تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۰۷
۰
plusresetminus
معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره راهکارهای اجرای شعار سال توضیح داد.
شعار سال باید ملاک ارزیابی مدیران قرار بگیرد
به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ سیدمحمد حسینی درباره راهکارهای تحقق شعار سال گفت: مساله عمده کشور اقتصاد است که چند سال است که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند به‌ویژه تولید، زیرا تولید را کلید حل مشکلات می‌دانند و اگر ما تولید را افزایش دهیم موضوع بیکاری با ایجاد ظرفیت‌های جدید شغلی خواهد شد. ما مشکل کمبود ارز را داریم و اگر تولید ما در کشور  افزایش پیدا کند نیاز ما به ارز کمتر خواهد شد و حتی می‌تواند برای کشورمان ارز آفرینی داشته باشد. 

معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: لذا بحث تولید بسیار مهم است، اما اینکه دولت به تنهایی جهش تولید را محقق کند میسر نیست. ما در دهه اول انقلاب نگاهی داشتیم به اینکه خیلی از امکانات در کنار دولت قرار بگیرد که مقداری افراط در این زمینه صورت گرفت. بعدد‌ها با تفسیری که از اصل ۴۴ قانون اساسی صورت گرفت و سیاست‌های کل اصل ۴۴ که هم بخش دولتی، هم بخش خصوصی و هم تعاونی‌ها را داشتیم بر این مبنا می‌توان مردمی‌سازی اقتصاد را اجرایی کرد.

وی گفت: دولت باید زمینه را در این امر محقق کند. در حال حاضر در مناطق آزاد بسته‌های سرمایه‌گذاری فراهم شده است و بررسی می‌شود که در چه پروژه‌هایی بخش خصوصی می‌تواند سرمایه‌گذاری کند و دولت هم باید حمایت و نظارت خود را داشته باشد، زیرا ما در مقطعی که خصوصی‌سازی داشتیم کاملا به ضرر کشور شد. باید همیشه اشراف وجود داشته باشد. 

حسینی افزود: همچنین در موضوع معادن که ظرفیت‌های بسیار خوبی در کشورمان داریم و همین می‌تواند به تولید کمک کند و یا دریا که ما هزاران کیلومتر ساحل داریم و لایحه توسعه سواحل نیز به مجلس داده شده است و امیدواریم زودتر نهایی شود و افراد بدانند که می‌توانند در این موضوعات سرمایه‌گذاری کنند و دولت هم حمایت لازم را انجام می‌دهد. همین‌طور در موضوع سیاست خارجی هم گام‌های خوبی برداشته شده و اسناد متعدد فراوانی داریم. باید این توافقات همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند به قرار داد تبدیل و اجرایی شوند که این می‌تواند آثاری اقتصادی داشته باشد و در تولید به ما کمک کند و ما صادرات بیشتری داشته باشیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: برای مثال در همین اتحادیه اقتصادی اورآسیا می‌توانیم از مزایای عضویت بهره بگیریم و با تعرفه گمرکی کمتر و یا صادرات کالا داشته باشیم. این شعار باید معیار ارزیابی مدیران ما قرار بگیرد و هر مدیری که کمک کرده تشویق شود و اگر افرادی کم کاری کرده‌اند نیز باید پاسخگو باشد. 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان 

انتهای خبر/م https://armanekerman.ir/vdcdnz0fzyt0ox6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین