تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۸
۱
plusresetminus
رئیس باشگاه پژوهشگران جوان رفسنجان خبر داد:

ثبت ۲ مقاله دانشجویان ایرانی در وب‌گاه ناسا

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان شهرستان رفسنجان از ثبت دو مقاله جدید در سایت ناسا و دانشگاه هاروارد خبر داد.
ثبت ۲ مقاله دانشجویان ایرانی در وب‌گاه ناسا
حسام رهبری مقام در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان» از ثبت مقالات دانشجویان ایرانی در دانشگاه هاروارد خبر داد و عنوان کرد: خوشبختانه دو مقاله دانشجویان بنده که قبلاً در مجلات معتبر الزویر به چاپ رسیده بود، اکنون در سایت ناسا و دانشگاه هاروارد نیز ثبت شده‌اند.

وی اذعان کرد: مقاله مستخرج از پایان‌نامه دانشجوی دکتری برادر ظاهرنیا که قبلاً دانشجوی کارشناسی ارشد بنده بودند و در زمینه ترانسفورماتورهای هوشمند فعالیت داشت و پیش از این در مجله الزویر به چاپ رسیده بود، اکنون توسط وب‌گاه ناسا و دانشگاه هاروارد نیز ثبت شده است.

رئیس باشگاه نخبگان رفسنجان اذعان کرد: دانشجوی دکتری عباس صفری هم مقاله مستخرج از پایان‌نامه کارشناسی ارشد نیز یک روش یونیت کامیتمنت انعطاف‌پذیر_ قابل اعتماد و خطی جریان متناوب جدید ارائه داده است، که ابتدا در مجله انرژی ریپورت الزویر چاپ و سپس در سایت ناسا نیز قرار گرفت.

رهبری‌مقام ادامه داد: خوشبختانه موفقیت این مقالات نشان می‌دهد که دانشجویان مهندسی برق قدرت دانشگاه با راهنمایی درست؛ به‌جای کمیت، کیفیت کار را الگوی خود قرار داده‌اند و اکنون نیز می‌توان انتظار موفقیت‌های چشمگیری در بخش پژوهشی و صنعت دانشجویان ایرانی داشت که این موضوع باعث افتخار است.

وی اظهار کرد: در مورد مقاله برادر ظاهرنیا باید عرض کنم که، از یک ساختار کنترلی استفاده شده است که امکان اتصال منابع تولید پراکنده و همچنین ذخیره‌ساز انرژی را به لینک DC ترانسفورماتور فراهم می‌سازد، این ویژگی سبب می‌شود که در شرایط اضطراری نظیر وقوع خطا در شبکه، امکان ادامه تغذیه بارهای متصل به ترانسفورماتور هوشمند فراهم باشد.

رئیس باشگاه نخبگان جوان رفسنجان تأکید کرد: روش کنترلی استفاده شده قادر به جبران‌سازی نامتعادلی و همچنین جذب هارمونیک‌های مخرب شبکه قدرت است. این روش کنترلی و ساختار پیشنهادی  امکان جبران‌سازی نامتعادلی و همچنین حذف هارمونیک‌های ناشی از فیدرهای جانبی و جلوگیری از تزریق آن به شبکه را فراهم می‌سازد.

رهبری مقام به مقاله عباس صفری که از دانشجویان نخبه وی است، اشاره و خاطر نشان کرد: هستند، باید عرض کنم که جنبه جدید و نوآوری در این تحقیق ارائه یک مدل جدید AC-SCUC (تعهد واحدهای تولید با قیود امنیتی AC) در حوزه سیستم‌های انتقال برق و انرژی‌های تجدیدپذیر است که  در آن  عدم قطعیت‌های مختلفی مدنظر قرار گرفته است.

وی تأکید کرد: این تحقیق نسبت‌به روش‌های معمول مبتنی‌بر (DC-PF) که مدل‌های خطی با زمان محاسباتی پایین ایجاد می‌کنند، از مدل AC-PF (مدل جریان متناوب) استفاده می‌کند تا به دقت بیشتری در مدل‌سازی شبکه انتقال و ارتباط بین منابع تولید و بار دست پیدا کند.

رئیس باشگاه نخبگان جوان رفسنجان مدعی شد: این نوآوری منجربه افزایش دقت و قابلیت تطابق مدل با شرایط واقعی شبکه می‌شود و به بهبود مدیریت منابع انرژی و افزایش اطمینان و انعطاف‌پذیری در سیستم‌های انتقال برق کمک می‌کند. به همین دلیل، تحقیق حاضر جنبه جدیدی را در مدل‌سازی SCUC با استفاده از روش AC-SCUC و مدیریت منابع انرژی تجدیدپذیر و عدم قطعیت‌های مختلف به مسأله اضافه می‌کند و با روش‌های پیشین تفاوت‌های مهمی دارد.

انتهای خبر/ طهماسبی https://armanekerman.ir/vdcaiwn6o49nye1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین