‌شود، صنایعی مانند خودروسازی نیاز چندانی به گاز ندارد؛ اما در صنایع پایین دستی، جانبی و فولادی، گاز یک زیرساخت اصلی است.
 
استاندار کرمان افزود: شرکت گاز استان یک مجموعه پرکار، خوش فکر و توسعه‌نگر است، مشکلاتی هم که در مسیر توسعه ظرفیت‌های گازی وجود دارد باید حل شود و در کنار آن الزامات زیست محیطی نیز رعایت شوند. 
 
فداکار با اشاره به عملکرد مثبت شرکت گاز استان کرمان طی پارسال، تصریح کرد: شرکت گاز استان کرمان با اجرای ۳ هزار و ۳۸ کیلومتر خطوط شبکه، رکورد ملی گاز را شکسته است.

وی ابراز داشت: حجم کاری در استان کرمان به دلیل وسعت و فاصله نقاط شهری و روستایی از یکدیگر، قابل مقایسه با سایر استان‌ها نیست و به نسبت کار، هزینه و انرژی بیشتری را می‌گیرد.
 
استاندار کرمان، ظرفیت‌های فرهنگی و ورزشی در کنار فعالیت‌های سازمانی را موجب افزایش راندمان کاری دانست و گفت: ارتباط‌های خارج از سازمانی و شبکه‌ای در راستای پیشرفت کار سازمان لازم است.
 
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان نیز با بیان اینکه ۸۱ شهر از مجموع ۸۴ شهر استان، گازرسانی شده‌اند، افزود: ۲ هزار و ۲۰۰ روستا در استان کرمان نیز گازرسانی شده‌اند که طی پارسال ۴۰۰ روستا به شبکه سراسری گاز پیوستند. 

محمدرضا سلیمانی عنوان کرد: اشتراک جذب شده استان تا پایان پارسال، ۸۱۳ هزار و ۹۶ مشترک بوده است؛ همچنین یک هزار و ۸۰۱ واحد صنعتی در استان گازرسانی شده و خطوط لوله احداث شده در سطح استان ۲۹ هزار و ۳۲۱ کیلومتر است. 

وی تصریح کرد: ۱۷ درصد از شهرها، ۴۰ درصد روستاها، ۱۳ درصد اشتراک جذب شده، ۱۹ درصد نصب انشعاب و علمک، ۴۱ درصد صنایع گازدار و ۲۳ درصد خطوط لوله گاز استان کرمان طی دو سال گذشته دولت سیزدهم گازرسانی شده است. 

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان گفت: پارسال، ۳ هزار و ۳۸ کیلومتر کار خطوط لوله گاز در استان انجام شد در صورتی که تکلیف ابلاغی شرکت ملی گاز به استان یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر بوده است. 

سلیمانی ابراز کرد: استان کرمان در این زمینه رکورد ملی گاز را شکست که حاصل تلاش مجموعه استان و کمک‌ها و راهبری‌های استاندار و دیگر مدیران و دستگاه‌های نظارتی است.

انتهای خبر/ طهماسبی https://armanekerman.ir/vdcaawn6a49nyu1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین